2022-01-15, 08:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja man kan funder på hur det ligger till. De kanske fick en mutation som vi aldrig fått som var jäkligt elak. Kanske därför de tar så allvarligt på minsta lilla smittspridning. Lock down rejält direkt.

Det är väldigt troligt att originalvarianten var betydligt värre än den som kom till Europa. Vi har ju ingen aning om vilken det är, vi har bara information från det kinesiska kommunistiska partiet och det finns ingen som helst anledning att tro på den. Innan jag tror på ett jävla skit vad de säger vill jag veta vad det var i de 200k virusbehållarna som förstördes i WIV innan WHO släpptes in.
Citera
2022-01-15, 08:48
Medlem
Citat:
Influensavaccin skyddar rätt så kort tid. Alltså inte bra om man skulle ge folk det tidigt på hösten för då är skyddet inte bra när vi når den period då influensan är som mest aktiv. Det är därför man börjar vaccinera riskgrupper i november mot influensa.

Du har inte funderat att ta reda på fakta innan du skriver dina inlägg?

Att folk vaccinerar sig fortfarande är för att vi fortfarande har delta i omlopp. Ca 24% av alla nya fall är delta och för detta skyddar vaccinet rätt så bra. Och vaccinet ger ett rätt så bara skydd mot att bli allvarligt sjuk även mot Omicron.
Att det finns slöfockar som inte vaccinerat sig ännu är beklagligt men de har väl lyssnat på antivaxxers som du och gått på erat trams.

Så lägg ner din skit nu. Jag har tagit influensavaccin i 27 år nu och vet hur de funkar men du vet ingenting.

Nej jag är ingen riskgrupp, jag är smart och vill att varje dag ska jag vara frisk vilket jag lyckas jävligt bra med.
Ja, influensavaccin är ju också helt värdelöst. Dessutom i stort sett bara gamlingar som tar det. Och du då. Äkta hypokondriker.

Kan du nämna något annat vaccin som är lika dåligt? Inget av alla de vaccin jag tagit i livet är nämligen så dåliga.

Jag har aldrig tagit ett influensavaccin och håller mig frisk ändå! Precis som jag inte tagit "vaccin" mot corona och håller mig frisk. Samtidigt som många vaccinerade omkring mig blir smittade. Komiskt!
Citera
2022-01-15, 08:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja troligen.
Man labbar med möss som man ändrat arvsmassan med mänskliga gener, för att få mer realistiska tester av virus som kan gälla för människor.

Annars så borde vi sett fler mutationer som smittar människor från de miljarder med möss som finns naturligt.

Omikron är anpassat till mus ACE2 så man har alltså inte gjort "Serial passage" på humaniserade möss med människo ACE2. Troligen har man istället anpassat viruset till "vanliga" möss. 1.5 år har Omikron utvecklats helt utan spår, från tidigt Wuhan virus.

Om det hade uppnått "naturligt" borde man hittat reservoaren med COVID möss någonstans nu.

Så borde ju helt klart komma från något labb. Sen kan man undra om det var meningen att skapa en snällare variant?
Citera
2022-01-15, 08:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är väldigt troligt att originalvarianten var betydligt värre än den som kom till Europa. Vi har ju ingen aning om vilken det är, vi har bara information från det kinesiska kommunistiska partiet och det finns ingen som helst anledning att tro på den. Innan jag tror på ett jävla skit vad de säger vill jag veta vad det var i de 200k virusbehållarna som förstördes i WIV innan WHO släpptes in.

Jo, något jävla lurt är det. Tror inte ett ögonblick på att man stänger en 14 miljonersstad för att upprätthålla något slags fasad inför OS. Jag tror man vidtar dessa åtgärder för att man till varje pris vill förhindra spridningen av ett farligt virus. Jag tror att viruset är farligare än vad visss vill göra gällande. Detta vet kinesiska myndigheter. Tyvärr agerar många, inte minst på de politiska ytterkanterna som nyttiga idioter åt krafter med onda avsikter. Man kan även fråga sig varför Ryssland börjar skramla med vapnen just nu. Putin har suttit vid makten länge. Vi har stora geopolitiska svängningar. Ingen tvekan om det.
Citera
2022-01-15, 08:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Ja, influensavaccin är ju också helt värdelöst. Dessutom i stort sett bara gamlingar som tar det. Och du då. Äkta hypokondriker.

Kan du nämna något annat vaccin som är lika dåligt? Inget av alla de vaccin jag tagit i livet är nämligen så dåliga.

Jag har aldrig tagit ett influensavaccin och håller mig frisk ändå! Precis som jag inte tagit "vaccin" mot corona och håller mig frisk. Samtidigt som många vaccinerade omkring mig blir smittade. Komiskt!

Exempel här på influensa vaccin som hade 34.75 procent effektivitet som gick ner till noll på 150 dagar ca. Så verkar inte vara så effektivt mot smitta iallafall. Möjligen bättre på att skydda mot svårare symptom.

https://www.science.org/content/article/how-long-do-vaccines-last-surprising-answers-may-help-protect-people-longer#:~:text=In%20a%202018%20 review%20of,as%2090%20days%20after%20vaccination.
Citera
2022-01-15, 08:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456

Jag var kaxig som du fram till 1993 när jag fick känna effekten av en influensa. Visst de kan bli milda men det jag då upplevde vill jag föröka undvika fler gånger. Aldrig före 1993 jag hade en tanke på vaccin mot influensa för sådant ansåg jag då bara tillhöra äldre svaga.

