2022-01-15, 18:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är BS..Finns ju otaliga exempel på folk som dött av cancer,influensa,hjärtattack, drunkning, skjutning, bakteriell munginflammation etc etc. Som registrerats som att de dött av C19.

Skitsnack. Visst, några är det men du kan ju visa belägg på att det är otaliga. Socialstyrelsen för statistik baserat på dödsorsaksintyg och det är rätt nära sanningen skulle jag tro.

Dessutom finns det en annan kategori dödsfall pga covid som inte registreras som covid. Nämligen de som överlevt sjukdomen men dör en tid senare pga organskador som intensivvård gett. En granne till mig i 70-årsålden blev svårt sjuk I covid för ganska precis 1 år sedan. Låg intuberad på IVA I en månad och sedan ytterligare en månad eller två på sjukhus.
Når han kom hem var han utmärglad med pajade lever, lungor och massa annat. Han dog veckan före jul pga att organen la av. Det kommer inte med i covidstatistiken, men hade han inte fått covid hade han med största sannolikhet levt idag. Pigg i övrigt för sin ålder innan sjukdomen.
Citera
2022-01-15, 18:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nödgodkänt är inte detsamma som godkänt. Färdigtestat är det 2023. Alla som låter sig injiceras innan dess är försökskaniner i ett medicinskt experiment.

Och ja, själv prövade jag det relativt outforskade superdödsmördarviruset som du nämner. 2-3 dagar av mild feberkänsla resulterade det i. Varenda förkylning jag haft i mitt liv har varit klart värre. Och nu har jag dessutom en immunitet som är vida överlägsen den s k immunitet ni försökskaniner fått från det s k vaccinet.

Jobbigt att läsa för religiösa vaccindyrkare, men so be it.

Ok,

Två val. Antingen ett virus utvecklat av wuhan institute of virology eller ett vaccin utvecklat av Biontech. I båda fallen ligger vaccinindustrin bakom. Eventuella långsiktiga konsekvenser har vi inte full koll på.

Så bara att välja pest eller kolera

Jag valde tre doser vaccin men käkade Ivermectin så jag slapp biverkningar av vaccinet. Inte ens lite huvudvärk av vaccindoserna så nöjd. Lite svårare att välja viruset då man isåfall aktivt måste söka upp nån sjuk o stänga in sig i ett trångt utrymme ;-)

En fördel med vaccin är att jag fick ett vaccinbevis som gjorde det mycket smidigare att gå på restaurang i Tyskland tex. Ja, vaccinbevis är elakt men är ju tyvärr en realitet att ta hänsyn till.

Tänkte ta en flygresa söderut nästa vecka o planerar då ta mitt första PCR/antigentest! En ordentlig genomspolning av näsan med saltvatten samt gurgling strax innan testet borde garantera ett negativt test!
Citera
2022-01-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De flesta vaccin ger inget 100% skydd. T.ex. TBE vaccin ger inte heller 100% skydd mot att bli sjuk men skyddar bra mot att bli allvarligt sjuk. Fortfarande inte 100%
Nej det ger inte 100% immunitet.
Länk så du får läsa på.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/tick-borne-encefalitis-tbe/

Vaccin mot hepatit B ger efter tre doser 90% skydd
Läste du, 3 doser ojojoj, Det finns allts fler vaccin man behöver fler doser av.
Länk till fakta.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/hepatit-b/

Har du överhuvudtaget inte hängt med i diskussionerna i den här tråden?
Sådant här har vi haft uppe redan år 2020.

Covidvaccin typ Pfizers Comirnaty ger drygt 90% skydd mot ursprungliga versionen av viruset.
Alltså ett rätt så bra skydd.
Missat det också?

Nu läser du säker massa om de som blir sjuka av Omicron varianten vilket är fullt förståeligt för normalbegåvade att fatta eftersom vaccinet inte är framtaget för att hantera Omicron.
Svårt att förstå?
Ja, men hepatit b vaccin håller hela livet. Inte 3 månader som detta "vaccin" gör.
Citera
2022-01-15, 18:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Ja, men hepatit b vaccin håller hela livet. Inte 3 månader som detta "vaccin" gör.

Jaså gör det? Det vet du, men inte resten av världen?
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/hepatit-b/
Citera
2022-01-15, 18:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag har nog rätt bra koll på hur vaccinet ger som skydd. Räcker för egen del och inget jag predikar.
Detta är den uppfattning jag haft den senaste tiden.

Mot ursprungliga varianten från Wuhan, Alfa, Beta, Delta rätt så ger det ett rätt så bra skydd mot symptomatisk sjukdom och mot att bli allvarligt sjuk. Rätt bra men inte 100% vilket aldrig någon har påstått. Drygt 90% har jag för mig det var.
Livslängden på antikroppar är rätt så begränsade och ska man ha bra skydd mot symptomatisk sjukdom av ovanstående behöver man förnya med extra doser. Efter ca 4-5månader.
Jag har 3 doser och då än så länge relativt bra skydd mot Delta vilket fortfarande finns kvar i Sverige.

