2022-01-15, 13:08
Medlem
Egentligen är det ett sundhetstecken att såpass få röstar på MED i RIKSDAGSVALET.

De behöver bevisa vad de står för i praktiken först och då är det kommunvalen som är viktigast.
Citera
2022-01-15, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Och åter en gång har du bara visat hur du definierar något och att du faktiskt inte vet.

Du hade alltså inga indikationer att bjuda på om att MED kommer att gå framåt, men ändå hävdar du att de finns?
Citera
2022-01-15, 13:17
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du hade alltså inga indikationer att bjuda på om att MED kommer att gå framåt, men ändå hävdar du att de finns?

Nej, det menar jag inte.
Har du svårt att tolka en text?

Jag menar att du inte kan bevisa att det inte finns något som indikerar att MED kommer gå framåt, vilket inte är samma sak som att det finns något som indikerar att MED kommer gå framåt. Att du inte kan bevisa det ena är inte bevis för det andra, det enda det visar på är att du inte kan bevisa det du påstår dig veta.

Att du hävdar att du vet är väl det största problemet, jag menar att vi (Du och jag.) inte vet men att du antar. Att du inte verkar förstå skillnaden mellan att veta och att tro är väl något som mest ställer till det för dig och inte mig.

Att du inte vill att MED ska gå framåt är uppenbart.
Citera
2022-01-15, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det menar jag inte.
Har du svårt att tolka en text?

Jag menar att du inte kan bevisa att det inte finns något som indikerar att MED kommer gå framåt, vilket inte är samma sak som att det finns något som indikerar att MED kommer gå framåt. Att du inte kan bevisa det ena är inte bevis för det andra, det enda det visar på är att du inte kan bevisa det du påstår dig veta.

Att du hävdar att du vet är väl det största problemet, jag menar att vi (Du och jag.) inte vet men att du antar. Att du inte verkar förstå skillnaden mellan att veta och att tro är väl något som mest ställer till det för dig och inte mig.

Att du inte vill att MED ska gå framåt är uppenbart.

Då har du missuppfattat igen ser jag. Jag hade nämligen gärna sett att MED kom in i riksdagen, men det kommer de inte att göra utan de kommer att dränera borgarna på röster och se till att (S) vinner. Det är den primära anledningen till min kritik mot att MED över huvud taget fortsatt existerar.
Citera
2022-01-15, 13:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då har du missuppfattat igen ser jag. Jag hade nämligen gärna sett att MED kom in i riksdagen, men det kommer de inte att göra utan de kommer att dränera borgarna på röster och se till att (S) vinner. Det är den primära anledningen till min kritik mot att MED över huvud taget fortsatt existerar.

Det är inget stort problem om MED plockar lite röster ur det perspektivet då majoriteten av de röster borgarna dräneras på går till SD, vilket inte är ett borgerligt parti.
Citera
2022-01-16, 16:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Tror att det här partiet skulle lyckas betydligt bättre på en tydlig sakfråga istället för att tänka ut jättemånga lösningar på alla möjliga samhällsproblem.

Det ena utesluter inte det andra. De kunde driva ett par profilfrågor hårt men samtidigt ha en politik för alla andra frågor. Jag tycker de borde driva frihetsfrågor, libertarianska frågor, eftersom inga av de andra partier som kallar sig liberala (C, L och M) gör det utan mest vill ha fler lagar och förbud.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Dock är det väl inte något som tyder på att de kommer minska heller, eftersom ingen vet med säkerhet förän det är klart. Min tidiga gissning är att de får mellan 0,3%-0,5%. Jag tror ju inte heller att de kommer komma in 2026, men det är större chans då än det är nu. Det krävs att de får ett större genomslag, vilket inte är helt uteslutet. Lika så kan partiet gå i graven, då rävar som varit med länge ger upp i brist på framgång och det skapar en dominoeffekt. Så därför är det viktigt för partiet att de gör konstanta framsteg, de behöver inte vara gigantiska men att det sker framsteg tror jag är viktigt för ett parti likt MED. Det kan egentligen handla om mycket och inte uteslutande riksdagsvalet . Tex kommunval, att påverka genom artiklar eller demos (kommun eller nationenellt).
Fick MED runt 10k förra valet? (Eller minns jag helt galet nu?). En ökning på tex 5k är en rätt bra ökning i % sett till föregående val. Skulle dock vara intressant att veta vad partiet själva ser som en "godkänt" antal röster. Att slå 0,2% bör väl vara det minsta de satsar på allafall.

