Citat:
Ursprungligen postat av
Tommmten
Vilket lärosäte skall jag välja?
Det står mellan
- Lund
- Uppsala
- Göteborg
- Stockholm
Mitt enda önskemål är att det ska vara så lite obligatoriska moment (läs närvaro) som möjligt.
Jag föredrar frivilliga lektioner och sedan en tenta där man kan visa sina kunskaper.
Varför jag föredrar detta är för att jag arbetar fulltid med juridik.
Mycket tacksam om erfarna kan beskriva hur det såg hur under er utbildning.
UU är nog inte det du söker. Det varierar lite beroende på termin och kurs, men oftast kan du bara missa ett par-tre seminarier innan du behöver göra kompletteringsuppgifter. Och efter visst många missade seminarier kan du inte längre fullgöra obligatoriet, komplettering eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
justwhathesaid
Hur svårt är det att få BA på t1 & 2 på uu? Syftar på grundåret, med BA där så kommer man in på juristprogrammet t3. Spontant så känns det inte svårt, speciellt inte om man lägger ner 40h i veckan..??
Om du har möjlighet att lägga ned tiden har du alla chanser att få B/Ba. Det som kan vara lite lurigt på de tidiga terminerna är studietekniken och ovanan med examineringsmomenten. Det är en sak att tillgodogöra sig information på ett bra sätt och komma med goda lösningar på seminarierna. Det är en annan sak att utföra de betygsgrundande momenten, framför allt då en stressig tentamen.
Ibland har det behövts AB på grundårsterminerna för att komma vidare, och då har man inte så stora marginaler att spela med.