Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Kan det ev bero på att du själv inte förstår att du maniskt gissat om och om igen på att smittan peakar vid
månadsbryyytet feb/mars (dvs. om ca 1,5måm).
flashback.org/sp74241781
flashback.org/sp78410329
flashback.org/sp78458857
flashback.org/sp78461248
flashback.org/sp78540758
flashback.org/sp78596216
Vad bra att du letat upp lite inlägg så att jag slipper göra det.
Vart det sen tar vägen beror nog till stor del på hur snabbt man lyckas få ut vaccin och vad som händer med mutationerna. Jag befarar dock att vi kommer få se en rejäl ökning igen vid månadsbrytet feb/mars. Där någonstans. Tror dessvärre inte vaccineringarna hinner parera detta. Det går för långsamt och det dröjer ju flera veckor efter man fått vaccin, till dess man får skydd. I samma stund som skolbarnen går tillbaks till skolan nu på måndag kommer smittan sätta igång och spridas igen, men förhoppningsvis har nivåerna tryckts tillbaka ordentligt under jullovet. Därför kommer det nog att dröja ett tag innan det märks. Därför säger jag feb/mars någon gång får vi se effekterna av det som startar på måndag. Det här är inte som att slå av och på en strömbrytare. Det finns en inbyggd tröghet i en pandemi.
"Att det skulle peaka på en vecka tror jag verkligen inte på. Jag har sagt månadsbrytet feb/mars. Möjligen kan peaken komma något tidigare, men att det skulle ske redan i januari har jag ytterst svårt att tro. Som tidigast i mitten av februari, men tror snarare på slutet av februari eller månadsskiftet feb/mars."
Vi får väl se vart det tar vägen helt enkelt. Ännu så länge syns inga tecken på avmattning - tvärtom.
Att det har tagit en jävla fart i skolorna råder det heller ingen tvekan om. Finns ju för sjutton knappt någon personal kvar längre som kan undervisa barnen. Ingen tvekan om att detta virus är smittsamt och sprids med en himla fart. Samtidigt är det många kala vita fläckar kvar i Sverige innan detta blåst över. Håller du fortfarande med om FHM att peaken skulle nåtts förra veckan?