2022-01-17, 09:43
Medlem
grungewhores avatar
"Under en längre tid har Ellinor Elofsson, 31, märkt hur de stora klädkedjorna flyttat sina plus size-kollektioner till onlinebutikerna, i stället för de fysiska.
Det var när hon besökte en Lindex-butik som hon till slut fick nog.
På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson."

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-kladbutikerna-plockar-bort-storlekar/

"Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik."

Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?

Bonusfråga: vem fan kallar sig "Håcan"?
Citera
2022-01-17, 09:49
Medlem
Facades avatar
Håcan var fanemig underbart ju.
Har inget mer att tillägga.
Citera
2022-01-17, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
"Under en längre tid har Ellinor Elofsson, 31, märkt hur de stora klädkedjorna flyttat sina plus size-kollektioner till onlinebutikerna, i stället för de fysiska.
På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson."

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-kladbutikerna-plockar-bort-storlekar/

"Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik."

Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?

Är man fetare än vanligt, smalare än vanligt, kinkigare än vanligt eller har något annat konstigt krav får man vända sig till online-butik. Att kräva att fysiska butiker ska ha något som passar just en själv är helt galet. Den som tycker annat är en bortskämd curling-unge som behöver växa upp och inse att världen inte finns till för just den personen.
Citera
2022-01-17, 09:55
Medlem
dodcoviddods avatar
Vem kunde ana att tjockisar är lata och bekväma och handlar hellre online? Nej, så kan det inte vara. De "verkar" vara lata och obekväma men är egentligen rädda för fat shaming från hela samhället.

Vi måste införa restriktioner på smala människor så att tjockisar kan må bra över att vara tjockisar. Vi måste även ha unisextoaletter ifall en transa tar illa upp av att inte få lukta på kvinnliga kroppsfunktioner när de är som bäst. Vi måste även stänga ner samhället ett par gånger i veckan så att de med panikångest kan få lite ro där ute. Min granne klagar på trafiken, körförbud måste vi också ha så att folk inte störs av trafiken.

Jag tar illa upp av rökförbud och tycker att vi ska ha icke-rökarförbud på 50 % av all lokaltrafik, jämlikhet! Alltså bussar och tåg där man måste röka.
Citera
2022-01-17, 09:55
Avstängd
Kroppsaktivist, Jo visst...
Citera
2022-01-17, 09:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Är man fetare än vanligt, smalare än vanligt, kinkigare än vanligt eller har något annat konstigt krav får man vända sig till online-butik. Att kräva att fysiska butiker ska ha något som passar just en själv är helt galet. Den som tycker annat är en bortskämd curling-unge som behöver växa upp och inse att världen inte finns till för just den personen.
Jag har en oerhört medel storlek i byxor, den finns nästan aldrig på rea (antagligen för att det finns färre ex och tar slut fortare), har butiken skyldighet att tillhandahålla det då? Vart drar man gränsen för vad en butik måste tillhandahålla för att göra alla kunder nöjda?
Citera
2022-01-17, 09:56
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Antagligen så har butikerna kommit fram till att efterfrågan är så pass låg att man ej tycker det är värt att ha dessa storlekar i butik.

Business is business och om man kan spara pengar/tjäna mer på att ha tjockis-storlekar på nätet och istället fylla butiken med normala storlekar så kommer man göra det.

Hade man istället kunnat göra pengar på att byta ut vanliga storlekar mot tjockis-storlekar så hade man givetvis gjort det.
Citera
2022-01-17, 10:01
Medlem
Citat:

Citat:
Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik.
Moahahaha.

Undrar när vi ska bli av med den här jävla kränkthetskulturen som drabbat västvärlden i allmänhet och Sverige i synnerhet.
Citera
2022-01-17, 10:02
Medlem
TheJackets avatar
Hon bedriver troligen sin "kroppsaktivism" online, varför inte handla online med?
Citera
2022-01-17, 10:03
Avslutad
Citat:
Jag har en oerhört medel storlek i byxor, den finns nästan aldrig på rea (antagligen för att det finns färre ex och tar slut fortare), har butiken skyldighet att tillhandahålla det då? Vart drar man gränsen för vad en butik måste tillhandahålla för att göra alla kunder nöjda?
En butik behöver väl inte hålla något i lager? Det dom vill köpa in, köper dom in. Det står en klädkedja fritt att börja sälja verktyg i stället om dom vill. Du har ingen rätt att kräva att en viss butik har något som passar dig. Det du däremot kan göra är att gå till en annan kedja och ge dem dina pengar i stället.
Citera
2022-01-17, 10:09
Medlem
Hallsakaefts avatar
hehe smart taktik av lindex och HM .... beröva de motionen att gå till butik och fortsätt tjäna mer pga av mer textilåtgång !!

tjooockissar är fan korkade det har jag alltid vetat !
Citera
2022-01-17, 10:19
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Blir spyfärdig när jag ser henne. Hon uttrycker lathet, arrogans, dekadens och dessutom vill hon överföra sina sjuka brister till andra människor.

Det är en brist på disciplin och självkontroll som gör att hon har blivit sådär fet. Det är en fara för hälsan och dränerar vår sjukvård på pengar.

När ska folk rasa mot feta personer som de rasar mot ovaccinerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in