2022-01-17, 12:13
Medlem
MuntertMongos avatar
På fråga A svarar jag att hon var i fel butik. Det finns tarp att köpa i välsorterade friluftsbutiker.

På fråga B så är Håcan är ett vanligt namn hos knapadeln i Hofors efter sjunde generationens inavel.
Citera
2022-01-17, 12:13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Kroppsaktivist, Jo visst...
"chipsaktivist" låter dåligt.
Citera
2022-01-17, 12:19
Avslutad
Låt missnöjda konsumenter klaga bäst de vill.
Citera
2022-01-17, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
När har feminister någonsin varit logiska i sitt tänk?
Är det att hon klagar på butiksutbudet som gör henne till feminist?

Det kallas konsumentjournalistik. De flesta tidningar har en konsumentredaktion där kritik mot butiker lyfts fram.
Citera
2022-01-17, 12:54
Medlem
MrMarios avatar
"kroppsaktivist"
Är inte grundproblemet att hon inte är aktiv med sin kropp, kroppspassivist?
Citera
2022-01-17, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Finns det överhuvudtaget något fetto som inte är "Kroppsaktivist"?
Citera
2022-01-17, 13:00
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
"Under en längre tid har Ellinor Elofsson, 31, märkt hur de stora klädkedjorna flyttat sina plus size-kollektioner till onlinebutikerna, i stället för de fysiska.
Det var när hon besökte en Lindex-butik som hon till slut fick nog.
På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson."

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-kladbutikerna-plockar-bort-storlekar/

"Håcan Andersson, presskontakt på H&M, säger att deras mål är att kunna erbjuda ett bredare sortiment, men att kundernas förändrade shoppingbeteende påverkar vad som finns i butik."

Vad tror ni? Är butikerna onda och vill slippa se flodhästar prova kläder i fysiska butiker, eller är de goda och vill att dessa antihälsa-människor ska skyddas i covidtider och slippa ta sig in till butiker?

Bonusfråga: vem fan kallar sig "Håcan"?

Bra gjort av Ellinor !!!
Citera
2022-01-17, 13:02
Medlem
Ellinor kan ju börja med att banta, istället för att skrika som en hysterisk häxa
Citera
2022-01-17, 13:53
Avslutad
Hennes insta.

https://www.instagram.com/ellinorelofssons/
Citera
2022-01-17, 13:59
Medlem
Ghastens avatar
Snart ska väl provhytterna byggas om så feta kan vända med i dem.

Hon tog väl en trippelburgare, 2 stora pommes och 2 stora cola efter att gråtit ut i butiken
Citera
2022-01-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är det att hon klagar på butiksutbudet som gör henne till feminist?

Det kallas konsumentjournalistik. De flesta tidningar har en konsumentredaktion där kritik mot butiker lyfts fram.

Feminism - upplevda orättvisor, kränkta individer och gnäll. Denne gnäller om att hennes storlek inte finns i butiken fysiskt = upplevd orättvisa.

Fast det kan förstås inte vara så enkelt att förstå logiken i varför en affär skulle välja de storlekar som främst går åt av majoriteten, i syfte för att gå med vinst. Eller har en affär obegränsat med utrymme?

Fläsklägget kunde beställa via nätet men måste istället gnälla för att få uppmärksamhet.

Edit: Vilka är det om inte feminister, som vänder sig till massmedia i sin kränkthet för att få uppmärksamhet?
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2022-01-17 kl. 14:25.
Citera
2022-01-17, 14:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem