Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Ja, ja, du "har för dig". Du är välkommen att söka min historik eller trådens historik och citera.
Jag tror i och för sig att era auktoritära metoder är ungefär lika effektiva som ett SMS (det vill säga inte effektiva alls).
Ja just det ja, jag kommer ihåg det där inlägget om att Stockholms befolkningstäthet skulle vara jämförbar med Hongkongs
Nu var det länge sedan jag skrev en uppdatering härifrån Hongkong, så jag får ta tillfället i akt.
Efter att mycket framgångsrikt ha lyckats hålla viruset ute, så kan det nog vara så att Hongkong nu slutligen får kasta in handduken.
Omikron kan nog vara så pass smittsamt att inte ens Hongkongs överlägsna pandemihantering klarar av att stå emot.
Vi får se. I vilket fall som helst så stod vi ju emot längre än rivalen Singapore, som fick kasta in handduken efter ett superspridarevent på en bordell i höstas.
Hongkong har haft drygt 200 dödsfall i covid sedan pandemin bröt ut, trots en befolkning som till antal är ungefär lika stor som Sveriges, men med en befolkningstäthet som gissningsvis är 10x högre än Stockholms. (Ledsen att spräcka bubblan
aw).