2022-01-17, 16:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Pandemin var över redan innan delta. Man kan inte snacka om en pandemi när alla har antikroppar mot sjukdomen.
Håller delvis med, men är det verkligen så att alla har antikroppar mot SARS-CoV-2?
Alla är väl inte vaccinerad och/eller har haft covid?
Citera
2022-01-17, 16:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Finns ingen annan.
Och Delta har muterat en hel del men inget värre bildas.

Har du sett på avsnitten med Dr John Campbell?

Om inte kan du börja med detta.
https://www.youtube.com/watch?v=aH1u1GIPU2A&t=9s&ab_channel=Dr.JohnCampbel l

Gå gärna tillbaka någon månad och se alla avsnitt framåt. Jag tror det kommer ge dig lite lugnare liv.

Ledsen, jag orkar inte titta på alla "youtubestjärnor" som sitter och analyserar och drar streck med sina pennor.
Citera
2022-01-17, 16:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Klart det är en räddning om det ger immunitet mot tidigare allvarligare variant.

Det gav ju redan vaccinen. Finns ingenting som pekar på att en Omikroninfektion har något att tillföra där.
Citera
2022-01-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Jag förnekar inte att det varit en pandemi, men det har egentligen enbart varit en begränsad pandemi som enbart utgjort ett hot mot mycket gamla och multisjuka. Över 75% hade fyra eller fler riskfaktorer enligt Amerikanska CDC: https://www.washingtonexaminer.com/news/cdc-director-says-75-of-covid-19-deaths-had-four-or-more-comorbidities

Dödligheten bland övriga befolkningen har varit ytterst låg. Man måste ändå diskutera detta på ett rationellt sätt.

Diskutera på ett rationellt sätt??? Är du full!!? Alla ska ta vaccinet!!! 3 doser… Omikron är LIVSFARLIGT! Och tar inte du ditt vaccin så fungerar ju inte mitt heller!!

Och sjukhusen kommer flöda över av folk som kvävs av sitt eget snor!

Det råder PANIK! Vi ska inte ha snor! Vi måste stänga ner allt nu. In med folk i bombrum på obegränsad tid. Och alla ovaccinerade måste vi skjuta ut till rymden. Omikron är helt döds alltså. Det sa dom på Aftonbladet minsann… Om alla tar vaccinet så upphör smittan omedelbart och då har politikerna lovat att allt blir som förr…

Rationellt 2022
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är knappast någon skräckpropaganda att Covid19 lär återkomma och vi vet ju redan nu att vaccintillverkarna jobbar på ett uppdaterat vaccin som ska skydda mot Omikron. Om detta vaccin kommer att skydda mot mutationer som ännu inte finns är förstås svårt att veta.
Kommer ett uppdaterat vaccin som är någorlunda matchat mot nya varianter av covid19 kommer jag förstås att ta sådant vaccin.

Då får du flytta till ett land utanför EU eftersom EU inte vill ha fler boosters. Och om du vill vaccinera dig mot förkylningar resten av livet så är du förstås fri att göra det. Blir säkert jättebra för ditt stackars immunförsvar.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag förnekar inte att det varit en pandemi, men det har egentligen enbart varit en begränsad pandemi som enbart utgjort ett hot mot mycket gamla och multisjuka. Över 75% hade fyra eller fler riskfaktorer enligt Amerikanska CDC: https://www.washingtonexaminer.com/news/cdc-director-says-75-of-covid-19-deaths-had-four-or-more-comorbidities

Dödligheten bland övriga befolkningen har varit ytterst låg. Man måste ändå diskutera detta på ett rationellt sätt.