Så länge de får platser i kommunalvalen så kommer de kunna rekrytera nya kandidater och leva vidare. De verkar bara ha 4 mandat nu, det borde de kunna förbättra.
Citera
2022-01-17, 21:16
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Så länge de får platser i kommunalvalen så kommer de kunna rekrytera nya kandidater och leva vidare. De verkar bara ha 4 mandat nu, det borde de kunna förbättra.

Ja precis, det tror jag med. Sålänge det blir en framgång på något plan (behöver dom sagt inte vara på riks planet utan kan då räcka att öka med ett par platser inom kommunerna). Just på det kommunala planet tror jag att det finns rätt goda chanser på sina håll. Ska bli intressant hur de tar sig an slutspurten inför valet (inte enbart MED som är intressant, utan även hur andra mindre partier tacklar denna uppgift).

Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Egentligen är det ett sundhetstecken att såpass få röstar på MED i RIKSDAGSVALET.

De behöver bevisa vad de står för i praktiken först och då är det kommunvalen som är viktigast.

Så kan man absolut se det, det är väl sällan ett parti som är så brett och täcker alla områden, inte heller har en väldigt unik nisch utan endast gör delar av politiken betydligt "bättre" . Det är rätt svårt att attrahera en större grupp då det i mångt och mycket ser ut att vara "same old same old", det är när man går in mer på djupet i frågorna som man ser skillnaderna mer tydligt. Och vi vet att det är svårt att för ett litet parti att få mycket mediatid i dsgensläge.

MED har ju försökt en hel del själva med sina pub-diskussioner ( innan pandemin) och med sin podd där man försökt skapa ett debattklimat inom områden som de anser vara dåligt uppstyrda. Tyckte att det var en hel del intressanta diskussioner när de hade sina pub-diskussioner (var inte bara personer från MED som var med).
Senast redigerad av Neroxx 2022-01-17 kl. 21:20.
Citera
2022-01-17, 21:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja precis, det tror jag med. Sålänge det blir en framgång på något plan (behöver dom sagt inte vara på riks planet utan kan då räcka att öka med ett par platser inom kommunerna). Just på det kommunala planet tror jag att det finns rätt goda chanser på sina håll. Ska bli intressant hur de tar sig an slutspurten inför valet (inte enbart MED som är intressant, utan även hur andra mindre partier tacklar denna uppgift).

Moderaterna har ju en del konstiga anti-SD-samarbeten i vissa kommuner, där borde MED kunna ta missnöjda väljare i kommunalvalet, som i Stockholms kommun där M är extremt vänsterliberala och samarbetar med MP. Och i Eskilstuna styr de med S!
Citera
2022-03-09, 12:04
Medlem
TestarNyttNamns avatar
Är intresserad att lära mig mer av vad Medborgerlig Samling vill. Tycker det är ett intressant parti.

Kollade precis den här videon med partiledaren och Bard. Tycker det var ganska bra, synd att ljudet är ganska dåligt.

https://www.youtube.com/watch?v=tp5KWw26lQw
Citera
2022-03-13, 05:21
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Du tycker inte att det är ansvarslöst att slänga bort din röst?

En röst är en röst. Kom aldrig och säg att den är bortkastad. Precis sånt tänk med stora partier som styr allt MED vill komma ifrån. Civilsamhället måste byggas upp igen!
Citera
2022-03-17, 20:20
Medlem
Komik när Ilan gör ett försök att diskutera ämnet Yttrandefrihet, Cancel Culture, Repression, Mobbning, Bojkott, laglig rätt och moralisk med trollkontot "Vera Uno"

Svårt veta om trollkontot trollar eller inte förstår skillnaden på innebörden av begreppen och hur de förhåller sig till varandra

Diskussionen dömd att misslyckas redan innan den startade
Citera
2022-03-17, 21:56
Medlem
Facket.forsakrars avatar
Jag hoppas att MED tar sig in i riksdagen inom snar framtid. Tror det är ett parti som kan stå upp för och driva frihetsfrågor. Vilka ska stå upp för det frihetliga idag? C? Vilket skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in