2022-01-17, 14:28
Medlem
GonerStoners avatar
Klipp 3 hål i en jävla presenning din dumma jävla luftballong.
Citera
2022-01-17, 14:33
Medlem
DaChiefs avatar
Man är ju rätt körd i huvudet om man är ett fetto som tycker det är ok att vara ett fetto. Lindex har ingen skyldighet att erbjuda storlekar för folk med ohälsosam livsstil.
Citera
2022-01-17, 14:41
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hennes insta.

https://www.instagram.com/ellinorelofssons/

Yuck, ja vi får se hur mycket kroppsaktivist hon är när hon får diabetes.
Citera
2022-01-17, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Feminism - upplevda orättvisor, kränkta individer och gnäll. Denne gnäller om att hennes storlek inte finns i butiken fysiskt = upplevd orättvisa.

Fast det kan förstås inte vara så enkelt att förstå logiken i varför en affär skulle välja de storlekar som främst går åt av majoriteten, i syfte för att gå med vinst. Eller har en affär obegränsat med utrymme?

Fläsklägget kunde beställa via nätet men måste istället gnälla för att få uppmärksamhet.

Edit: Vilka är det om inte feminister, som vänder sig till massmedia i sin kränkthet för att få uppmärksamhet?
Finns hur många som helst som klagar på att butiker inte har det utbud som de efterfrågar. Ibland lyssnar butikerna, ibland inte.

Konsumentmakt.
Citera
2022-01-17, 14:59
Medlem
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson.

Det var dagen då Ellinor förstod att hon behövde göra något åt sin hälsa, hon köpte ett gymkort och började äta hälsosamt.

Eller ringde media och beklagade sig över storlekarna.
Citera
2022-01-17, 15:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är det att hon klagar på butiksutbudet som gör henne till feminist?

Det kallas konsumentjournalistik. De flesta tidningar har en konsumentredaktion där kritik mot butiker lyfts fram.
Nej, det är hennes kroppsaktivism som i sammanhanget får ses som en version av feminism (forumet har ingen paraplydel för Kulturmarxism), eftersom det är 99% kvinnor med instagramkonto som pratar om sig själva som kränkta.
Citera
2022-01-17, 15:05
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det överhuvudtaget något fetto som inte är "Kroppsaktivist"?
jag misstänker att doktorn sagt åt dem att bli mer aktiva... •badum tssch•
Citera
2022-01-17, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, det är hennes kroppsaktivism som i sammanhanget får ses som en version av feminism (forumet har ingen paraplydel för Kulturmarxism), eftersom det är 99% kvinnor med instagramkonto som pratar om sig själva som kränkta.
Enligt vilken definition på feminism då?
Citera
2022-01-17, 15:15
Medlem
Maureliuss avatar
Ett påhejat, genom media uppmunrat fetto och matmissbrukare tycker naturligtvis att det är samhällets fel eftersom hon lever på Ben & Jerry’s glass. Hur mycket ska inte denna obesa varelse kosta samhället i framtiden? Fy fan, frågar man henne tycker säkert att hon är en 8/10.

Hon kan ju alltid lägga ut en video på Tik Tok och få uppmuntrande tillrop ifrån sitt lögnaktiga systerskap, - Du är vacker som du är, Big is beautiful, Fina dej, You go girl! -.
Senast redigerad av Maurelius 2022-01-17 kl. 15:17.
Citera
2022-01-17, 15:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Enligt vilken definition på feminism då?
som jag skrev; det finns inget underforum för generell kulturmarxism/applicerad postmodernism, feminism är det närmaste man kommer, och kroppsaktivism är nästan uteslutande en kvinnlig gren i det offentliga (även om män säkert bidrar i "akademiska" sammanhang). Det anstryker också, i och med det höga kvinnliga deltagandet, feminismens premiss om offerroll i arketypisk miljö.
Citera
2022-01-17, 15:28
Medlem
Citat:
"Under en längre tid har Ellinor Elofsson, 31, märkt hur de stora klädkedjorna flyttat sina plus size-kollektioner till onlinebutikerna, i stället för de fysiska.
Det var när hon besökte en Lindex-butik som hon till slut fick nog.
På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson."

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-kladbutikerna-plockar-bort-storlekar/

"Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik."

Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?

Bonusfråga: vem fan kallar sig "Håcan"?

Vem som kallar sig Håcan är någon som själv har komplex eller föräldrar som har det.

Att butikerna har minskat lagret är väl nåt som var igång under en längre period började redan innan pandemin.
Som lite äldre herre så insåg jag det för några år sen, var helt omöjligt att hitta en kostym i min storlek C100 i min då medelstora stad (140 K). Fick åka in till Stockholm för att hitta en något så när välsorterad herrekipering.
Så denna Håcan har nog rätt, p.g.a att folk handlar mindre har butikskedjorna inte råd att hålla ett fullt sortiment utan riktar in sig på de storlekar med högst omsättning.
Citera
2022-01-17, 15:30
Avslutad
Citat:
som jag skrev; det finns inget underforum för generell kulturmarxism/applicerad postmodernism, feminism är det närmaste man kommer, och kroppsaktivism är nästan uteslutande en kvinnlig gren i det offentliga (även om män säkert bidrar i "akademiska" sammanhang). Det anstryker också, i och med det höga kvinnliga deltagandet, feminismens premiss om offerroll i arketypisk miljö.
På vilket sätt är hon offer, hon framför sina synpunkter om att affärerna har ett dåligt utbud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in