2022-01-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Kul att höra. Finns det inte något/några lags resultat som du kanske kollar lite extra efter? Annars är du mer än välkommen in i Orientfamiljen

Visst vore det helt sjukt om Derby som fixade kontraktet med 2 minuter kvar av säsongen förra året klarade sig kvar med en i sammanhanget oerfaren Rooney som manager och 21(!) minuspoäng!

Jag själv dras till hur jämna serierna är. Det är verkligen ”alla kan slå alla” varje vecka vilket gör det sjukt intressant att följa. Bara för att ta League 2 som exempel eftersom jag följer den närmst så är det bara 12 poäng mellan den sista automatiska uppflyttningsplatsen och 18 plats i tabellen. Motsvarande skillnad i PL är 30 poäng till exempel.

Även kul att få se morgondagens stjärnor innan de blir stjärnor. Finns inte många brittiska toppspelare i PL som inte gjort både en och två vändor på lån i EFL som ynglingar samt även veteranerna som varvar ner. I Orient har vi tex i år Darren Pratley som kapten han hade många fina år i Swansea och främst Bolton. Vi hade även Jobi McAnuff tills han la ner efter förra säsongen.

Lite kuriosa är att vi i L2 har även världens första (?) veganklubb i Forest Green Rovers där veganen Hector Bellerin är delägare och de verkar springa hem serien iår. Kläder, gräs, mat som serveras på träningsanläggningen etc är helt veganska.

Ett annat exempel på klassikerlag som ”borde” vara högre upp är ju Bradford i League 2. Enorm klubb som snittar runt 17.000 pers på sina hemmamatcher! Men som sagt det kan gå snabbt när det väl går utför i de här ligorna, kolla på ett lag som Yeovil till exempel, i Championship så sent som 2014 och nu i ”non-League” alltså ligan under League 2.

Jag tillhör de som har ett stort intresse för de lägre serierna i England. Har varit runt på ganska många arenor, inklusive trevliga pubar etc före och efter matcherna. Oerhört trevligt och enligt mig betydligt mer äkta och bättre fotbollskultur än det ofta blir i serier som överexploaterade PL, halvplastiga Bengalsvenskan etc.

Fördomarna om de lägre serierna haglar ofta bland oinsatta. Visst finns det vissa lag som lever lite i dåtiden, men framförallt i League One spelas det många gånger riktigt bra fotboll. Mängder av PL-klubbar som har välutbildade ungdomar utlånade dit och det är nästan så det ibland blir lite för mycket fotboll och för lite kamp över det.

Sett något tiotal lag i nuvarande L2 live, men tyvärr aldrig sett Leyton Orient. Minns ju hur nära de var att gå upp i Championship för några år sedan för att direkt efter falla som en sten ner till National League. Verkar vara en rättvänd skuta nu och lycka till framöver.

Angående egen tråd, så nja. Strunt samma. Bättre vi utbildar de som bara följer topplagen i PL om hur verkligheten ser ut strax under.

För övrigt är Fulham i sjukt bra form med 19-2 på tre matcher.

Och serieledarna i L2 förtjänar ju nästan en egen tråd. Är faktiskt lite spännande att följa Forest Green Rovers med sin närmaste extrema miljöinriktning på precis allt. Bara vegansk mat på arenan, sponsorer och samarbeten enbart runt miljöprylar, matchtröjor i återvunnet material. Det är ständigt nya "påhitt" för att tänka miljö och frågan är hur långt man kommer driva det. Dvs när kommer man tvingas rucka på ett miljötänk för att det sportsligt sett blir bättre av det? Eller kommer det aldrig att ske?
Citera
2022-01-19, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Troligen inte. Men samtidigt så är det ju inte ofta att en tränare från Norden får erbjudanden i EPL, kanske så är detta en ”once in a lifetime” chans för Hjulmand - om rykterna faktiskt stämmer.
Intressant ämne. Solkjaer, Svennis och vad-han-hette i Bristol C är de enda nordiska tränare jag kommer på. Kanske hade Eggen (RIP) en sejour men det är inget jag kommer ihåg. Edit, Laudrup?

Fanns det fler nordiska tränare i England? (Skottland räknas inte).
Citera
2022-01-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Intressant ämne. Solkjaer, Svennis och vad-han-hette i Bristol C är de enda nordiska tränare jag kommer på. Kanske hade Eggen (RIP) en sejour men det är inget jag kommer ihåg. Edit, Laudrup?

Glöm inte Drillo. Var en sväng i Wimbledon men blev för extrem till och med för dom.

Roland Nilsson, Coventry, är en annan. Och Ljungberg nån månad hos Arsenal, för bara ett par år sedan. Men räknas kanske inte riktigt.

Plus nån islänning, väl? Nej, tänkte nog på han (Jonsson) som spelade i bland annat Arsenal och sedan tränade Djurgården och Island. Men han var aldrig tränare i England.
Senast redigerad av Burkgurka 2022-01-19 kl. 15:52.
Citera
2022-01-19, 17:58
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Brentford har ju en dansk tränare.
Citera
2022-01-19, 18:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag tillhör de som har ett stort intresse för de lägre serierna i England. Har varit runt på ganska många arenor, inklusive trevliga pubar etc före och efter matcherna. Oerhört trevligt och enligt mig betydligt mer äkta och bättre fotbollskultur än det ofta blir i serier som överexploaterade PL, halvplastiga Bengalsvenskan etc.

Fördomarna om de lägre serierna haglar ofta bland oinsatta. Visst finns det vissa lag som lever lite i dåtiden, men framförallt i League One spelas det många gånger riktigt bra fotboll. Mängder av PL-klubbar som har välutbildade ungdomar utlånade dit och det är nästan så det ibland blir lite för mycket fotboll och för lite kamp över det.

Sett något tiotal lag i nuvarande L2 live, men tyvärr aldrig sett Leyton Orient. Minns ju hur nära de var att gå upp i Championship för några år sedan för att direkt efter falla som en sten ner till National League. Verkar vara en rättvänd skuta nu och lycka till framöver.

Angående egen tråd, så nja. Strunt samma. Bättre vi utbildar de som bara följer topplagen i PL om hur verkligheten ser ut strax under.

För övrigt är Fulham i sjukt bra form med 19-2 på tre matcher.

Och serieledarna i L2 förtjänar ju nästan en egen tråd. Är faktiskt lite spännande att följa Forest Green Rovers med sin närmaste extrema miljöinriktning på precis allt. Bara vegansk mat på arenan, sponsorer och samarbeten enbart runt miljöprylar, matchtröjor i återvunnet material. Det är ständigt nya "påhitt" för att tänka miljö och frågan är hur långt man kommer driva det. Dvs när kommer man tvingas rucka på ett miljötänk för att det sportsligt sett blir bättre av det? Eller kommer det aldrig att ske?

Leyton oriens, är det inte pk klubb med inrikting på invandrarna, forest green gör inte saken det bätte.. Det jag hör, PK:Ismnen
Citera
2022-01-19, 18:07
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Leyton oriens, är det inte pk klubb med inrikting på invandrarna, forest green gör inte saken det bätte.. Det jag hör, PK:Ismnen

För att de har ”Orient” i namnet? Inte undra på att du är rasist verkar ha en hjärna av trä

”Orient came about at the behest of a player, Jack R Dearing, who was an employee of the Orient Steam Navigation Company, later part of P&O – Peninsular & Oriental.”

Och för att Forest Green ägs av en förmögen trädkramare så är hela ligan PK. Herregud

Nej du välkommen till en match i Östra London, jag bjuder på bärsen
Senast redigerad av BiffTannen 2022-01-19 kl. 18:09.
Citera
2022-01-19, 18:09
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
För att de har ”Orient” i namnet? Inte undra på att du är rasist verkar ha en hjärna av trä

”Orient came about at the behest of a player, Jack R Dearing, who was an employee of the Orient Steam Navigation Company, later part of P&O – Peninsular & Oriental.”

Nej men jag har tyckt mig läsa nåt om deras pk:ism.

Sen så, hur kan man hylla forest green? Veganer vars spelare ändå äter kött?
Citera
2022-01-19, 18:12
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:

Nej alltså det är en klassisk arbetarklass-klubb. Östra London är som du kanske vet väldigt blandat med vit och invandrad arbetsklass. den här typiska ”London brytningen” man hör i typ Guy Ritchie filmer är typiskt East London så de har säkert gjort något PK jippo genom åren som de flesta klubbar men jag hade aldrig varit ett fan om det var en klubb av snöflingor för snöflingor (som St Pauli i Tyskland tex).

Angående FGR så var det föregående postare som hyllade. Visst finns det något imponerande med att ha en klubb helt vegansk men inget jag bryr mig nämnvärt om, speciellt när de är rivaler om uppflyttning
Citera
2022-01-19, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Glöm inte Drillo. Var en sväng i Wimbledon men blev för extrem till och med för dom.

Roland Nilsson, Coventry, är en annan. Och Ljungberg nån månad hos Arsenal, för bara ett par år sedan. Men räknas kanske inte riktigt.

Plus nån islänning, väl? Nej, tänkte nog på han (Jonsson) som spelade i bland annat Arsenal och sedan tränade Djurgården och Island. Men han var aldrig tränare i England.

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Brentford har ju en dansk tränare.

Brentford har Tomas Frank ja och Laudrup var en sväng i Swansea.

Har ett vagt minne av att Drillo åkte på stryk av en spelare efter någon dispyt...
Citera
2022-01-19, 20:11
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Flera medier skriver att Suarez vill återförenas med Gerrard
Citera
2022-01-19, 21:04
Medlem
Balotelli på g till Newcastle.
En profil till PL..
Citera
2022-01-19, 21:04
Medlem
Citat:

Citat:
Nej alltså det är en klassisk arbetarklass-klubb. Östra London är som du kanske vet väldigt blandat med vit och invandrad arbetsklass. den här typiska ”London brytningen” man hör i typ Guy Ritchie filmer är typiskt East London så de har säkert gjort något PK jippo genom åren som de flesta klubbar men jag hade aldrig varit ett fan om det var en klubb av snöflingor för snöflingor (som St Pauli i Tyskland tex).

Angående FGR så var det föregående postare som hyllade. Visst finns det något imponerande med att ha en klubb helt vegansk men inget jag bryr mig nämnvärt om, speciellt när de är rivaler om uppflyttning

Nja, obs att jag varken hyllade eller sågade Forest Green Rovers. Jag skrev att de var intressanta att följa och det tycker jag väl att man kan tycka, oavsett om man är miljömupp, klimatförnekare eller nånstans mittemellan på skalan. Personligen är jag väl ingen fan av "projektet", men tycker ändå det är intressant.

Sedan lutar jag dessutom åt det traditionella och har en ganska klar åsikt om vilka klubbar som hör hemma i ligasystemet och vilka som är nymodiga uppkomlingar. (kort sagt: Klubbar som nyligen dykt upp i L2 och uppåt, och petat bort de gamla gängen som var med på poängtipset 1975, är klubbar jag inte riktigt gillar. Säkert feltänk, men skit samma. Jag är träig när det gäller sånt)
Senast redigerad av Burkgurka 2022-01-19 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in