2022-01-15, 12:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns som ni lägger för mycket energi på en person som uppenbarligen aldrig kommer erkänna sina fel, likt en Flatearther eller religös-person så spelar det ingen roll hur mycket bevis som läggs fram för det viftas ändå bara bort. Lite synd att tråden alltid spårar ur på grund av två användare som aldrig kan skriva vettiga inlägg.

Några intressanta matcher i helgen. City-Chelsea tror/hoppas jag på Chelsea vinst för ligans skull, tror dock ändå City känns lite för starka, men att få in lite nerv igen hade ju varit kul. Jag tror mitt Man Utd får svårt idag borta mot Villa. Spelet har inte sett bra ut på hela säsongen, jag lider med Rangnick som jag helt klart står bakom (gillar hans filosofi) men Aston Villa under Gerrard har varit bra och jag tror faktiskt på förlust eller oavgjort idag. Skulle vi ta 3 poäng skulle jag faktiskt bli imponerad. NLD imorgon (om det nu inte skjuts upp) kan också bli intressant. Spurs och Arsenal känns på uppgång men Arsenal har väl knappt ett mittfält att starta med (de får väl slänga in Wilshere) så kan bli intressant.

Trösten är väl att man kan scrolla förbi sista sidornas ”diskussion” med gott samvete, man har inte missat något övht i de inläggen. Kanske om det finns något intressant däremellan att prata om.

Ja, mycket spännande matcher i helgen men har inte kunnat tagga till på dem pga läget med uppskjutna matcher. Cynikern i mig övertygad om att klubbarna gärna överdriver sina sjukdomsproblem beroende på motståndare, spelschema, tillgängliga spelare osv. Utnyttjar att FAs bedömningar fladdrar som vinden.

Det vore riktigt kul för spänningen i ligan om Chelsea kan sno lite pinnar och Spurs spöar Arsenal. För kampen om fjärdeplatsens skull vore det kul med United in there också, men jag kan av uppenbara skäl inte sträcka mig till att hålla på dem. Ser gärna Gerrard skruva upp hettan i kitteln och göra ägarna oroliga att missa CL nästa år.
Citera
2022-01-15, 12:57
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Givetvis så är det inte enbart pengar som är skälet bakom Liverpools succé. Men fakta är att de (Liverpool) hade en rik farbror som räddade Liverpool och som återskapade de som klubb, och utan denne rika och gavmilda herren så hade Liverpool i dag sannolikligen bara varit en bortglömd FC.

Därför så är det på sätt och vis ironiskt att se Liverpool fansen klaga på klubbar som tex Man City eller Chelsea.

Alla fotbollsintresserade, oberoende av om man är Arsenal, Man Utd, Liverpool eller Blackpool supporter, borde känna till denna historien.

När det gäller Conte/spurs, så skrev jag kort o gott bara vad jag läste ngn snubbe på Twitter skriva - jag påstod aldrig att det var fakta e.l. Men detta ”ryktet” visade sig uppenbarligen att vara fake news.

Det blir inte sannolikt bara för att du säger det -.-

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad heter din snubbe då så vi andra kan förkovra oss?

Det är ingen idé, jag väntar fortfarande på källor på att Arsenal vann fair play ligan, förvänta dig inte för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Trösten är väl att man kan scrolla förbi sista sidornas ”diskussion” med gott samvete, man har inte missat något övht i de inläggen. Kanske om det finns något intressant däremellan att prata om.

Ja, mycket spännande matcher i helgen men har inte kunnat tagga till på dem pga läget med uppskjutna matcher. Cynikern i mig övertygad om att klubbarna gärna överdriver sina sjukdomsproblem beroende på motståndare, spelschema, tillgängliga spelare osv. Utnyttjar att FAs bedömningar fladdrar som vinden.

