2022-01-17, 23:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det går inte att konstatera, nej. Eller har du uppfunnit ett pålitligt covidtest vars existens du ännu inte upplyst världen om?

Och nej, de PCR-test som används är inte pålitliga, även om företagen som säljer dem såklart påstår att de är det.

Pinne i näsan brukar vara tillförlitligt.
Citera
2022-01-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är det bekräftat? Eller bara spekulation igen?

Herregud, menar du allvar? Du har missat att Omicron är extremt mycket mer smittsam variant än tidigare varianter? Inkubationstiden ligger på 2-3 dagar mot 5-7 dagar för Delta.

Men om du vill ha bekräftelse så finns det här (med källor): https://youtu.be/U3W84wb5jKo
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bra då kan du säkert visa upp åtminstone ett sådant bevis? CDC kunde det inte..

Det behövs inte, du har inte bevisat något för dina påståenden, då behöver inte jag det heller!
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Btw, då kommer du alltså ta minst två vaccindoser per år resten av ditt liv då? Har jag tolkat dig rätt?

Nej, det har du inte gjort. Jag kommer vaccinera mig med det som finns tillgängligt och det som bedöms nödvändigt. Hur tänker du själv göra? Tänker du utsätta din kropp för ett genmanipulerat kinesiskt fladdermusvirus?
Citera
2022-01-17, 23:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vid ett tidigare tiilfälle var det visst lax från Norge som ansågs ha spridit smitta i Kina. Kineserna vet nog bäst, eftersom det var där viruset först spreds...

Det var bra kineserna ansåg lax vara covidsmittad. Priset sjönk ju rejält på laxen här hemma.....
Citera
2022-01-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det har du inte gjort. Jag kommer vaccinera mig med det som finns tillgängligt och det som bedöms nödvändigt. Hur tänker du själv göra? Tänker du utsätta din kropp för ett genmanipulerat kinesiskt fladdermusvirus?

Hej hypokondrikern, vi vet att du avser pumpa din kropp full med mediciner och att du inte ens vågar ta i handtag i rädsla för sjukdomar. Vi vet.

Men tyvärr slipper du inte fladdermusvirus trots att du är vaccinerad
Citera
2022-01-17, 23:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har missat det väsentliga.
Har man minsta ekonomiska tänk låter man pengar jobba och lägger dem inte på bundet material.

Du har knappast läst en enda poäng ekonomi i ditt liv.

Och du lyssnar inte på de som kan det här om pandemin, varken oss här i tråden eller Dr John Campbell även om du väl vet vem han är, ja det är han som drar streck precis som du avslöjade att du sett en del på honom.

Denna tråd innehåller massa bra saker och idag firar den 2 år och jag tror du mår bäst av att logga av nu.

Okej, jag har inte läst en enda poäng ekonomi. Verkligen Jag har råd att lägga upp lager. Dessutom har vi nu rätt hög inflation så det kan vara en bra affär. Inga rötter växer till helvetet och inga träd växer till himlen. Det är bra att ha i åtanke, men det är också något man lär sig med åren.
Citera
2022-01-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Det är också lika meningslöst att testa folk för covid. Man undrar vad det är för dumma jävlar som bestämmer detta. Exakt vilken poäng är det med dessa tester? Det kostar enorma pengar och kräver massor av resurser. Omicrons inkubationstid är så jävla snabb jämfört med tidigare så förkylningen hinner gå över innan du ens får provsvar. Och vad ska du göra om det är negativt? Gå till jobbet och smitta folk med influensa eller annat förkylningsvirus. Det är inte direkt som att vi testar mot HIV och räddar liv genom testning.

Och vad avser vaccinering. Jag har tagit NOLL sprutor och avser fortsätta så. Har inte haft covid under dessa 2+ år trots att jag har ungar i skolan och trots att jag levt som vanligt. Kan jag slippa både covid och vaccin så är det optimalt. Får jag välja räcker det med viruset. Jag behöver inte pumpa min kropp full med mRNA vaccin också.

Vacciner har spelat och fortsätter spela en viktig roll, men jag tänker inte vaccinera mig med ett nytt obeprövat vaccin mot ett förkylningsvirus + en massa jävla "boosters" och sabba mitt immunförsvar på köpet. Jag vaccinerar mig mot sjukdomar och virus jag anser relevant för mig. Jag sysslar inte med solidaritetsvaccinering eller i syfte att jaga likes på Facebook och godhetssignalera om vilken ansvarsfull person jag är.

På vilket sätt sabbar du immunförsvaret med vaccinering? Vilket vaccin avses?
Citera
2022-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt sabbar du immunförsvaret med vaccinering? Vilket vaccin avses?

Citat:
European Union regulators warn that frequent Covid-19 booster shots could adversely affect the immune system and may not be feasible.

The European Union's drug regulator on Tuesday expressed doubts about the need for a fourth booster dose of COVID-19 vaccine and said there is currently no data to support this approach as it seeks more data on the fast-spreading Omicron variant.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/

Och det är väl rätt uppenbart att det är en dålig strategi att massvaccinera hela befolkningar då det gör att vi inte utvecklar naturligt skydd mot virus. Dvs, våra immunförvar blir sämre och sämre på att klara sjukdomar på egen hand. Det är inte bra. Immunförsvar måste utsättas för virus, annars slutar vi som indianerna i centralamerika när spanjorerna anlände. Vi dör ut av minsta snuva.
Citera
2022-01-17, 23:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Pinne i näsan brukar vara tillförlitligt.
PCR kan ge positivt svar på döda virusrester. Det bekräftar inte att det finns "levande" virus som kan infektera. Det är mycket mer besvärligt att göra en odling för att bekräfta sånt. Tror inte det görs annat än ibland i forskningssyfte. Så visst förekommer falska positiva.
Citera
2022-01-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/

Och det är väl rätt uppenbart att det är en dålig strategi att massvaccinera hela befolkningar då det gör att vi inte utvecklar naturligt skydd mot virus. Dvs, våra immunförvar blir sämre och sämre på att klara sjukdomar på egen hand. Det är inte bra. Immunförsvar måste utsättas för virus, annars slutar vi som indianerna i centralamerika när spanjorerna anlände. Vi dör ut av minsta snuva.

Återkommande boosters ja! Det har inget att invända mot en 3:e dos under pågående pandemi som jag förstår det.
Citera
2022-01-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Återkommande boosters ja! Det har inget att invända mot en 3:e dos under pågående pandemi som jag förstår det.

Fast vaccinet är inte särskilt effektivt mot Omicron. Om inte ens en fjärde dos är det, varför skulle en tredje dos vara det?

Citat:
Israeli study shows 4th vaccine shot ‘not good enough’ against Omicron.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/israeli-study-shows-4th-vaccine-shot-not-good-enough-against-omicron/

Det säkraste skyddet mot covid är att ta livet av sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in