Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vet inte siffrorna. Men det är likvärdigt, kolla Google maps. Plötsligt finns ingen märkbar distansskillnad mellan LOP och NF.
Har försökt, och jag det stämmer att det inte är märkbar distansskillnad. Svårt att veta var exakt mötespunkten var när man har google maps och ser i sattelitform ovan.
Citera
2022-01-15, 19:15
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
CA bodde knappast i den flyktvägen.

Vem är LT?

Tycker vi bör utgå från en ensam galning. Hade det varit konspiration så hade det läckt, även om det var 2 personer.
Leif Tell, en av poliserna i baseball-ligan. Jag delar inte din tvärsäkra uppfattning i den här frågan, men det vore intressant om du hade några namn.
Citera
2022-01-15, 19:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
CA bodde knappast i den flyktvägen.

Vem är LT?

Tycker vi bör utgå från en ensam galning. Hade det varit konspiration så hade det läckt, även om det var 2 personer.

Om GM svänger upp på Östermalmsgatan från sturegatan så går Östermalmsgatan nästan rakt mot CA:s Hälsingegatan.
Citera
2022-01-15, 19:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Har försökt, och jag det stämmer att det inte är märkbar distansskillnad. Svårt att veta var exakt mötespunkten var när man har google maps och ser i sattelitform ovan.

http://www.itdemokrati.nu/page31.html

Bra skiss
Citera
2022-01-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Leif Tell, en av poliserna i baseball-ligan. Jag delar inte din tvärsäkra uppfattning i den här frågan, men det vore intressant om du hade några namn.
Tycker det är dags att sluta snöa in sig på dessa "kända" namn och titta åt annat håll. Tror knappast LT hade varit GM och sen bara levt sitt liv som vanligt med facebook och allt.

Det här handlar om en kuf som säkert hamnade lite snett i livet och mordet sker av en slump. Typ som mördaren i dubbelmordet i Linköping.
Citera
2022-01-15, 19:20
Medlem
Citat:
Om GM svänger upp på Östermalmsgatan från sturegatan så går Östermalmsgatan nästan rakt mot CA:s Hälsingegatan.
Hälsingegatan ligger väl på vasagatan, alltså andra sidan. Tror det är lite långsökt att CA skulle ta just den vägen hem.

Dessutom var CA född 1952. Alltså 33-34 år vid mordet. Jag skulle nog säga att mördaren är betydligt äldre. GM är utan tvekan en 40-talist.
Citera
2022-01-15, 19:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Leif Tell som väl namngavs som en man som klev ut och sköt Palme när den tilltänkte mördaren fick kalla fötter i sista stund.

Vad hette han som skrev detta PM? Linsäter?
Citera
2022-01-15, 19:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Leif Tell som väl namngavs som en man som klev ut och sköt Palme när den tilltänkte mördaren fick kalla fötter i sista stund.

Vad hette han som skrev detta PM? Linsäter?
Det var nog Lingärde.
Citera
2022-01-15, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hälsingegatan ligger väl på vasagatan, alltså andra sidan. Tror det är lite långsökt att CA skulle ta just den vägen hem.

Dessutom var CA född 1952. Alltså 33-34 år vid mordet. Jag skulle nog säga att mördaren är betydligt äldre. GM är utan tvekan en 40-talist.

Mördaren beskrivs som 25-45. Där ligger CA mitt i intervallet.

Varför är det långsökt med den vägen? Ta sig långt bort från mordplatsen. Eftersom GM tar Tunnelgatan blir riktningen bort mot Stureg-Östermalmsg. Sen ta sig hemåt.

Är det inte långsökt att slå fast att mördaren bor precis området Stureg - Östermalms?
Citera
2022-01-15, 19:32
Medlem
Citat:
Mördaren beskrivs som 25-45. Där ligger CA mitt i intervallet.

Varför är det långsökt med den vägen? Ta sig långt bort från mordplatsen. Eftersom GM tar Tunnelgatan blir riktningen bort mot Stureg-Östermalmsg. Sen ta sig hemåt.

Är det inte långsökt att slå fast att mördaren bor precis området Stureg - Östermalms?
Grandmannen beskrivs genomgående som 40 år. Tycker 33 är för låg. Det är inte heller många vittnen som säger 25 eller 30. Eller ens 35. Majoriteten som har de bästa förutsättningarna säger 40-45.

Jag skulle säga att man måste göra en geografisk profilering och titta på intressanta personer som bor runt det kvarteret från östermalmsgatan och närbelägna gator.

CA borde ju kunnat ta birger jarlsgatan eller t.o.m. karlavägen. Varför just östermalmsgatan?
Citera
2022-01-15, 19:35
Medlem
Citat:
Tycker det är dags att sluta snöa in sig på dessa "kända" namn och titta åt annat håll. Tror knappast LT hade varit GM och sen bara levt sitt liv som vanligt med facebook och allt.

Det här handlar om en kuf som säkert hamnade lite snett i livet och mordet sker av en slump. Typ som mördaren i dubbelmordet i Linköping.

GM är sopkörare ,en karl i 40 årsåldern ser inte direkt positivt på framtiden utan mål mer än han kör sopor måndag -torsdag .
På fredagar är han ledig då han kört in tid under veckan. Just sportlovsveckan i februari -86 kände han en märklig oro i kroppen som inte ville ge med sig.
Han insåg att att en tur under kvällstid i centrala delen av hemstaden skulle ta kol på oron. Sagt o gjort han tar tunnelbanan och plötsligt är han på Sveavägen.
När han går där inser han till sin häpnad att han har ett vapen i fickan!
Ja va fan i mitt skit liv utan spänning ,utan mål....nu jävlar blir det liv i luckan.
Jahaja här kommer stadsministern och går nu tror jag att jag provskjuter lite....
Jag fick Sverige att skaka i sina grundvalar...jag sopköraren!
Så kan mordet på OP gått till!
Citera
2022-01-15, 19:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Grandmannen beskrivs genomgående som 40 år. Tycker 33 är för låg. Det är inte heller många vittnen som säger 25 eller 30. Eller ens 35. Majoriteten som har de bästa förutsättningarna säger 40-45.

Jag skulle säga att man måste göra en geografisk profilering och titta på intressanta personer som bor runt det kvarteret från östermalmsgatan och närbelägna gator.

CA borde ju kunnat ta birger jarlsgatan eller t.o.m. karlavägen. Varför just östermalmsgatan?

Och de flesta säger mörk rock... Svårt att åldersbestämma silhuetter. CA sägs ju inte ha varit den unga spänstiga typen. Dålig hållning får en att se äldre ut.

GM behöver inte ha långsiktiga syften med alla val. Vem GM än är så tror ju jag att flyktvägen valdes mycket i stunden. Styrd av förekomsten av människor och sirener. I början är det viktigt att möta så få människor som möjligt. Men sen blir det nästan en fördel att inte vara ensam och skyndade på en gata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in