Citat:
Nu har du "IMBILDEN" ju själv avslöjat att du är hypokondriker och att du föredrar att isolera dig mot alla virus (vilket är absurt). Du vill inte ens ta i handtag säger du, vilkert är vanligt bland hypkondriker. Du sitter här hela dagarna med 15k inlägg och har inget liv och så vill du tvinga på denna livsstil alla andra. Varför är du inte mer öppen med din agenda? Du vill att ALLA ska massvaccineras enbart av egoistiska skäl för att du ska kunna känna dig trygg pga din hypokondri.
Det enda du lyckas med när du håller dina egentliga avsikter hemliga är att du skapar ett förakt och misstro eftersom dina argument framstår som fullkomligt orimliga. Jag hade haft mer förståelse och respekt om du bara sagt som det är. Ni "vaxxister" sitter här och låtsas om att det handlar om solidaritet och att ni bryr er så mycket om mänskligheten och alla "stackars gamlingar", men det är skitsnack. Ni kunde inte bry er mindre. Ni bryr er bara om er själva och era närmsta, precis som de flesta människor. Det är inget konstigt så var öppen med det. Falskhet biter inte på oss som inte är naiva idioter.
Och du fattar nog att allt handlar om en kompromiss va? Det finns inte en chans att världen kommer stanna eller fortsätta leva en pandemilivsstil bara för att du vill det. 95% vill ur den här skiten så fort som möjligt och återgå till det normala, vilket kommer ske snart. Det måste de facto finnas rimliga anledningar till mandat, restriktioner och vaccinering. Det är inget man gör bara så där för att några hypokondriker kräver det. Det är snarare du som måste anpassa dig och ta ditt eget ansvar om du har hälsoproblem. Alla andra kan inte hållas ansvariga för det och alla unga människor som har hela livet framför sig ska inte leva som fångar bara för att du föredrar att vi lever så. Och dessutom kommer det ändå inte hjälpa dig att massvaccinera hela befolkningen. Det stoppar ändå inte smittan överhuvudtaget. Folk kommer heller inte ta fler boosters. Det är tydligt när man ser på statistiken att folk inte är så sugna längre på att ta en tredje spruta. De är trötta på skiten och denna masshysteri och det är nog dags för dig att söka hjälp för din hypokondri och antisociala beteende.
Det enda du lyckas med när du håller dina egentliga avsikter hemliga är att du skapar ett förakt och misstro eftersom dina argument framstår som fullkomligt orimliga. Jag hade haft mer förståelse och respekt om du bara sagt som det är. Ni "vaxxister" sitter här och låtsas om att det handlar om solidaritet och att ni bryr er så mycket om mänskligheten och alla "stackars gamlingar", men det är skitsnack. Ni kunde inte bry er mindre. Ni bryr er bara om er själva och era närmsta, precis som de flesta människor. Det är inget konstigt så var öppen med det. Falskhet biter inte på oss som inte är naiva idioter.
Och du fattar nog att allt handlar om en kompromiss va? Det finns inte en chans att världen kommer stanna eller fortsätta leva en pandemilivsstil bara för att du vill det. 95% vill ur den här skiten så fort som möjligt och återgå till det normala, vilket kommer ske snart. Det måste de facto finnas rimliga anledningar till mandat, restriktioner och vaccinering. Det är inget man gör bara så där för att några hypokondriker kräver det. Det är snarare du som måste anpassa dig och ta ditt eget ansvar om du har hälsoproblem. Alla andra kan inte hållas ansvariga för det och alla unga människor som har hela livet framför sig ska inte leva som fångar bara för att du föredrar att vi lever så. Och dessutom kommer det ändå inte hjälpa dig att massvaccinera hela befolkningen. Det stoppar ändå inte smittan överhuvudtaget. Folk kommer heller inte ta fler boosters. Det är tydligt när man ser på statistiken att folk inte är så sugna längre på att ta en tredje spruta. De är trötta på skiten och denna masshysteri och det är nog dags för dig att söka hjälp för din hypokondri och antisociala beteende.
Vilket underbart roligt inlägg av dig. Dagens roligaste faktiskt. Tack, du förgyllde min afton!
Jag fattar att det handlar om vissa motsättningar. Framförallt den om pengar och den om liv. Dagligen får man läsa om folk som inte anser sig ha råd med någon pandemi. Skådespelare, stand-up komiker etc etc. Har man någon självbevarelsedrift undviker man detta virus så mycket som möjligt. Hör vad Fredrik Elgh har att säga om saken. Han är säkerligen en av de mest kunniga vi har i det här landet rörande viruset. Hör vad han har att säga om nedsmittning och hur han ställer sig till att bli nedsmittad. På det privata planet existerar inga kompromisser. Kompromisser är för folk som saknar målmedvetenhet. Det är kompromisser som skapar misstagen som leder till nedsmittning.
Vad gäller boosters är det väl snart 40% av befolkningen som tagit det. Antagligen kommer de som tagit två sprutor, även att ta den tredje. Det är så uppenbart att vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom. Självklart bryr jag mig om mig själv och mina närmaste. Vem gör inte det? Det betyder dock inte att jag är oberörd över det faktum att 15 tusen personer har fått sätta livet till. Man behöver inte vara hypokondriker för att inte vilja dra på sig en lungsjukdom. Om folk är trötta på skiten hjälper liksom inte särskilt mycket. Det är klart ointressant och förändringar ingenting. Folk är säkert trötta på ekologisk mat också. Det betyder inte att vi ska sluta med den.