2022-01-18, 09:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Udda tidpunkt. Har han skjutits när han skulle till jobbet?
Sist det sköts på Norra stenbocksgatan va vid 8 tiden en torsdag.
Så det verkar vara mer regel än undantag att det skjuts på morgonen här på Norra Stenbocksgatan
Citera
2022-01-18, 09:18
  #14
Medlem
6 snabba skott. Sen kunde GM köra iväg i lugn å ro då det tog ca 10 min för polisen att komma.
Citera
2022-01-18, 09:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knox86
6 snabba skott. Sen kunde GM köra iväg i lugn å ro då det tog ca 10 min för polisen att komma.


Var det så många skott? Då är han ju död 99%
Citera
2022-01-18, 09:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Var det så många skott? Då är han ju död 99%

Först 1 skott sen 5 snabba.
Citera
2022-01-18, 09:20
  #17
Medlem
2 skott. Paus. 4 snabba. Antingen en usel skytt. Eller ren avrättning.
Citera
2022-01-18, 09:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loellaa
Först 1 skott sen 5 snabba.


Hmm 1 skott gå fram kontrollera rätt BO sedan panga vidare?

Eller 1 skott pistolen låste sig, lyckades mantla om den och panga vidare?

Ingen varning iallafall, det är en person som skulle dö till varje pris, nu får vi ta reda på vem är BO, Gruppering?
Citera
2022-01-18, 09:23
  #19
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knox86
6 snabba skott. Sen kunde GM köra iväg i lugn å ro då det tog ca 10 min för polisen att komma.

10 minuter i centrala HBG? Hur är det möjligt att de kan vara så långsama?
Citera
2022-01-18, 09:29
  #20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
10 minuter i centrala HBG? Hur är det möjligt att de kan vara så långsama?

Sämre bemanning på natten och skifte till morgonpersonalen? Plus att man inte väntar sig skjutningar vid 07.30 normalt kanske?

Om han träffats av 6 skott och GM väntat och sedan fortsatt så är han nog död.
Citera
2022-01-18, 09:30
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
10 minuter i centrala HBG? Hur är det möjligt att de kan vara så långsama?

Det tog max ett par minuter, Helsingborgs polisstation ligger 4 minuters körning från den aktuella adressen, och vi kan ju utgå att från att åtminstone en patrull befann sig på polishuset när larmet kom.
Så detta med 10 minuter ska vi inte lägga någon vikt vid tror jag. Nu är det mer intressant om någon kan hitta kopplingar till skjutningen som skedde i Hittarp under söndagen.
__________________
Senast redigerad av Frost37 2022-01-18 kl. 09:33.
Citera
2022-01-18, 09:30
  #22
Medlem
Var väl inte så länge sedan de va skjutning på samma gata?

Jugge eller arab?
Citera
2022-01-18, 09:33
  #23
Moderator
Chantres avatar
2022-01-18 08:00
Helsingborgs lasarett: Våld, Helsingborg, Stenbocksgatan. , man, 25-årsåldern, avliden
Citera
2022-01-18, 09:34
  #24
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Skulle våga påstå att Helsingborg är Skånes mest våldsamma stad. Vet ett flertal platser där det sprängts, personer blivit avrättade eller knivhuggna.

Malmö har nog fler småkriminella men inte alls samma våldkapacitet.

Otroligt som den staden har utvecklats helt åt helvete.

Sundets Pärla kallades det engång......vissa gör det faktisk fortfarande....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in