2022-01-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Lika bra.

Jag är helt säker på att det kommer vågor av covid, mer vissa år, mindre andra. Precis som de endemiska coronavirusen och influensa. RS vanligen vartannat år som det slår hårdare. Hur hårt covid blir beror sannolikt på variant/mutationer och aktuellt immunitetsläge. Det är bara en spelare till i vintervirusligan att lära sig leva med.

Yes!
Citera
2022-01-18, 00:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det har du inte gjort. Jag kommer vaccinera mig med det som finns tillgängligt och det som bedöms nödvändigt. Hur tänker du själv göra? Tänker du utsätta din kropp för ett genmanipulerat kinesiskt fladdermusvirus?

Du kan kalla det vad du vill, det blir inte farligare för det. Redan gjort btw och det var inte mycket att bry sig om. Och nu är mitt immunförsvar ännu starkare än det var innan.

Men sex månader efter din sista dos så står du där helt sårbar och oskyddad medan det superfarliga dödsmuterade massmördarviruset som vi enligt dig inte kan skapa någon flockimmunitet mot rusar genom befolkningen och fortsätter mutera i all evighet. Så det lär ju bli minst ett par sprutor per år för din del en lång tid framöver, i alla fall enligt din egen logik. Fascinerande hur du ständigt slår knut på dig själv i dessa diskussioner.

Har du provat att söka professionell hjälp för din sjukliga virusångest btw? Ungefär som de lättmanipulerade ungdomarna som går i terapi för klimatångest. Lite samma sak med dig känns det som. Obefogad skräck i lättfogliga hjärnor orsakat av medias intensiva skräckpropaganda.
Citera
2022-01-18, 00:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Pinne i näsan brukar vara tillförlitligt.

Nej, det är det inte. Men jag förstår att du gått på den lögnen.
Citera
2022-01-18, 01:14
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Bra debatt mellan svenska pro-vaxare och anti-vaxare:

https://www.youtube.com/watch?v=mX2H-PFutc0

Jag tittar på debatten nu. Debattören Natalie Jonsson kommer med påståendet att det inte var jättestor överdödlighet år 2020. Offentlig statistik säger någonting annat.

Det verkar vara en utbredd uppfattning i vissa kretsar att viruset inte skulle ha gjort stort utslag på den totala dödligheten.
Citera
2022-01-18, 02:05
Medlem
För den som glömt vill jag belysa att 6:e oktober 2021 pausades Modernas vaccin för människor under 30 pga för hög risk för hjärtmuskelinflammation sett till nyttan av vaccinet. Det var bedömningen som gjordes av FHM. Ha i åtanke att innan dess skedde kliniska vaccinprövningar för dessa vaccin innan de rullades ut. Vaccinering i Sverige inleddes den 27:e december 2020, alltså förrförra året.

Just nu får 12-åringar i Sverige Pfizers vaccin. Jag råder dig som läser att leta upp statistik på hur många 12-åringar i landet som farit illa av sjukdomen innan dess. Betänk sedan att en ovaccinerad person kan smitta andra i snitt 7,5 dagar och en vaccinerad kan göra det i snitt 5,5 dagar (enligt en studie på 173 personer som mainstream-media använde i början av december, innan omikron dominerade, för att berätta att vaccinerade smittar under färre dagar än ovaccinerade).

Nyttan att vaccinera 12-åringar verkar, framförallt efter en viss tid/några månader, vara minimal. Är det då etiskt korrekt att föra den vaccinkampanj som varit? Är det inte lite konstigt? Den långsiktiga idén blir ju då att världens befolkning ska vaccineras flera gånger om året, och om jag gjort min matematik rätt blir det extremt resurskrävande och också väldigt dyrt. Pengar som hade kunnat gå till att tex rusta upp sjukvården.

Finns det något mer man kommer få veta i framtiden eller är biverkningarna spikade nu? Om man räknar lågt att de som ska vaccineras en gång om året i Sverige är ca 7 miljoner människor, så krävs det 20 000 vaccinationer om dagen. Förstår ni hur idiotisk denna idé är på lång sikt? Givetvis finns det en bättre idé, fokusera vaccin-kampanjen på äldre människor och människor i riskgrupp, ungefär som man väldigt länge gjort med säsongsinfluensan.

En kampanj från staten som istället handlar om hälsosamt leverne vore på sin plats. Media har hittills varit inne på vaccin och vaccinpass. Ni som förespråkar vaccinpass och tagit ton för detta för att skydda er själva eller anhöriga med underliggande sjukdomar kommer inte vara lika pigga på att införa hälsopass. Tänk till lite nu.

Det man kan förespråka är en folklig kampanj som tvingar politiker att investera i vården. Människor i Sverige lever idag i en tid då man är som mest säker i hela världshistorien. Ta hand om er och om er egen hälsa och försök hjälpa andra att göra så. Sluta fokusera på vaccinpass och restriktioner, det är extremt destruktivt.

Jag kommer stå stadigt i min syn på att man inte delar in människor såhär i olika grupper även om det skulle bli att jag är en emot tusen. Och om någon flinar åt det eller vill sätta dit mig med en snärtig kommentar så ska du veta att jag kämpar för dig ändå, tro inget annat.
Citera
2022-01-18, 05:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
För den som glömt vill jag belysa att 6:e oktober 2021 pausades Modernas vaccin för människor under 30 pga för hög risk för hjärtmuskelinflammation sett till nyttan av vaccinet. Det var bedömningen som gjordes av FHM. Ha i åtanke att innan dess skedde kliniska vaccinprövningar för dessa vaccin innan de rullades ut. Vaccinering i Sverige inleddes den 27:e december 2020, alltså förrförra året.