Mot Omicron funkar vaccinet skitdåligt och inte konstigt då det inte är framtaget för den. Att det funkade bra mot Delta är mer tur en skicklighet. Dock positivt att skyddet mot allvarlig sjukdom även är bra mot Omicron.
Även med tre doser covidvaccin anser jag skyddet mot Omicron är dåligt. Nej jag tror inte på ANders Tegnell som i veckan påstod att skyddet var 70%. Alla fullvaccinerade mm som ändå blir sjuka talar emot sådant.

Tycker du det verkar som jag har uppfattat det rätt?
Du får gärna komplettera min uppfattning om vaccinen och då i första hand Comirnaty som är det jag fått och bryr mig mest om att se hur det fungerar.

Nej jag är inte butt-fucked men du kanske är det, men nu hoppar vi över din sexuella läggning och fokuserar på ämnet.

Här är Pfizers Albert Bourla, som förklarar varför han anser att han inte behöver ta vaccinet:

Citat:
"Ehhh... 59 years old, in good health, I'm not working in the frontline, so... my type... is not recommended to get vaccination."

https://twitter.com/damien715/status/1481285497972482049

Jag vet inte när, eller i vilket sammanhang detta sas, men kan inte hitta någon ursäkt till det som sägs. Han blev ju också stoppad en gång från att resa, och kom då med ursäkten att han inte ville tränga sig i vaccinkön.

https://www.jpost.com/breaking-news/pfizer-ceos-israel-visit-cancelled-because-he-is-unvaccinated-report-661100

Jag gillar att döma träden efter deras frukter.
Citera
2022-01-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Skitsnack. Visst, några är det men du kan ju visa belägg på att det är otaliga. Socialstyrelsen för statistik baserat på dödsorsaksintyg och det är rätt nära sanningen skulle jag tro.

Dessutom finns det en annan kategori dödsfall pga covid som inte registreras som covid. Nämligen de som överlevt sjukdomen men dör en tid senare pga organskador som intensivvård gett. En granne till mig i 70-årsålden blev svårt sjuk I covid för ganska precis 1 år sedan. Låg intuberad på IVA I en månad och sedan ytterligare en månad eller två på sjukhus.
Når han kom hem var han utmärglad med pajade lever, lungor och massa annat. Han dog veckan före jul pga att organen la av. Det kommer inte med i covidstatistiken, men hade han inte fått covid hade han med största sannolikhet levt idag. Pigg i övrigt för sin ålder innan sjukdomen.
Din granne dog troligen mer på grund av att ha legat i respirator än av viruset. Respiratorer trycker sönder lungor..
Sen ska man nog inte lita på Socialstyrelsen med tanke på hur de behandlade åldringar i början av plandemin de fick inte åka in till sjukhus och inte ens träffa läkare, de fick träffa morfinsprutor..
Citera
2022-01-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja för det kan absolut inte bero på något annat än vaccinet

Jösses, nivån i denna tråd...

Vad beror det på annars?
Citera
2022-01-15, 18:40
Medlem
Citat:
Flockimmunitet menar du nog..
Och faktumet att vårdpersonalen började behandla en infektion, som en infektion och inte som ett magiskt mördarvirus från rymden. .

Du tjatar alltid om att Sverige uppnått flockimmunitet och du har aldrig lyckas belägga det påståendet. Hur kommer det sig då att vi aldrig haft så hög smittspridning som nu?
Citera
2022-01-15, 18:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Coolt open-license vaccin. Undrar om det funkar ungefär som gpl för mjukvara?

https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/15/corbevax-covid-vaccine-texas-scientists

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corbevax
Citera
2022-01-15, 18:44
Avslutad
Hur länge tror ni att dessa restriktioner kommer att gälla? Kan vi räkna med att regeringen släpper allt under maj-juni? Kommer det att vara såhär hela vintern?
Citera
2022-01-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du tjatar alltid om att Sverige uppnått flockimmunitet och du har aldrig lyckas belägga det påståendet. Hur kommer det sig då att vi aldrig haft så hög smittspridning som nu?
Fråga dig själv istället varför Sverige klarat sig bättre än många andra länder på sistone och varför så få hamnar på sjukhus eller dör nu i Sverige? Svaret Yepp you guessed it! Flockimmunitet..
Citera
2022-01-15, 18:51
Medlem
Citat:
Fråga dig själv istället varför Sverige klarat sig bättre än många andra länder på sistone och varför så få hamnar på sjukhus eller dör nu i Sverige? Svaret Yepp you guessed it! Flockimmunitet..

Haha, du fantiserar ju bara! Kom med en källa istället för att ge pantade svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in