2022-01-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du gissar och hittar på massa saker som är utan relevans till det vi diskuterar i denna tråd
Jag gissar inte och självklart har det relevans .
Är uppenbarligen du som inte hänger med..
Citera
2022-01-15, 14:46
Medlem
Citat:
Som vanligt håller du på och skriver massa skit som du inte har fakta eller länkar till.
Du gissar och hittar på massa saker som är utan relevans till det vi diskuterar i denna tråd.

Inse att du är mentalt felprogrammerad och när du ändå inte tror på pandemin så mår du nog bättre av att logga ut nu.
Ska han behöva länka till sådant som är allmänt vedertaget? Om du inte tror på det han säger så får du väl googla och hitta faktan. Och sen när du argumenterar med honom så länkar du till den faktan. Vad är problemet? Du är ju totalt hjärndöd ditt freak. Du sabbar hela tråden med dina pissiga inlägg. Värre än IMBILDEN.
Citera
2022-01-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bakterier etc fanns innan människor så vi har naturligtvis utvecklats i en miljö full av sådana, i samspel med dessa. Ett sterilt tillstånd är inte naturligt och alla bakterier betraktas inte som patogener. Det är inte lyckat när penicillin slår ut tarmfloran, t ex.
Nej som sagt det måste råda balans i kroppen .
Sen är det ganska lustigt att vi som människor till stor del styrs av bakterier och andra organismer..
Finns ju betydligt fler ickemänskliga gener i kroppen än mänskliga.
Citera
2022-01-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det har blivit helt omvända världen. Vi har altud offrat oss för kvinnor och barn. Det är en förutsättning för våran överlevnad. Att barn och unga ska begränsa sig för att ”skydda” äldre är förkastligt och absurt. Som att tränga sig förbi kvinnor och barn till livbåtarna. Nu är det ju ännu värrre än så, om vi dessutom ska utsätta dem för något som vi inte vet är helt säkert, som de inte behöver. Detta för de äldres skull, trots att det ändå inte eliminerar smittspridning. Samtidigt som de äldre har fått slyddet som anses skydda dem från allvarliga psymptom.

Så vad är det man säger då egentligen, om vi sammanfattar lite. Att det är värt att ta risken med barn och ungdomar för att riskgrupper ska slippa bli lite förkylda, vilket inte heller är garanterat då det inte eliminerar spridning. Nu har vi dessutom en dominerande variant av viruset som nästan bara ger milda symptom. Alla borde väl se det absurda. Men så är icke fallet. De finns t.om de som hurrar för detta. Varför?

Även om vi visste att vaccinen var helt säkra och långtidstestade, så är det fel med medicinskt tvång. Det är därför vi skrev in det i grundlagen. Det tillhör den historiska sopphögen. Ska man börja se över detta så vill det till något betydligt värre än ett virus med 0,6% dödlighet. Eller?
Lite off topic jag vet men jag behöver skriva av mig detta. Världen har blivit helt galen som du säger. Ett grundproblem är att död och sjukdom efter hand har blivit något som främst vi västerlänningar inte vill acceptera som en naturlig del av livet. Naturen och ödet rättar till obalanser genom sjukdomar och naturkatastrofer. Om det blir för många kaniner slår kaninpesten till och balansen återställs i kaninstammen. Dessa mekanismer kan de "goda" västerlänningarna inte acceptera för människans del och det är mycket därför främst afrikaner, asiater och sydamerikaner tillåts fortsätta överbefolka sina territorier för att sedan planka in i våra välfärdssamhällen till dukade bord och livstids försörjning. Inom vård och omsorg pinar man gamlingar med kort tid kvar genom att asa dem fram och tillbaka mellan hemmet och sjukhuset, vilket dödar dem plågsamt långsamt, i stället för att ge dem palliativ vård i hemmet då man inser att det snart är slut. Organisationer som Läkare utan gränser, Röda korset och Rädda barnen bygger hela sin existens på att "rädda" varenda kotte i världens alla avkrokar som drabbats av konsekvenserna av överbefolkning eller att ha varit på fel plats vid fel tidpunkt och som utan "de godas" påtvingade hjälp hade dukat under enligt naturens lagar. På anslagstavlorna får vi veta att barn och cancer inte hör ihop precis som om naturen skulle ta hänsyn till ålder eller Barnkonventionen. Naturliga, återkommande fenomen som influensor och hungersnöd borde få löpa fritt. Det är så pass farligt att leva att man med säkerhet förr eller senare dör av det nämligen. En sista iakttagelse: denna blödiga, "goda" svensk som faller pladask för iscensatta pr-trick med närbilder på drunknade femåringar och negrer med gomspalt visar sig i alla andra sammanhang ofta vara en dryg, uppblåst, självisk, obildad fullblodsidiot och mobbare som ger fullständigt fan i hur andra svenskar har det.
Citera
2022-01-15, 15:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Ska han behöva länka till sådant som är allmänt vedertaget? Om du inte tror på det han säger så får du väl googla och hitta faktan. Och sen när du argumenterar med honom så länkar du till den faktan. Vad är problemet? Du är ju totalt hjärndöd ditt freak. Du sabbar hela tråden med dina pissiga inlägg. Värre än IMBILDEN.
Då frågade om ett vaccin och fick svar.
Du gillade givetvis inte att du hade fel och tjatar vidare.
Typiskt IQ befriade som gör så.

