2022-01-15, 17:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej knappast och det var väl ett antal miljoner som fått vaccinet före jag fick min första dos. Ett testat och godkänt vaccin vilket vissa vägrar att fatta.

Men du prövade väl istället det relativt outforskade viruset SARS-CoV-2.
Ingen kul sak att bli våldtagen av.
Viruset har funnits längre än vaccinet, det råder det väl ändå ingen tvekan om?
Citera
2022-01-15, 17:35
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Viruset har funnits längre än vaccinet, det råder det väl ändå ingen tvekan om?
Ja men det är fortfarande rätt nytt och vi kan fortfarande rätt så dåligt utforskat dess alla otrevliga egenskaper.

Valde du att ta viruset frivilligt?
Citera
2022-01-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är vaccinet verkligen så smart? Är väl mer vaccinprofitörerna som är smarta! Sälja på mänskligheten ett "vaccin" de själva vet snabbt blir värdelöst..

Vaccinet har haft synnerligen god effekt vilket du t ex kan se på de betydligt färre sjukhusinläggningarna och dödstalen vi hade under 2021 jämfört med 2020.
Citera
2022-01-15, 17:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej knappast och det var väl ett antal miljoner som fått vaccinet före jag fick min första dos. Ett testat och godkänt vaccin vilket vissa vägrar att fatta.

Men du prövade väl istället det relativt outforskade viruset SARS-CoV-2.
Ingen kul sak att bli våldtagen av.

Nödgodkänt är inte detsamma som godkänt. Färdigtestat är det 2023. Alla som låter sig injiceras innan dess är försökskaniner i ett medicinskt experiment.

Och ja, själv prövade jag det relativt outforskade superdödsmördarviruset som du nämner. 2-3 dagar av mild feberkänsla resulterade det i. Varenda förkylning jag haft i mitt liv har varit klart värre. Och nu har jag dessutom en immunitet som är vida överlägsen den s k immunitet ni försökskaniner fått från det s k vaccinet.

Jobbigt att läsa för religiösa vaccindyrkare, men so be it.
Citera
2022-01-15, 17:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vaccinet har haft synnerligen god effekt vilket du t ex kan se på de betydligt färre sjukhusinläggningarna och dödstalen vi hade under 2021 jämfört med 2020.

Ja för det kan absolut inte bero på något annat än vaccinet

Jösses, nivån i denna tråd...
Citera
2022-01-15, 17:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ja men det är fortfarande rätt nytt och vi kan fortfarande rätt så dåligt utforskat dess alla otrevliga egenskaper.

Tror du något blir ofarligt bara för att man utsätter sig för det frivilligt? Så funkar inte vaccinet. Förkylningar är sällan frivilliga, och sällan farliga. Vad är din poäng?

Utsätter man sig frivilligt för vaccinet blir det nog svårare att erkänna dess risker. Hur som helst finns inga argument för fullständig vaccinationstäckning. Det är galenskap. Gör som du vill och respektera ändras val. Det är väl det enda rätta. Jag ifrågasätter inte din rätt att utsatta dig för riskerna med vaccinet.

Alla utsätter sig f ö för viruset. Vaccinerad som ovaccinerad. Så utsätter inte du dig frivilligt för viruset? Eller skriver du från månen?
Senast redigerad av outoftheblue 2022-01-15 kl. 17:51.
Citera
2022-01-15, 17:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jag skulle ta viruset före vaccinet alla dagar i veckan. Vill man ha en robust och långvarig immunitet istället för den halvdana och snabbt avtagande immunitet vaccinet ger så är det det smarta valet. I alla fall om man inte är svårt överviktig, metabolt sjuk och/eller 80+.
Citera
2022-01-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Flockimmunitet menar du nog..
Och faktumet att vårdpersonalen började behandla en infektion, som en infektion och inte som ett magiskt mördarvirus från rymden. .
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-15 kl. 18:19.
Citera
2022-01-15, 17:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Viruset har haft ihjäl över 5,5 miljoner människor, du tycker kanske även att förintelsen är trams?
Citat:
Varför överdriver du? De flesta har dött med viruset, inte av det..

Du tramsar. Dom flesta som har dött med viruset, har dött av viruset.
Citera
2022-01-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du tramsar. Dom flesta som har dött med viruset, har dött av viruset.
Nej det är BS..Finns ju otaliga exempel på folk som dött av cancer,influensa,hjärtattack, drunkning, skjutning, bakteriell munginflammation etc etc. Som registrerats som att de dött av C19.
Citera
2022-01-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hehe ja eller hur. Jämföra en förkylning med gasning av judar. Du borde fanimig låsas in på rättspsyk.

Likheterna är att båda skördat miljoner dödsoffer men det verkar du likgiltig till. Frågan är vem av oss som hör hemma på rättspsyk...
Senast redigerad av Slacker- 2022-01-15 kl. 18:08.
Citera
2022-01-15, 18:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Nej det är BS..Finns ju otaliga exempel på folk som dött av cancer,influensa,hjärtattack, drunkning, skjutning, bakteriell munginflammation etc etc. Som registrerats som att de dött av C19.

Skitsnack. Visst, några är det men du kan ju visa belägg på att det är otaliga. Socialstyrelsen för statistik baserat på dödsorsaksintyg och det är rätt nära sanningen skulle jag tro.

Dessutom finns det en annan kategori dödsfall pga covid som inte registreras som covid. Nämligen de som överlevt sjukdomen men dör en tid senare pga organskador som intensivvård gett. En granne till mig i 70-årsålden blev svårt sjuk I covid för ganska precis 1 år sedan. Låg intuberad på IVA I en månad och sedan ytterligare en månad eller två på sjukhus.
Når han kom hem var han utmärglad med pajade lever, lungor och massa annat. Han dog veckan före jul pga att organen la av. Det kommer inte med i covidstatistiken, men hade han inte fått covid hade han med största sannolikhet levt idag. Pigg i övrigt för sin ålder innan sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in