Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Att man inte känner sig välkommen är väl inte så konstigt när man inte är det utan hänvisas till att handla på nätet.
Varför skulle tjockisar inte få kritisera att tjockisar inte är välkomna när de inte är det?
Jag förstår verkligen inte ert problem.
Problemet är att personer som har extrem kroppskonstitution av något slag har svårt att hitta produkter som är standard i butikernas fysiska utbud. Det kan vara någon som är 210 cm lång som har svårt att hitta en säng eller kläder i det ordinarie sortimentet som passar. Har man skostorlek 48 eller större är det säkert också väldigt svårt att hitta ett par skor som passar direkt från hyllorna.
Som man kan jag ibland reta mig på att utbudet i skoaffärer för män är en bråkdel av vad som finna att välja mellan för kvinnor.
Det har inget att göra med att affärsinnehavarna tycker särskilt illa om väldigt feta personer, extremt långa eller dvärgar. Själv har jag oftast svårt att hitta t ex ett par jeans som passar direkt, utan måste gå vägen via en skräddare för att få dem justerade. Vilket givetvis är en fördyring, men jag har aldrig kontaktat en kvällstidning och gråtit ut för detta.
Att den kränkta kvinnan i artikeln borde banta ner sig för sin egen hälsas skull är förstås en annan sak.