"Haha säg ett annat vaccin som ger så dåligt skydd under så kort tid som detta "vaccin"."

JA du fick svar.

Nu ger ju både influensavaccin och covidvaccin rätt så bra skydd för det de är avsedda att fungera emot vilket även påvisar att du har fel om att vaccinet ger dåligt skydd. Att inte du tror på vaccin mot covid är din ensak och knappast någon fakta emot vaccinet.
Bara ditt hittepå.
Citera
2022-01-15, 15:19
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:

"Haha säg ett annat vaccin som ger så dåligt skydd under så kort tid som detta "vaccin"."

JA du fick svar.

Nu ger ju både influensavaccin och covidvaccin rätt så bra skydd för det de är avsedda att fungera emot vilket även påvisar att du har fel om att vaccinet ger dåligt skydd. Att inte du tror på vaccin mot covid är din ensak och knappast någon fakta emot vaccinet.
Bara ditt hittepå.

Ha ha...
Har du helt missat det CEOn för Pfizer sade i en intervju härom dagen?

"Two doses offers very limited protection if any, Three doses with the booster, they offer reasonable protection."

Rimligt skydd efter 3 doser.
We (You) are so butt-fucked : )))

https://uk.news.yahoo.com/covid-19-vaccine-covers-omicron-144553437.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZnJpYXRpZGVyLnNlL3BmaXplcnMtdmQtdHZhLWRvc2 VyLWdlci1teWNrZXQtYmVncmFuc2 F0LXNreWRkLWVsbGVyLXNreWRkYXIta2Fuc2tlLWludGUtYWxs cw&guce_referrer_sig=AQAAABdiTuVf8HW_yoGV5C7IDtGOE dMJz0TwABv5c8chLIsCSj-S0mdno8FSuBQwUuBYxj3GNaZZjaDyOV xbBjpvgqMvlxNroj3N2WMnWvohZrbaQADpMwjaI5-9nAHEvKmOz_RK6k0DxuCnmN-I0kWtDAoHBypPG7EVRP13uGRuIT5l
Citera
2022-01-15, 15:31
Medlem
Citat:

JA du fick svar.

Bara ditt hittepå.
Inget av de "vaccin" du nämner ger "rätt så bra skydd". Ett vaccin ska ge immunitet. Åtminstone innan de ändrade definitionen, vilket de gjorde efter att detta "vaccin" visade sig vara värdelöst. Ni kan skydda "vaccinet" bäst ni vill. Det kommer inte göra "vaccinet" bättre.
Citera
2022-01-15, 15:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeThe
Ha ha...
Har du helt missat det CEOn för Pfizer sade i en intervju härom dagen?

"Two doses offers very limited protection if any, Three doses with the booster, they offer reasonable protection."