Just nu får 12-åringar i Sverige Pfizers vaccin. Jag råder dig som läser att leta upp statistik på hur många 12-åringar i landet som farit illa av sjukdomen innan dess. Betänk sedan att en ovaccinerad person kan smitta andra i snitt 7,5 dagar och en vaccinerad kan göra det i snitt 5,5 dagar (enligt en studie på 173 personer som mainstream-media använde i början av december, innan omikron dominerade, för att berätta att vaccinerade smittar under färre dagar än ovaccinerade).

Nyttan att vaccinera 12-åringar verkar, framförallt efter en viss tid/några månader, vara minimal. Är det då etiskt korrekt att föra den vaccinkampanj som varit? Är det inte lite konstigt? Den långsiktiga idén blir ju då att världens befolkning ska vaccineras flera gånger om året, och om jag gjort min matematik rätt blir det extremt resurskrävande och också väldigt dyrt. Pengar som hade kunnat gå till att tex rusta upp sjukvården.

Finns det något mer man kommer få veta i framtiden eller är biverkningarna spikade nu? Om man räknar lågt att de som ska vaccineras en gång om året i Sverige är ca 7 miljoner människor, så krävs det 20 000 vaccinationer om dagen. Förstår ni hur idiotisk denna idé är på lång sikt? Givetvis finns det en bättre idé, fokusera vaccin-kampanjen på äldre människor och människor i riskgrupp, ungefär som man väldigt länge gjort med säsongsinfluensan.

En kampanj från staten som istället handlar om hälsosamt leverne vore på sin plats. Media har hittills varit inne på vaccin och vaccinpass. Ni som förespråkar vaccinpass och tagit ton för detta för att skydda er själva eller anhöriga med underliggande sjukdomar kommer inte vara lika pigga på att införa hälsopass. Tänk till lite nu.

Det man kan förespråka är en folklig kampanj som tvingar politiker att investera i vården. Människor i Sverige lever idag i en tid då man är som mest säker i hela världshistorien. Ta hand om er och om er egen hälsa och försök hjälpa andra att göra så. Sluta fokusera på vaccinpass och restriktioner, det är extremt destruktivt.

Jag kommer stå stadigt i min syn på att man inte delar in människor såhär i olika grupper även om det skulle bli att jag är en emot tusen. Och om någon flinar åt det eller vill sätta dit mig med en snärtig kommentar så ska du veta att jag kämpar för dig ändå, tro inget annat.

Big Pharma påverkar vilka åtgärder vi gör enligt dw dokumentären. De gör allt för att öka sin vinst o även 12 åringar har en lönsam "arm" för dem att sätta nålar i.

Big Pharma fuskar o döljer farlig biverkningar enl dokumentären så de bryr sig inte om folk utan bara om sina aktieägare.

Big Pharma har blivit ett monster o nu med covid har de blivit ännu större o flyttat fram sina positioner. De lägger mycket pengar på att påverka/styra våra makthavare och opinionsbildare.

https://youtu.be/-z_W3yRA9I8
Citera
2022-01-18, 05:36
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Så gick alla pandemier på 1900-talet till. Spanska sjukan återkom i 38 år men dödligheten sjönk snabbt i takt med att folk hade haft det.
Jo man vi är inte där ännu med covid.
Troligen före sommaren om allt går bra.
Citera
2022-01-18, 05:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej! Jag har haft rätt om det mesta. Varför försvarar du föresten Bendover?

Nej du har haft fel om det mesta, kanske därför?
Citera
2022-01-18, 05:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tittar på debatten nu. Debattören Natalie Jonsson kommer med påståendet att det inte var jättestor överdödlighet år 2020. Offentlig statistik säger någonting annat.

Det verkar vara en utbredd uppfattning i vissa kretsar att viruset inte skulle ha gjort stort utslag på den totala dödligheten.
Även i normala fall varierar dödligheten år från år. 2020 avvek inte nämnvärt från de normala variationerna.
Citera
2022-01-18, 05:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Okej, jag har inte läst en enda poäng ekonomi. Verkligen Jag har råd att lägga upp lager. Dessutom har vi nu rätt hög inflation så det kan vara en bra affär. Inga rötter växer till helvetet och inga träd växer till himlen. Det är bra att ha i åtanke, men det är också något man lär sig med åren.
Då är jag ytterligare en här som inte längre tar dig på allvar.
Du har tidigare påstått att du jobbat som ekonom och kan ingenting om ekonomi.
Mytoman är nog en mer passande beskrivning.
Jo jag har genomfört en stor mängd rekryteringar av olika personer till olika befattningar och känner igen personligheten.
Dessutom vägrar du ta till dig fakta och när jag gav dig länken till Dr John Campbell föringar du honom som ett Youtube troll fast du genom ditt svar om att han drar massa streck visar att du sett på hans filmer. Du tar inte till dig vad vi andra skriver och propagerar fullt för vaccin som en tokig.

Du klagar på att våra restriktioner är för slappa och nu med restriktionerna om medicin så är de för hårda. Allt bara för de inte passar dig. Inse vart problemet sitter i verkligheten.
Citera
2022-01-18, 05:54
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
En kampanj från staten borde snarare betona samtycke. Att vi ska leva hälsosamt vet alla, och tjat om detta är lika ineffektivt och segregerande som vaccinpass. I stället bör vi påminnas om att vi sedan länge har en samtyckeslag för vården. Ett nej är ett nej och bör respekteras, allt annat är övergrepp.
Citera
2022-01-18, 06:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vi har haft flockimmunitet i över ett år. Men inte överallt! Hur svårt ska det vara att föstå?
Visa fakta eller håll tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in