2022-01-18, 10:13
  #37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nyheterna släpar efter? Är det bekräftat vi har en dödsskjutning? I så fall den 3:e i år vilkert gör mig hoppfull.

Helsingborgs Dagblad och sjukhuset säger det.
Citera
2022-01-18, 10:18
  #38
Medlem
-GGs avatar
Min känsla är att det inte skjuts i HBG lika ofta som andra större städer (även om det blir mer och mer) men när det väl skjuts är det nästan alltid en dödsskjutning. Inga varningar i benet som det är på daglig basis i GBG och Stockholm.
Citera
2022-01-18, 10:21
  #39
Medlem
Polisen:


Flera uppringare till ledningscentralen berättar om en misstänkt skottlossning på Norra Stenbocksgatan och flera patruller skickas till adressen. På plats anträffas en skadad man som förs till sjukhus med ambulans.

Brottsplatsen är avspärrad och polis är på plats och genomför ett antal utredningsåtgärder.

Uppdatering 08.25:
En teknisk undersökning kommer att genomföras på brottsplatsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/januari/18/18-januari-0740-skottlossning-helsingborg/

Död enligt HD:

https://www.hd.se/2022-01-18/man-skjuten-till-dods-pa-tagaborg
__________________
Senast redigerad av Doiten 2022-01-18 kl. 10:26.
Citera
2022-01-18, 10:27
  #40
Avslutad
Är det bekräftat 25 åring.
Var bilen utanför 25an?
Kom BO från porten eller blev skjuten i bilen?
Citera
2022-01-18, 10:28
  #41
Medlem
I somras sköts en kille i sin bil lite längre fram på gatan (Mot hälsolägen/korsningen)
Kanske något sammanhängande där, minns någon vem BO var?
Citera
2022-01-18, 10:29
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Är det bekräftat 25 åring.
Var bilen utanför 25an?
Kom BO från porten eller blev skjuten i bilen?

Han låg precis nedanför förardörren
__________________
Senast redigerad av Loellaa 2022-01-18 kl. 10:33. Anledning: Vill
Citera
2022-01-18, 10:36
  #43
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Helsingborgs Dagblad och sjukhuset säger det.
Rapporteringen borta på regionens hemsida.

Verkar vara hemligt värre.
Citera
2022-01-18, 10:39
  #44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Är det bekräftat 25 åring.
Var bilen utanför 25an?
Kom BO från porten eller blev skjuten i bilen?
Av det som syns på brottsplatsen kan man dra slutsatsen att offret satt i bilen när han blev skjuten. Rutan på höger framdörr är krossad och i vänster framdörr finns minst tre skotthål.

Enligt HD.
Citera
2022-01-18, 10:39
  #45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
10 minuter i centrala HBG? Hur är det möjligt att de kan vara så långsama?
Det är väl ungefär den tid det tar att promenera från polishuset till brottsplatsen.
Citera
2022-01-18, 10:42
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Helsingborgs Dagblad och sjukhuset säger det.

Då är det säkert en dödskjutning. Varken sexistiska Expressen eller Aftonhoran har givit den informationen. Det (S)läpar efter.
Citera
2022-01-18, 10:42
  #47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulKossa95
Senaste taktiken är att låta folk ligga ute med plus kredit för exempelvis 20 kassar hash (1 milj) sedan när tp ska göra leverans poppar man han istället för en kostnad 500k alltså de sparar 500k på mord istället för att leverera. De måste reglera cannabismarknaden nu.
Så du menar att man skjuter den langare man köper sitt knark ifrån, för att slippa betala?
Citera
2022-01-18, 10:49
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
I somras sköts en kille i sin bil lite längre fram på gatan (Mot hälsolägen/korsningen)
Kanske något sammanhängande där, minns någon vem BO var?

Den personen heter Fl*mur Ab*zi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in