Rimligt skydd efter 3 doser.
We (You) are so butt-fucked : )))

https://uk.news.yahoo.com/covid-19-vaccine-covers-omicron-144553437.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZnJpYXRpZGVyLnNlL3BmaXplcnMtdmQtdHZhLWRvc2 VyLWdlci1teWNrZXQtYmVncmFuc2 F0LXNreWRkLWVsbGVyLXNreWRkYXIta2Fuc2tlLWludGUtYWxs cw&guce_referrer_sig=AQAAABdiTuVf8HW_yoGV5C7IDtGOE dMJz0TwABv5c8chLIsCSj-S0mdno8FSuBQwUuBYxj3GNaZZjaDyOV xbBjpvgqMvlxNroj3N2WMnWvohZrbaQADpMwjaI5-9nAHEvKmOz_RK6k0DxuCnmN-I0kWtDAoHBypPG7EVRP13uGRuIT5l

Jag har nog rätt bra koll på hur vaccinet ger som skydd. Räcker för egen del och inget jag predikar.
Detta är den uppfattning jag haft den senaste tiden.

Mot ursprungliga varianten från Wuhan, Alfa, Beta, Delta rätt så ger det ett rätt så bra skydd mot symptomatisk sjukdom och mot att bli allvarligt sjuk. Rätt bra men inte 100% vilket aldrig någon har påstått. Drygt 90% har jag för mig det var.
Livslängden på antikroppar är rätt så begränsade och ska man ha bra skydd mot symptomatisk sjukdom av ovanstående behöver man förnya med extra doser. Efter ca 4-5månader.
Jag har 3 doser och då än så länge relativt bra skydd mot Delta vilket fortfarande finns kvar i Sverige.

Mot Omicron funkar vaccinet skitdåligt och inte konstigt då det inte är framtaget för den. Att det funkade bra mot Delta är mer tur en skicklighet. Dock positivt att skyddet mot allvarlig sjukdom även är bra mot Omicron.
Även med tre doser covidvaccin anser jag skyddet mot Omicron är dåligt. Nej jag tror inte på ANders Tegnell som i veckan påstod att skyddet var 70%. Alla fullvaccinerade mm som ändå blir sjuka talar emot sådant.

Tycker du det verkar som jag har uppfattat det rätt?
Du får gärna komplettera min uppfattning om vaccinen och då i första hand Comirnaty som är det jag fått och bryr mig mest om att se hur det fungerar.

Nej jag är inte butt-fucked men du kanske är det, men nu hoppar vi över din sexuella läggning och fokuserar på ämnet.
Citera
2022-01-15, 15:40
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Jag har nog rätt bra koll på hur vaccinet ger som skydd. Räcker för egen del och inget jag predikar.
Detta är den uppfattning jag haft den senaste tiden.

Mot ursprungliga varianten från Wuhan, Alfa, Beta, Delta rätt så ger det ett rätt så bra skydd mot symptomatisk sjukdom och mot att bli allvarligt sjuk. Rätt bra men inte 100% vilket aldrig någon har påstått. Drygt 90% har jag för mig det var.
Livslängden på antikroppar är rätt så begränsade och ska man ha bra skydd mot symptomatisk sjukdom av ovanstående behöver man förnya med extra doser. Efter ca 4-5månader.
Jag har 3 doser och då än så länge relativt bra skydd mot Delta vilket fortfarande finns kvar i Sverige.

Mot Omicron funkar vaccinet skitdåligt och inte konstigt då det inte är framtaget för den. Att det funkade bra mot Delta är mer tur en skicklighet. Dock positivt att skyddet mot allvarlig sjukdom även är bra mot Omicron.
Även med tre doser covidvaccin anser jag skyddet mot Omicron är dåligt. Nej jag tror inte på ANders Tegnell som i veckan påstod att skyddet var 70%. Alla fullvaccinerade mm som ändå blir sjuka talar emot sådant.

Tycker du det verkar som jag har uppfattat det rätt?
Du får gärna komplettera min uppfattning om vaccinen och då i första hand Comirnaty som är det jag fått och bryr mig mest om att se hur det fungerar.