Det vore riktigt kul för spänningen i ligan om Chelsea kan sno lite pinnar och Spurs spöar Arsenal. För kampen om fjärdeplatsens skull vore det kul med United in there också, men jag kan av uppenbara skäl inte sträcka mig till att hålla på dem. Ser gärna Gerrard skruva upp hettan i kitteln och göra ägarna oroliga att missa CL nästa år.

Alltså situationen är ju lite absurd.
Klubbar behöver bara ha spelare frånvarande, dom måste inte ha corona. Vilket betyder att man bara kan säga att alla är skadade/otillgängliga och matcherna skjuts upp.
Senast redigerad av torrenttobbe 2022-01-15 kl. 13:00.
Citera
2022-01-15, 13:50
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Inget emot honom som sådan, var bara att det för denna säsongen inte direkt varit likt honom att famla runt på det sättet, iaf inte i de matcher jag sett. Så var mer bara om hans första period har varit en överprestation eller om han faktiskt besitter den kapaciteten över tid.
Däremot skall du ha tack för länkarna med intervjuerna - sjukt skön kille verkar det som Garva som fan när han prata om bantern och så.

Ramsdale är en ung och lovande målvakt. Vi får helt enkelt följa med på hans resa och se hur det går för honom. Självklart hoppas jag på det bästa.

Det är en målvakt som är entusiastisk, har bra självförtroende, är fokuserad på sin uppgift och slutligen en person med en härlig personlighet och en en stark tro på sig själv.

Roligt att du precis som jag uppskattade intervjuerna. Det är härligt med människor som har lite karaktär och visar vilka dom är. Mediatränade människor ger jag inte mycket för. Ramsdale verkar vara en snubbe med båda fötterna på jorden och är sig själv. Något säger mig att vi kommer få skratta gott med Ramsdale i fler intervjuer längre fram.
Senast redigerad av Schmoove 2022-01-15 kl. 14:16. Anledning: Stavfel
Citera
2022-01-15, 14:09
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Fråga Imbaz, eftersom han vet utmärkt vem det är som jag syftar på.

Vi ”diskuterade” detta ämne så sent som för några mndr sedan, då tog vi båda och snackade om den aktuella herren och hans påverkan på Liverpool.

LMAO! 🤪

Du svara aldrig på min FAKTARUTA! Råka skriva 9, istället för 0, ☹️
Bemöt faktan 🥳
Citera
2022-01-15, 14:43
Medlem
Eftersom var och varannan klubb idag ägs av företag och personer som sällan har rent mjöl i påsen tycker jag diskussionen om vilken klubb som var först med att få finansiell backning är ganska obegriplig. Studera valfri klubbs historia och ägare och det blir uppenbart att ens egen klubb och personerna bakom kulisserna sällan är moraliskt försvarbara. Att då sitta och diskutera vilken klubb som är mer äkta eller mer plast blir bara löjligt när hela världsfotbollen är helt genomkorrumperad. Det är som att sitta och försvara vilket stort bolag som helst - helt meningslöst.

Tottenham, som jag supportar, ges ofta som exempel på en klubb med engelska ägare och att det skulle vara något positivt. Men kom igen, det ägs till 85% av ett bolag som är registrerat i Bahamas som i sin tur grundades av en numera 84-årig gubbjävel som ser Tottenham som en investering. Han skiter högst troligen fullständigt i fansen och motiveras av intäkterna som varumärket genererar. Ska jag då som supporter gripa efter halmstrået att min klubb minsann ägs av en engelsman och sitta och försvara det som moraliskt bättre för att han inte råkar vara ryss eller arab?

Citera
2022-01-15, 15:32
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ska jag då som supporter gripa efter halmstrået att min klubb minsann ägs av en engelsman och sitta och försvara det som moraliskt bättre för att han inte råkar vara ryss eller arab?

+1

Bra inlägg
Citera
2022-01-15, 16:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det blir inte sannolikt bara för att du säger det -.-

Det är ingen idé, jag väntar fortfarande på källor på att Arsenal vann fair play ligan, förvänta dig inte för mycket.

