Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
"Under en längre tid har Ellinor Elofsson, 31, märkt hur de stora klädkedjorna flyttat sina plus size-kollektioner till onlinebutikerna, i stället för de fysiska.
Det var när hon besökte en Lindex-butik som hon till slut fick nog.
På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson."
https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-kladbutikerna-plockar-bort-storlekar/
"Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik."
Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?
Bonusfråga: vem fan kallar sig "Håcan"?
Vem som kallar sig Håcan är någon som själv har komplex eller föräldrar som har det.
Att butikerna har minskat lagret är väl nåt som var igång under en längre period började redan innan pandemin.
Som lite äldre herre så insåg jag det för några år sen, var helt omöjligt att hitta en kostym i min storlek C100 i min då medelstora stad (140 K). Fick åka in till Stockholm för att hitta en något så när välsorterad herrekipering.
Så denna Håcan har nog rätt, p.g.a att folk handlar mindre har butikskedjorna inte råd att hålla ett fullt sortiment utan riktar in sig på de storlekar med högst omsättning.