Nu fick du svar på en typ av vaccin som till och med är sämre livslängd på än covid vaccin men du ger dig aldrig. Hopplösa jävel.
Jag har inte en enda sjukdag de senaste 10 åren. Betydligt friskare än genomsnittet och äter en bra kost och motionerar regelbundet. Du kan glömma att all jävla pizza och kebab du drar i dig ger dig ett långt liv.

Nej du lär dig aldrig. Troligen är du incel och ensam stackare. Arbetslös?
Citera
2022-01-15, 09:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Omikron är anpassat till mus ACE2 så man har alltså inte gjort "Serial passage" på humaniserade möss med människo ACE2. Troligen har man istället anpassat viruset till "vanliga" möss. 1.5 år har Omikron utvecklats helt utan spår, från tidigt Wuhan virus.

Om det hade uppnått "naturligt" borde man hittat reservoaren med COVID möss någonstans nu.

Så borde ju helt klart komma från något labb. Sen kan man undra om det var meningen att skapa en snällare variant?

Klart att det var det. Kineserna var ju tvungna att få till ett avslut efter att Wuhan-varianten skäppts ut av misstag. Ganska smart då att skapa en mildare men mycket smittsam variant som har kunnat spridas som en löpeld runt världen.

Det är nog många befattningshavare som insett detta. Men de kan ingenting säga, officiellt, då vi är beroende av information ifrån Kina om vilken variant som kommer av den vanliga säsongsinfluensan varje år, samt ev. andra virus.. Men Biden har nu en liten hållhake på CCP: "Jälvlas ni för mycket med oss eller våra vänner så går vi ut med de solklara bevis som vi, egentligen, har för att ursprunget till SARS-COV2 kommer ifrån en labbläcka".
Citera
2022-01-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, något jävla lurt är det. Tror inte ett ögonblick på att man stänger en 14 miljonersstad för att upprätthålla något slags fasad inför OS. Jag tror man vidtar dessa åtgärder för att man till varje pris vill förhindra spridningen av ett farligt virus. Jag tror att viruset är farligare än vad visss vill göra gällande. Detta vet kinesiska myndigheter. Tyvärr agerar många, inte minst på de politiska ytterkanterna som nyttiga idioter åt krafter med onda avsikter. Man kan även fråga sig varför Ryssland börjar skramla med vapnen just nu. Putin har suttit vid makten länge. Vi har stora geopolitiska svängningar. Ingen tvekan om det.
Det talas om "hemmorhagic fever"
https://www.stvincenttimes.com/ebola-like-hemorrhagic-fever-virus-now-spreading-in-china/
Edit: ingenting nytt, de verkar ha säsongsbundna problem med detta i denna region
Hemorrhagic fever with renal syndrome (HFRS) is a zoonosis characterized by clinical features of high fever, hemorrhage, and renal damage. China has the largest number of HFRS cases worldwide, accounting for over 90% of the total reported cases. In this paper, we used surveyed HFRS data and satellite imagery to conduct geostatistical analysis for investigating the associations of rapid urbanization, water bodies, and other factors on the spatiotemporal dynamics of HFRS from year 2005 to 2018 in Xi’an City, Northwest China.
https://journals.plos.org/plosntds/article?id=10.1371/journal.pntd.0010094

edit2: artikel från kinesiska nyheter
https://www.globaltimes.cn/page/202112/1242782.shtml
Senast redigerad av fabbe2 2022-01-15 kl. 09:29.
Citera
2022-01-15, 09:03
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Jag förstår inte varför dom inte bara stänger skolorna!

Du har ju berättat att det är lösningen på pandemin. Kan du inte ringa kamraterna i partiet och berätta!?
Citera
2022-01-15, 09:04
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Jo, jag vet att FHM har gissat fel genom hela pandemin så att det blev fel den här gången också är inget som förvånar mig.

Som du då!

Kul att du flyttar fokus från dina egna värdelösa gissningar och jämför med FoHM som inte haft ett rätt hittills heller
Citera
2022-01-15, 09:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Jag tror det var sådant de forskade på i Kina, enligt tidigare länkar i den här tråden forskade man på HIV vaccin och troligen på SARS mm och det kanske inte bara var vanligt vaccin de försökte få fram utan även att göra elaka virus "snälla" och på sås sätt infektera folk som då blir immuna mot de mer elaka.

Labbläcka eller medvetet sätt att reparera det de ställt till med.
Hade det varit i en reservoar med möss borde de uppnått flockimmunitet och viruset hade dött ut.
Hade det spridit sig från flock till flock med möss hade troligen många människor blivit smittade för länge sedan.

Det skumma är att viruset dök upp på tre platser samtidigt, Botswana, Hongkong och Sydafrika. Och ingen verkar ha lyckats spåra till patient zero.
Citera
2022-01-15, 09:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Denna typ av foliehattsteorier är väl bättre lämpade för konspirationsforumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in