Citat:
Ursprungligen postat av
PommesOchKebab
På pappret ser uniteds lag ut så där, men i verkligheten har dom har en ojämn målvakt, uselt försvar, mediokert mittfält och anfallet är en gammal ronaldo och några valpar.
Tänk att detta ojämna lag med uselt försvar och mediokert mittfält ändå lyckats komma 3a resp 2a i PL, just nu har samma trupp den längsta förlustfria sviten på bortaplan samt varit i ett antal semifinaler plus den längsta straffläggningen någonsin när de förlorade EL-finalen. Detta tillsammans med en usel coach.
Vill inte höra ditt omdöme om alla de andra lagen som inte är Liverpool, Man City eller Chelsea för tillfället för de skulle ju kunna packa ihop och lägga ner så bisarrt usla som de är i dina ögon.
Har denna säsongen för Uniteds del varit bra, nej verkligen inte. Jag vidhåller fortfarande dock att det finns en anledning till det och en stor del i den anledningen är Ronaldo's återkomst. Hur mycket Varane/Sancho har spelat in i gruppdynamiken och förändrat är svårt att säga då vi inte har en daglig kontakt men att Ronaldo påverkat spelet markant kan vem som helst se. Som sagt, han gör mål det gör han - men jag hade gärna velat ha en tidsmaskin där Sir Alex istället bara ringer Ronaldo och säger "vill du verkligen skita på alla fans och ditt arv i klubben genom att dra på dig en ljusblå tröja?" och låtit det stanna där.
Om RR är rätt man har jag inte en aning om men när t o m Jurgen Klopp tar en del av sin presskonferens och pratar om honom med den respekten så känns det ju som en bra start.