Alltså situationen är ju lite absurd.
Klubbar behöver bara ha spelare frånvarande, dom måste inte ha corona. Vilket betyder att man bara kan säga att alla är skadade/otillgängliga och matcherna skjuts upp.
Jag kommer med fakta. Och fakta är att Liverpool hade mer än troligt varit en lika stor klubb som det Barnsley är i dag, om det inte vore för deras rika farbror back in the days.

Var/när har jag påstått att Arsenal vann Fair-play ligan? 🙄
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du svara aldrig på min FAKTARUTA! Råka skriva 9, istället för 0, ☹️
Bemöt faktan 🥳
Du kommer, som vanligt, med 0% fakta i dina inlägg.
Citera
2022-01-15, 16:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Synd att det inte blir ngt derby mot spurs i morgon, men mtp läget så var detta det enda logiska alternativet.
Citera
2022-01-15, 16:17
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Synd att det inte blir ngt derby mot spurs i morgon, men mtp läget så var detta det enda logiska alternativet.

Helt sinnessjukt att PL går med på att skjuta upp matchen. Arsenal har ett Covid-fall. Resten av spelarna som är borta är skador, afrikanska mästerskapen, avstängningar + att man lånat ut spelare nu i januari.

Arsenal blir ”belönade” av att man har gjort ett dåligt jobb med sitt truppbygge. Leeds, Palace etc har ju blivit tvingade att spela med betydligt fler covid-fall än Arsenal.

Nu kan ju varenda lag som har några skador och ett covid-fall be att få sin match uppskjuten och peka på att Arsenal fick det.
Senast redigerad av preben12 2022-01-15 kl. 16:21.
Citera
2022-01-15, 16:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Helt sinnessjukt att PL går med på att skjuta upp matchen. Arsenal har ett Covid-fall. Resten av spelarna som är borta är skador, afrikanska mästerskapen, avstängningar + att man lånat ut spelare nu i januari.

Arsenal blir ”belönade” av att man har gjort ett dåligt jobb med sitt truppbygge. Leeds, Palace etc har ju blivit tvingade att spela med betydligt fler covid-fall än Arsenal.

Nu kan ju varenda lag som har några skador och ett covid-fall be att få sin match uppskjuten och peka på att Arsenal fick det.
Njae, tycker att det är rätt beslut att ta - oberoende av vilket lag det än gäller.
Citera
2022-01-15, 16:25
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag kommer med fakta. Och fakta är att Liverpool hade mer än troligt varit en lika stor klubb som det Barnsley är i dag, om det inte vore för deras rika farbror back in the days.

Citat:
Och? Ta istället en titt på fair-play lagen i PL under de sista 20 åren.. Arsenal ligger i topp där. Tycker även att du borde ta och kolla litegrann på statistiken när det gäller tacklingar/fouls innan du uttalar dig om ngt öht.

Det är heller inte fakta bara för att du säger att någonting är fakta. Hur går det för dig i vardagen?

Hittade citatet med, tog typ 1 min.

Citat:
Ursprungligen postat av preben12

Premier league har verkligen målat in sig i ett hörn. Småklubbarna straffades, dom stora drakarna är för rutinerade för att inte dra vinning av en sån här situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Till generalen som hävdar de dominerade igår!

Bollinnehav 77/23
Skott 17/3
Skott på mål 1/1
Passningar 582/95
Förväntade mål 1.12/0.56

Fortfarande ingen FAKTA 🤔

Sa han verkligen det? Tror han är ett konstfackprojekt.
Senast redigerad av torrenttobbe 2022-01-15 kl. 16:34.
Citera
2022-01-15, 16:32
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Till generalen som hävdar de dominerade igår!

Bollinnehav 77/23
Skott 17/3
Skott på mål 1/1
Passningar 582/95
Förväntade mål 1.12/0.56

Fortfarande ingen FAKTA 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem