2022-01-19, 11:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det var en ORDENTLIG koll 😬😬👊🏻
Ändå gör Olsen det bra i landslaget, finns ju cuper att stå i 👍🏻

Inga cuper kvar att spela för Villa denna säsong, ute ur alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Den Olsen vi ser i landslaget är i mina ögon tillräckligt bra för att vara etta i PL. Kanske inte i Villa, men likväl i typ Brentford eller Leeds. Därför var det lite förvånande att han hamnade i Championship. Men han verkar ha det svårare att få det å stämma i klubblagen. Svårt att sätta fingret på vad det är som gör att det inte stämmer riktigt. Åka lånekarusell är ju sällan bra iofs. Gjorde det bra första året i Roma och sen sket det sig. Inte haft någon kontinuitet sen dess.

Knivig situation nu för landslaget med en given etta som nöter bänk fram tills VM-playoff. Men han gör det alltid bra i blågult som sagt.

Thomas Partey kommer alltså tillbaks från AFCON utan att ha missat en enda ligamatch. Bra skit det

Är du i lånekarusellen måste du vara mycket bättre än lagets övriga alternativ. Varför ska de satsa på dig, om du ändå tillhör en annan klubb?

Olsen har aldrig varit det. Petad av Mirante i Roma (där han iofs inte var på lån), petad av Cragno i Cagliari (men han fick iofs över en halv säsong före Cragno var tillbaka), aldrig aktuell att peta Pickford i Everton, och nu ett dåligt lån till där Sheffield inte vill behålla andra halvan av säsongen. Villa är en kul klubb att hamna i men han kommer ju troligen inte få stå en minut om Emmy Martinez är hel.

Han går väl på lån igen i sommar kontraktet ut och hoppas att han får ett sista proffskontrakt i... Turkiet eller något före han kommer hem och kör något år i Allsvenskan.

Inte alls säker han hade varit ordinarie i ett PL-lag. Nu har han gjort en så pass slät figur i Sheffield att de inte vill ha kvar honom.

Jag klandrar inte Robin för att han tagit chanserna han fått, klart han ska göra det. Men klubbvalen han gjort på lån har knappast gynnat hans spelmässiga utveckling.

Men landslaget är han såklart given i. Vi har inte den sortens landslag att du petas om du inte spelar regelbundet i landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag sa detta för länge sedan, de överpresterade i höstas och är nu på en mer normal nivå.

Har ju aldrig ens spelat bra, levde på att mittbacksrna gjorde hörnmål eller straffar, funkar inte över en hel säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
De är på den nivå man kan förvänta sig av det laget och de spelare de har till förfogande för stunden. De överpresterade rätt duktigt i höstas.

Är ni inte lite tuffa nu? Liverpool skulle tappa pinnar till höger och vänster om Trent och Robbo var borta, Chelsea har som bekant båda ordinarie ytterbackar borta en tid framöver (Chilwell säsongen ut och Reece James en månad till).

Jag klagar inte dock.
Citera
2022-01-19, 11:43
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Inga cuper kvar att spela för Villa denna säsong, ute ur alla.

Är du i lånekarusellen måste du vara mycket bättre än lagets övriga alternativ. Varför ska de satsa på dig, om du ändå tillhör en annan klubb?

Olsen har aldrig varit det. Petad av Mirante i Roma (där han iofs inte var på lån), petad av Cragno i Cagliari (men han fick iofs över en halv säsong före Cragno var tillbaka), aldrig aktuell att peta Pickford i Everton, och nu ett dåligt lån till där Sheffield inte vill behålla andra halvan av säsongen. Villa är en kul klubb att hamna i men han kommer ju troligen inte få stå en minut om Emmy Martinez är hel.

Han går väl på lån igen i sommar kontraktet ut och hoppas att han får ett sista proffskontrakt i... Turkiet eller något före han kommer hem och kör något år i Allsvenskan.

Inte alls säker han hade varit ordinarie i ett PL-lag. Nu har han gjort en så pass slät figur i Sheffield att de inte vill ha kvar honom.

Jag klandrar inte Robin för att han tagit chanserna han fått, klart han ska göra det. Men klubbvalen han gjort på lån har knappast gynnat hans spelmässiga utveckling.

Men landslaget är han såklart given i. Vi har inte den sortens landslag att du petas om du inte spelar regelbundet i landslaget.

Är ni inte lite tuffa nu? Liverpool skulle tappa pinnar till höger och vänster om Trent och Robbo var borta, Chelsea har som bekant båda ordinarie ytterbackar borta en tid framöver (Chilwell säsongen ut och Reece James en månad till).

Jag klagar inte dock.

Nej, man har sett på Chelsea hela året att de inte kommer klara av att hålla den poängskörden.

Att jämföra 2 bästa ytterbackaena med deras dito är som att säga att vi lider av att keita är borta så som City skulle lida av KDB borta. Går inte ihop.

City och Liverpool är fortfarande mkt bättre än Chelsea, det gäller på alla positioner från tränare till spelare.
Citera
2022-01-19, 11:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Nej, man har sett på Chelsea hela året att de inte kommer klara av att hålla den poängskörden.

Att jämföra 2 bästa ytterbackaena med deras dito är som att säga att vi lider av att keita är borta så som City skulle lida av KDB borta. Går inte ihop.

City och Liverpool är fortfarande mkt bättre än Chelsea, det gäller på alla positioner från tränare till spelare.

Ok, jag har inte sett dem så mycket men tänker att de lider av att båda ordinarie borta, men med det sagt är ju såklart LFC oerhört beroende av sina ytterbackar.

Din liknelse haltar något då Keita är squadplayer i LFC och inte given.
Citera
2022-01-19, 12:08
Medlem
Citat:
Fast nu har ju Reece James vart exceptionellt bra denna säsongen fram till skadan. Chillwell hade ju även börjat leverera på gammal nivå på nytt så att likna dem med en spelare som inte ens är i startelvan känns helt ologiskt. Tycker Frysens exempel stämmer mer överens, bägge lagen bygger extremt mycket av spelet på wingbacks.
Citera
2022-01-19, 12:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Fast nu har ju Reece James vart exceptionellt bra denna säsongen fram till skadan. Chillwell hade ju även börjat leverera på gammal nivå på nytt så att likna dem med en spelare som inte ens är i startelvan känns helt ologiskt. Tycker Frysens exempel stämmer mer överens, bägge lagen bygger extremt mycket av spelet på wingbacks.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok, jag har inte sett dem så mycket men tänker att de lider av att båda ordinarie borta, men med det sagt är ju såklart LFC oerhört beroende av sina ytterbackar.

Din liknelse haltar något då Keita är squadplayer i LFC och inte given.

Tänkte mer på att keita var borta, inte just att dem var lika tongivande.

Men är imponerad av James och han är en riktigt bra spelare. Men han är ju inte tungan på vågen som gör Chelsea till utmanare heller, Chelsea är helt enkelt för dåliga och det har jag sagt sedan oktober typ då alla hypade dem.
Citera
2022-01-19, 13:12
Medlem
Förutom dom långtidsskadade ytterbackarna(som var de som gjorde flest poäng & imponerade mest innan dom försvann) så har Chelsea haft mycket skador och covid. Och inte en match uppskjuten. Tror city skulle springa hem ligan iaf men att liverpool supportrar leker Allan helt plötsligt😂. Chelsea och liverpool är för dåliga < city
Citera
2022-01-19, 13:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu så svirrar det rykten om att Everton önskar Kasper Hjulmand som deras nästa manager..
Citera
2022-01-19, 13:30
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu så svirrar det rykten om att Everton önskar Kasper Hjulmand som deras nästa manager..

Som att han skulle ge upp chansen att leda ett Danmark på uppgång i ett VM slutspel för att ta över Neverton!
Citera
2022-01-19, 13:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Förutom dom långtidsskadade ytterbackarna(som var de som gjorde flest poäng & imponerade mest innan dom försvann) så har Chelsea haft mycket skador och covid. Och inte en match uppskjuten. Tror city skulle springa hem ligan iaf men att liverpool supportrar leker Allan helt plötsligt😂. Chelsea och liverpool är för dåliga < city

Ja ska man börja med bortförklaringar så har ju hela Liverpools mittfält borta nästintill hela tiden, nu leker jag knappast Allan då jag inte höjt Liverpool något, Liverpool är just nu för tunna i truppen för att konkurrera med City i 38 omgångar.

Bara för jag hejar på Liverpool så hyllar jag dem inte automatiskt för att jag sågar ett annat lag.
Citera
2022-01-19, 13:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Som att han skulle ge upp chansen att leda ett Danmark på uppgång i ett VM slutspel för att ta över Neverton!
Troligen inte. Men samtidigt så är det ju inte ofta att en tränare från Norden får erbjudanden i EPL, kanske så är detta en ”once in a lifetime” chans för Hjulmand - om rykterna faktiskt stämmer.
Citera
2022-01-19, 13:42
Medlem
Masingas avatar
Modeste borde Newcastle försöka få loss. Tror det kan bli jävligt bra.
Citera
2022-01-19, 14:31
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte 100% men verkar bli av. Förväntar mig inte att något speciellt kommer ändras hos Everton, får vänta och se om ett år när man haft två fönster på sig och Rooney blivit varm i Everton kläderna.

Sky skrev även att Lampard har interjuvats för jobbet. Vore ju coolt om Rooney och Lampard blev ett par hos Everton

Det visade sig att vännen som smsade var full och läste fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in