2022-01-17, 16:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men de ÄR ju inte välkomna, vare sig det är på grund av att få tjockisar handlar eller nåt annat.
lägg ner nu.
Citera
2022-01-17, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
lägg ner nu.
Hon klagar på att affären hänvisar tjockisar till att handla på nätet istället för butik? Det stämmer ju?
Citera
2022-01-17, 17:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nä du tycker inte det är ett problem men Ellinor tycker det är ett problem, det är därför hon försöker påverka.

Inget konstigt med det heller.

Om du har skostorlek 47, vilket brukar vara en eller två storlekar över vad butiker lagerför, ska man då bli ”aktivist” eller gilla läget och skicka efter ett par skor fråncentrallagret där de förhoppningsvis har ett par.

Om du har skostorlek 33 (eller var det 34) som en tidigare flickvän till mig hade (153 lång) och du fick köpa skor på barnavdelningen som hon fick på 80-talet. Vem ska du då bli arg på? Skotillverkare som missat denna lilla minoritet av olönsamma kunder.

Tjockisen har ju tillgång till kläderna. Hon måste dock köpa dom via nätet. Som om ingen annan köper nåt via nätet.
Citera
2022-01-17, 17:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hon klagar på att affären hänvisar tjockisar till att handla på nätet istället för butik? Det stämmer ju?
Det stämmer inte att de inte är välkomna. Det stämmer att de inte har kläder i deras storlek. Jag känner mig välkommen på P.OP trots att jag inte bär storlek 134. De hade inte några raggsockor jag ville ha på Naturkompaniet, däremot kunde jag beställa dem på nätet. Jag kände mig inte ovälkommen. Men om ens grundpremiss är att man är ett offer, så känner man sig aldrig välkommen.
Citera
2022-01-17, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Om du har skostorlek 47, vilket brukar vara en eller två storlekar över vad butiker lagerför, ska man då bli ”aktivist” eller gilla läget och skicka efter ett par skor fråncentrallagret där de förhoppningsvis har ett par.

Om du har skostorlek 33 (eller var det 34) som en tidigare flickvän till mig hade (153 lång) och du fick köpa skor på barnavdelningen som hon fick på 80-talet. Vem ska du då bli arg på? Skotillverkare som missat denna lilla minoritet av olönsamma kunder.

Tjockisen har ju tillgång till kläderna. Hon måste dock köpa dom via nätet. Som om ingen annan köper nåt via nätet.
Det beror väl på hur angelägen man är att få handla sina skor i affär.
Jag tror ingen skulle kalla dig för feminist eller kulturmarxist om du försökte påverka affärerna att ha skor i din storlek.
Citera
2022-01-17, 17:09
Avslutad
Citat:
Det stämmer inte att de inte är välkomna. Det stämmer att de inte har kläder i deras storlek. Jag känner mig välkommen på P.OP trots att jag inte bär storlek 134. De hade inte några raggsockor jag ville ha på Naturkompaniet, däremot kunde jag beställa dem på nätet. Jag kände mig inte ovälkommen. Men om ens grundpremiss är att man är ett offer, så känner man sig aldrig välkommen.
Kalla det ”välkomna att att handla kläder i deras storlek” om det känns bättre då. Det är i a f det hon klagar på.
Citera
2022-01-17, 17:15
Medlem
Citat:
Det är väl bra? Hon nöter ju på golvet och byggnaden i allmänhet med allt fläsk hon rullar omkring med.
Citera
2022-01-17, 17:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Det beror väl på hur angelägen man är att få handla sina skor i affär.
Jag tror ingen skulle kalla dig för feminist eller kulturmarxist om du försökte påverka affärerna att ha skor i din storlek.
Jag skulle aldrig någonsin öda min energi eller skada min stolthet i försöka få en butik att anpassa sig efter mig genom att lipa. Det är aktivister/psykon, alternativt turkar (eller modernare: blattar) som håller på med sånt.

Jag skulle leta efter en annan butik som möter mina behov, eller numera, leta upp det på nätet.

Att kontakta kvällspressen och fläka ut sig med sin fettma över en skitsak visar hennes status.
Citera
2022-01-17, 17:20
Avstängd
Citat:
Idiot
Det handlar om att människor som inte har perfekta kroppar får svårt att handla på nätet eftersom de måste prova kläderna för att veta om dom funkar.
Att du är för dum i huvudet för att koppla det förvånar ingen.
Citera
2022-01-17, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Det är väl bra? Hon nöter ju på golvet och byggnaden i allmänhet med allt fläsk hon rullar omkring med.
Ja men hon har ju samma rätt som alla andra att säga om hon tycker det är bra eller inte.

Förstår som sagt inte ert problem.
Citera
2022-01-17, 17:21
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Kalla det ”välkomna att att handla kläder i deras storlek” om det känns bättre då. Det är i a f det hon klagar på.
det är inte det hon säger. det är vad du säger.
Citera
2022-01-17, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag skulle aldrig någonsin öda min energi eller skada min stolthet i försöka få en butik att anpassa sig efter mig genom att lipa. Det är aktivister/psykon, alternativt turkar (eller modernare: blattar) som håller på med sånt.

Jag skulle leta efter en annan butik som möter mina behov, eller numera, leta upp det på nätet.

Att kontakta kvällspressen och fläka ut sig med sin fettma över en skitsak visar hennes status.
Du skulle leta upp en butik på nätet som du ändå inte kan köpa kläder ifrån eftersom du inte kan prova dom.
smart mycket smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in