Nej jag är inte butt-fucked men du kanske är det, men nu hoppar vi över din sexuella läggning och fokuserar på ämnet.

Ah, du väljer att ta RRR procenten.
Ja man gör gärna det när man vill övertyga sig om att det är bra när man sprutar in gen-terapi
fast man inte behöver... Ja, ja.

Sen med 450.000.000:- skattepengar på PCR på en vecka (v 52) och inköpta mer eller mindre
värdelösa vaccindoser för 3.5 miljarder så är vi all butt-fucked oavsett om vi giller det eller inte.
Citera
2022-01-15, 15:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Inget av de "vaccin" du nämner ger "rätt så bra skydd". Ett vaccin ska ge immunitet. Åtminstone innan de ändrade definitionen, vilket de gjorde efter att detta "vaccin" visade sig vara värdelöst. Ni kan skydda "vaccinet" bäst ni vill. Det kommer inte göra "vaccinet" bättre.
De flesta vaccin ger inget 100% skydd. T.ex. TBE vaccin ger inte heller 100% skydd mot att bli sjuk men skyddar bra mot att bli allvarligt sjuk. Fortfarande inte 100%
Nej det ger inte 100% immunitet.
Länk så du får läsa på.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/tick-borne-encefalitis-tbe/

Vaccin mot hepatit B ger efter tre doser 90% skydd
Läste du, 3 doser ojojoj, Det finns allts fler vaccin man behöver fler doser av.
Länk till fakta.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/hepatit-b/

Har du överhuvudtaget inte hängt med i diskussionerna i den här tråden?
Sådant här har vi haft uppe redan år 2020.

Covidvaccin typ Pfizers Comirnaty ger drygt 90% skydd mot ursprungliga versionen av viruset.
Alltså ett rätt så bra skydd.
Missat det också?

Nu läser du säker massa om de som blir sjuka av Omicron varianten vilket är fullt förståeligt för normalbegåvade att fatta eftersom vaccinet inte är framtaget för att hantera Omicron.
Svårt att förstå?
Citera
2022-01-15, 15:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaden
Varför har USA så många covid-patienter nu? Jämförs delstater så verkar inte vaccinationsgrad påverka alls utan helt andra faktorer avgör risknivån. Länken ger relevant statistik för frågeställningen. Klicka på "Show all" under "State trends". https://www.nytimes.com/interactive/2021/us/covid-cases.html

Skillnaden mellan stater skulle kunna förklaras av ett annat säsongsmönster i sydliga stater. I nordost så har viruset ungefär samma säsongsvariationer som i Europa, med mycket smittspridning under vintern, och betydligt mindre under sommaren. I dom södra delarna, så syns en puckel i smittspridningen under sensommaren. Den här vintern ökar smittsprindningen i alla delar av Förenta Staterna, men mest i nordost, som hade lågsäsong under sommaren.

Din länk visar att staterna i nordost tillhör dom stater som har vaccinerat störst andel av sina befolkningar. I botten av listan finns sydliga stater. Det medför att dom mest vaccinerade staterna för närvarande har mest smitta. Min slutsats blir att säsongsvariationerna påverkar smittspridningen mer än vaccinationerna.
Citera
2022-01-15, 15:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeThe
Ah, du väljer att ta RRR procenten.
Ja man gör gärna det när man vill övertyga sig om att det är bra när man sprutar in gen-terapi
fast man inte behöver... Ja, ja.

Sen med 450.000.000:- skattepengar på PCR på en vecka (v 52) och inköpta mer eller mindre
värdelösa vaccindoser för 3.5 miljarder så är vi all butt-fucked oavsett om vi giller det eller inte.
Du förstod givetvis att jag har rätt så bra kolla på detta.
Då tar du till vanliga metoden att börja snacka annat.

Jobbigt när folk fattat hur det funkar?
Givetvis kollade jag upp vad vaccinet var innan jag lät någon ge mig det. Ett otroligt smart vaccin för oss som gillar ny teknik.

Sedan bör du acceptera folk som tar vaccin likväl som jag förstår de som inte tar vaccin. Det kallas ömsesidig acceptans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in