2022-01-18, 09:34
Medlem
BO låg på marken när jag kom fram vid 07:50.
Ett par min senare så kör ambulans därifrån och det går inte fort.
Citera
2022-01-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somebody2
Sist det sköts på Norra stenbocksgatan va vid 8 tiden en torsdag.
Så det verkar vara mer regel än undantag att det skjuts på morgonen här på Norra Stenbocksgatan

Helsingborgs kriminella är kanske duktigare än t ex Malmös på att ha ett fungerande liv vid sidan om?

Alternativt har vi med något annat att göra, av typen svartsjuk make skjuter fruns älskare. Fasiken, jag saknar den gamla tiden där det var rimligt att spekulera kring sådana motiv. Nu för tiden är det med 99% sannolikhet bara ännu ett i raden av gängrelaterade våldsbrott.
Citera
2022-01-18, 09:37
Medlem
Muppetys avatar
Kan det ha med restaurangutpressningarna att göra?

De sprängde en restaurang för ett tag sen för att ägaren inte hade betalt en påhittad skuld, sen sprängde de trapphuset hos ägarens mamma här i Ängelholm. Går de så långt att de är beredda att döda?
Citera
2022-01-18, 09:38
Medlem
Enligt HD så är personen död.
Citera
2022-01-18, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
2022-01-18 08:00
Helsingborgs lasarett: Våld, Helsingborg, Stenbocksgatan. , man, 25-årsåldern, avliden

Där ser man. Mannen i 25-årsåldern är alltså död.
Citera
2022-01-18, 09:40
Medlem
Vem blev avrättad?
Citera
2022-01-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem blev avrättad?

Det vet vi inte(ännu)men det framkommer på hd.se att han sköts i en blå Golf!
Senast redigerad av Frost37 2022-01-18 kl. 10:03.
Citera
2022-01-18, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem blev avrättad?

Man i 25-årsåldern, i eller vid sin/någon annans bil som tydligen ska vara en blå Golf. 6 skott sägs det, med paus emellan tidigare och senare skott i ordningsföljden. Alltså förmodligen skadeskjutning och avrättning.

Han lär väl ha varit på väg ut till jobbet eller liknande, eller var rädd och handlade tidigt, svårt att veta såklart. GM väntade i alla fall tydligen på honom utanför. GM försvann på en elsparkcykel och hade maskering.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-01-18 kl. 09:59.
Citera
2022-01-18, 09:59
Medlem
För några månader (September 2021) sen så var det en explosion på Hjälmshultsgatan

https://www.expressen.se/kvallsposten/explosion-utanfor-lagenhet-i-helsingborg/

”Lägenheten ifråga ska ligga i en fastighet på Hjälmhultsgatan i Helsingborg.”

(FB) Explosion utanför lägenhet i Helsingborg 2021-09-18

"Hjälmshultsgatan 14 D är typ känt för att vara ett slumhus, billig hyra för att värden inte sköter fastigheten, bor många narkomaner och annat slöder i den trappuppgång, eller gjorde i alla fall när jag bodde på 16 D ett tag. Fick en massa skvaller från min hyresvärd som försökt köpa huset 14D ligger i.

Det var mycket spring i just 14D, bilar som stod på tomgång på innergården om nätterna."

Det är inte så långt till Norra Stenbocksgatan från Hjälmhultsgatan 14. Nu vet jag inte exakt var det skjuts, men kanske ett samband?
Citera
2022-01-18, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MN89
För några månader (September 2021) sen så var det en explosion på Hjälmshultsgatan

https://www.expressen.se/kvallsposten/explosion-utanfor-lagenhet-i-helsingborg/

”Lägenheten ifråga ska ligga i en fastighet på Hjälmhultsgatan i Helsingborg.”

"Hjälmshultsgatan 14 D är typ känt för att vara ett slumhus, billig hyra för att värden inte sköter fastigheten, bor många narkomaner och annat slöder i den trappuppgång, eller gjorde i alla fall när jag bodde på 16 D ett tag. Fick en massa skvaller från min hyresvärd som försökt köpa huset 14D ligger i.

Det var mycket spring i just 14D, bilar som stod på tomgång på innergården om nätterna."

Det är inte så långt till Norra Stenbocksgatan från Hjälmhultsgatan 14. Nu vet jag inte exakt var det skjuts, men kanske ett samband?

Alla enskilda händelser KAN ju ha ett samband. Men man ska då veta att det skjutits, huggits, sprängts, misshandlats friskt i Helsingborg det senaste året och dom senaste åren.
Citera
2022-01-18, 10:02
Bannlyst
Senaste taktiken är att låta folk ligga ute med plus kredit för exempelvis 20 kassar hash (1 milj) sedan när tp ska göra leverans poppar man han istället för en kostnad 500k alltså de sparar 500k på mord istället för att leverera. De måste reglera cannabismarknaden nu.
Citera
2022-01-18, 10:10
Medlem
Nyheterna släpar efter? Är det bekräftat vi har en dödsskjutning? I så fall den 3:e i år vilkert gör mig hoppfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in