2022-01-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jo enligt mig och riktiga vetenskapsmän så hjälper vaccin..

Din trovärdighet är lika med noll.

Länka inte nån jävla youtube doktor som fakta.

Jag behöver inte länka står klart och tydligt på Socialstyrelsens hemsida på antal avlidna åldrarna 0-40
det har avlidit 165 personer sen början av pandemin av dessa så var 70 under alphan resten under deltan/omicron. Under första åren då vi knappt hade någon vaccination mellan åldrarna 0-40 så dog det lika många som nu då det är runt 80% ...

Bara säger att vaccinet inte hjälper om du är under 65. Men du får gärna inbilla dig om det gör att du sover bättre om nätterna

Just ja.. av dessa så hade 80% en eller flera bakom liggande sjukdomar!
Senast redigerad av DiiMinores 2022-01-20 kl. 13:42.
Citera
2022-01-20, 13:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Du svarar på din egna fråga. Vi har levt med det här i två år, vilket är på tok för länge, folk är pissless.

Vad händer om det kommer en ny variant som tar sig förbi det uppdaterade vaccinet? Vi kommer återigen hamna i ett scenario likt det vi har idag.

Det är hemskt, men vi kan inte fortsätta som vi håller på för att skydda en förhållandevis liten skara människor från döden.

Läste nu precis att de som ökar mest inom sjukhusvården nu är barn. Kan bero på att de inte är vaccinerade kanske, men du tycker inte de ska skyddas alltså?
Citera
2022-01-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosebjonen
Är det någon som kan förklara hur andra liknande världs pandemier och epidemier som skedde för 50+ år sen pågick i max 2 år, men med "bättre teknologi" och "bättre förståelse och läkare" så är vi inne på ett 3 år med citat om att det kan komma fortsätta år framöver?

Vi är ju sämst isåfall

Världens befolkning var hälsosammare förr. Det är ett faktum att 99% av alla som har blivit allvarligt sjuka eller avlidit har levt ohälsosamt eller haft sjukdomar som redan tagit dem halvvägs upp till himmelen.
Citera
2022-01-20, 13:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Jag behöver inte länka står klart och tydligt på Socialstyrelsens hemsida på antal avlidna åldrarna 0-40
det har avlidit 165 personer sen början av pandemin av dessa så var 70 under alphan resten under deltan/omicron. Under första åren då vi knappt hade någon vaccination mellan åldrarna 0-40 så dog det lika många som nu då det är runt 80% ...

Bara säger att vaccinet inte hjälper om du är under 65. Men du får gärna inbilla dig om det gör att du sover bättre om nätterna

Påverkan är så mycket mer än antalet döda. Hur många har behövt sjukhusvård pga covid19 fram till dags datum? Är väl över 100 tusen individer. Många, även yngre har varit rejält risiga i den här sjukdomen. Många har dessutom fått skador från sina infektioner. Nedsatt lungkapacitet, svårt med minnet, motoriska skador osv osv.
Citera
2022-01-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läste nu precis att de som ökar mest inom sjukhusvården nu är barn. Kan bero på att de inte är vaccinerade kanske, men du tycker inte de ska skyddas alltså?

Min dotter smittades nyligen 11.5 år gammal, bekräftad pcr test.

0 symtom. Ingen feber, ingen förkylning ingenting.

Kommer aldrig låta mitt barn vaccineras med detta vaccinet.
Citera
2022-01-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Inte många som får feber.
Sluta med det här tramset nu, återgå till hur det var förut. Känner man sig för sjuk för att jobba stannar man hemma, annars går man till jobbet.
Inget stanna hemma för att en familjemedlem är sjuk.

Håller för omväxlings skull helt med dig.

Det är detta det kommer landa i så småningom men det kan ta ett tag innan FHM och politruker fattar vad som behöver göras. Det finns en tröghet i systemet. Jag tippar på att det blir så om ungefär en månad.