Nu tror jag inte mitt svar var riktat till dig, även om du tog åt dig. Det har vårdats i runda slängar 80 000 på sjukhus för covid19 och det är inte kattskit precis. Det tar stora resurser i vården och skapar långa köer till annan nödvändig vård. Det är inte bara dödligheten som man kan titta på då det får stora konsekvenser på annat håll. Om folk trillar av pinnen pga cancer eller hjärtinfarkter då de inte får vård pga av covid så har vi ytterligare problem.
Citera
2022-01-17, 16:27
Medlem
Citat:
Återigen, du kan inte jämföra samma sjukdom med 100 års mellanrum. För 100 år sedan fanns inte ens alvedon. Många dog av bakteriell lunginflammation som en följd av virusinfektionen. För 100 år sedan fanns ingen antibiotika. Idag hade man satt in den och 99% hade varit på benen inom en vecka.

Så spanska sjukan är mindre dödlig för att vi har alvedon? Och det beror inte på att vi utvecklat immunitet eller att viruset blivit mindre virulent?

Citat:
The influenza virus continuously mutated, passing through humans, pigs and other mammals. The pandemic-level virus morphed into just another seasonal flu.

https://www.washingtonpost.com/history/2020/09/01/1918-flu-pandemic-end/
Citera
2022-01-17, 16:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Då får du flytta till ett land utanför EU eftersom EU inte vill ha fler boosters. Och om du vill vaccinera dig mot förkylningar resten av livet så är du förstås fri att göra det. Blir säkert jättebra för ditt stackars immunförsvar.

Jag tror inte denna tredje dos var sista omgången av vaccin mot covid19. Du är förstås fri att tro annorlunda.
Citera
2022-01-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu tror jag inte mitt svar var riktat till dig, även om du tog åt dig. Det har vårdats i runda slängar 80 000 på sjukhus för covid19 och det är inte kattskit precis. Det tar stora resurser i vården och skapar långa köer till annan nödvändig vård. Det är inte bara dödligheten som man kan titta på då det får stora konsekvenser på annat håll. Om folk trillar av pinnen pga cancer eller hjärtinfarkter då de inte får vård pga av covid så har vi ytterligare problem.

Hur ser det ut om du tittar på hur läget var 2021 eller nu? Hade vi överdödlighet? Hur har det gått i Sydafrika under Omicronvågen där enbart 3/4 är vaccinerade? Har deras sjukhus havererat? bara undrar.
Citera
2022-01-17, 16:31
Medlem
Citat:
Jag tror inte denna tredje dos var sista omgången av vaccin mot covid19. Du är förstås fri att tro annorlunda.

Kanske inte, men jag tror knappast det är någon som bryr sig eftersom den muterat till att bli ännu ett av flera endemiska virus som kommer snurra runt och återkomma varje influnsasäsong. Om du vill pumpa kroppen full med vaccin och leva ett isolerat liv så är du givetvis full fri att göra det.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så spanska sjukan är mindre dödlig för att vi har alvedon? Och det beror inte på att vi utvecklat immunitet eller att viruset blivit mindre virulent?

https://www.washingtonpost.com/history/2020/09/01/1918-flu-pandemic-end/

Du kunde läst resten av stycket också. Ja, influensa är betydligt mindre dödligt idag i länder med någorlunda utvecklad sjukvård. Febernedsättande och antibiotika är fina grejer om man drabbas av bakteriell lunginflammation.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det finns onekligen frågor kring testresultaten, men även kring myndigheternas agerande. Samt inte minst creepy Gates inflytande i vaccinfrågor och elektronisk övervakning.

Det första beslutet att stänga in honom i ett ohälsosamt ökänt karantännshotell utan möjlighet till träning verkar i alla fall ha varit helt galet, enligt australisk domstol. Om tvivel uppstått i efterhand är det en helt annan sak, och det som hände var att immigrationministern utövade sitt personliga godtycke att dra in hans visum med den absurda motiveringen att det kunde leda till smittspridande upplopp om han tilläts vara kvar, och att det därför var i folkets intresse att utvisa honom.

Så nej, det fanns inget giltigt skäl att deporterad honom, varken i första eller andra vändan. Så varför gjorde de det? Det är frågan.

Australien har hårda nypor och har alltid haft, ser inget problem med det. Deras land, deras regler - passar inte det får man stanna hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in