Dessutom borde PCR tester vid flygresor osv helt tas bort. Sjukt löjligt förutom möjligen i länder med extremt få fall som kör på no-covid fortfarande.
Citera
2022-01-20, 13:45
Medlem
Citat:

Högst troligen beror det på att de inte är vaccinerade, tyvärr. Världen kan dock inte stå till för att folk inte väljer att vaccinera sig, eller att föräldrar inte vill vaccinera sina barn.
Citera
2022-01-20, 13:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboi2003
Min dotter smittades nyligen 11.5 år gammal, bekräftad pcr test.

0 symtom. Ingen feber, ingen förkylning ingenting.

Kommer aldrig låta mitt barn vaccineras med detta vaccinet.

De flesta som vaccinerar sig får inte några symtom heller.
Citera
2022-01-20, 13:50
Medlem
Citat:
Påverkan är så mycket mer än antalet döda. Hur många har behövt sjukhusvård pga covid19 fram till dags datum? Är väl över 100 tusen individer. Många, även yngre har varit rejält risiga i den här sjukdomen. Många har dessutom fått skador från sina infektioner. Nedsatt lungkapacitet, svårt med minnet, motoriska skador osv osv.

Klart det gör om vården inte påverkas märkvärt för individer mellan 0-50år. Vi kan ju inte stänga ner allt bara för att vi ska skydda Agda 90år

Det har vårdas runt 12 000 personer mellan åldrarna 0-50år i Sverige av dessa dog runt 200 personer. Du får ju se över det stora hela liksom! vi är 11 Miljoner invånare. Jag påstår att Vaccinet gör mer illa än nytta mellan 0-50år Men är mer effektivt ju äldre du är absolut
Citera
2022-01-20, 13:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Klart det gör om vården inte påverkas märkvärt för individer mellan 0-50år. Vi kan ju inte stänga ner allt bara för att vi ska skydda Agda 90år

Det har vårdas runt 12 000 personer mellan åldrarna 0-50år i Sverige av dessa dog runt 200 personer. Du får ju se över det stora hela liksom! vi är 11 Miljoner invånare. Jag påstår att Vaccinet gör mer illa än nytta mellan 0-50år Men är mer effektivt ju äldre du är absolut

På vilket sätt gör vaccinet illa menar du?
Citera
2022-01-20, 13:53
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Lite info att tänka på när man värderar källor.
Dåvarande VD:n (2020) och Nuvarande VD:n för Reuters James Smith och Steve Hasker sitter bägge två i Pfizers styrelse.

95% av allt vi läser och ser på SVT kommer från Reuters.

Största ägarna i Pfizer är Blackrock Inc och Vanguard Group
De 5 största ägarna i Blackrock OCH Vanguard är:
Microsoft, FaceBook, Apple, Google, Amazon

Vanguard är i sin tur en av de största ägarna i ..... Reuters.

Så de som äger företaget (Bill gates bl.a.) som tillverkar sprutorna (Pfizer) äger även företaget (Reuters) som säger åt dig att du måste ta sprutorna.

Även Facebook och Google äger företaget som tillverkar sprutorna och båda plattformarna censurerar dig om du försöker säga åt folk att läsa på och inte ta sprutorna.
Citera
2022-01-20, 13:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Att man begränsar smittspridningen så mycket som möjligt. Att man undviker gemensamma utrymmen. Att när man vistas i gemensamma utrymmen bär minst FFP2 masker. Att man försöker sköta så mycket som möjligt på distans och med digitala lösningar. Vi vet nu att det ska komma ett uppdaterat vaccin i mars. Varför ska man då köra slut på hela samhället två månader innan? Jag fattar inte varför det är så bråttom nu när vi levt i pandemin under två års tid.

Du menar att alla skall ta vaccin mot något som ger mildare sjukdom än influensa i de allra flesta fall?
Samt stänga samhället tills det är gjort?

Då måste vi ju ta i med hårdhandskarna mot flunsan till hösten också..
Hur i helvete skall vårt samhälle fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in