2022-01-15, 13:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alltså vad är det som är så svårt för dig att förstå? Att triljoner virus bakterier oarasiter svampar m.m ligger latent i kroppen som kan göra oss sjuka är inget okänt för den som bara har basala kunskaper om biologi och fysiologi uppenbarligen har du en bit kvar till den förståelsen.
Du vägrar tydligen att lämna någon intressant information som svarar på frågan.

Ingen ifrågasätter väl att man kan bära på tex. förkylningsvirus utan att vara sjuk och att en förkylning så småningom bryter ut.

Vi kan släppa ditt obekräftade påstående att isolerade personer kan bli sjuka av sina "interna" kroppsegna bakterier, virus, etc. här tycker jag.

Någon annan kanske vet något om detta.
Citera
2022-01-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/15/corbevax-covid-vaccine-texas-scientists

"Texas scientists’ new Covid-19 vaccine is cheaper, easier to make and patent-free"

Bra om ekonomiska incitament att korrumpera och manipulera beslutsfattare minskas.
Priset spelar väl ingen roll om skiten fortfarande är lika verkningslös och hälsovådlig som Pfizers nuvarande storsäljare.
Citera
2022-01-15, 13:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag tycker att det hör lite till generell kunskap. Precis som lunginflammationer ofta börjar med virus i luftvägarna, som försvagar kroppen så att bakterierna kan börja växa till sig. Malaria och herpes (alla sorter) är välkända exempel på virus som ligger i kroppen och väntar.

Edit: Rättelse! Malaria räknas som en parasit.
Ja, så är det ju absolut. Det var ju inte detta banala jag ville lära mig mera om.
Citera
2022-01-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Priset spelar väl ingen roll om skiten fortfarande är lika verkningslös och hälsovådlig som Pfizers nuvarande storsäljare.

Möjlighet att göra massiva ekonomiska vinster kan påverka vilka medel som används för att rulla ut det i samhället.
Citera
2022-01-15, 13:39
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-sagar-kraven-jag-lever-som-vanligt/

Tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke har vid flera tillfällen under pandemin dömt ut hårdare restriktioner som giltiga skyddsåtgärder och menat att alla länder skulle komma att drabbas lika hårt oavsett.

Nu riktar han återigen kritik åt regeringens nya, och hårdare, tilltag.

– Jag lever som vanligt, säger Johan Giesecke i podcasten ”Sportstudion”.
Citera
2022-01-15, 13:40
Medlem
Citat:
Jag tycker det är bra att riskgrupperna har fått tillgång till det.
Det galna är i stort sett allt annat rörande detta.
Att försöka massmedicinera barn för att inte sprida smitta till vaccinerade riskgrupper är nog det värsta.
Och idioterna hejjar på detta helt vetenskapligt grundlösa experiment med barn.
Även lärare försöker stigmatisera barn och föräldrar som inte deltar.
Är dessa Gestapo lärare lämpliga att undervisa våra barn framöver?

Det har blivit helt omvända världen. Vi har altud offrat oss för kvinnor och barn. Det är en förutsättning för våran överlevnad. Att barn och unga ska begränsa sig för att ”skydda” äldre är förkastligt och absurt. Som att tränga sig förbi kvinnor och barn till livbåtarna. Nu är det ju ännu värrre än så, om vi dessutom ska utsätta dem för något som vi inte vet är helt säkert, som de inte behöver. Detta för de äldres skull, trots att det ändå inte eliminerar smittspridning. Samtidigt som de äldre har fått slyddet som anses skydda dem från allvarliga psymptom.

Så vad är det man säger då egentligen, om vi sammanfattar lite. Att det är värt att ta risken med barn och ungdomar för att riskgrupper ska slippa bli lite förkylda, vilket inte heller är garanterat då det inte eliminerar spridning. Nu har vi dessutom en dominerande variant av viruset som nästan bara ger milda symptom. Alla borde väl se det absurda. Men så är icke fallet. De finns t.om de som hurrar för detta. Varför?

Även om vi visste att vaccinen var helt säkra och långtidstestade, så är det fel med medicinskt tvång. Det är därför vi skrev in det i grundlagen. Det tillhör den historiska sopphögen. Ska man börja se över detta så vill det till något betydligt värre än ett virus med 0,6% dödlighet. Eller?
Citera
2022-01-15, 13:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Alltså vad är det som är så svårt för dig att förstå? Att triljoner virus bakterier oarasiter svampar m.m ligger latent i kroppen som kan göra oss sjuka är inget okänt för den som bara har basala kunskaper om biologi och fysiologi uppenbarligen har du en bit kvar till den förståelsen.
Bakterier etc fanns innan människor så vi har naturligtvis utvecklats i en miljö full av sådana, i samspel med dessa. Ett sterilt tillstånd är inte naturligt och alla bakterier betraktas inte som patogener. Det är inte lyckat när penicillin slår ut tarmfloran, t ex.
Citera
2022-01-15, 13:43
Medlem
Citat:
Jag tycker det är bra att riskgrupperna har fått tillgång till det.
Det galna är i stort sett allt annat rörande detta.
Att försöka massmedicinera barn för att inte sprida smitta till vaccinerade riskgrupper är nog det värsta.
Och idioterna hejjar på detta helt vetenskapligt grundlösa experiment med barn.
Även lärare försöker stigmatisera barn och föräldrar som inte deltar.
Är dessa Gestapo lärare lämpliga att undervisa våra barn framöver?

Det har blivit helt omvända världen. Vi har alltid offrat oss för kvinnor och barn. Det är en förutsättning för våran överlevnad. Att barn och unga ska begränsa sig för att ”skydda” äldre är förkastligt och absurt. Som att tränga sig förbi kvinnor och barn till livbåtarna. Nu är det ju ännu värrre än så, om vi dessutom ska utsätta dem för något som vi inte vet är helt säkert, som de inte behöver. Detta för de äldres skull, trots att det ändå inte eliminerar smittspridning. Samtidigt som de äldre har fått skyddet som anses skydda dem från allvarliga psymptom.

Så vad är det man säger då egentligen, om vi sammanfattar lite. Att det är värt att ta risken med barn och ungdomar för att riskgrupper ska slippa bli lite förkylda, vilket inte heller är garanterat då det inte eliminerar spridning. Nu har vi dessutom en dominerande variant av viruset som nästan bara ger milda symptom. Alla borde väl se det absurda. Men så är icke fallet. De finns t.om de som hurrar för detta. Varför?

Även om vi visste att vaccinen var helt säkra och långtidstestade, så är det fel med medicinskt tvång. Det var därför som vi skrev in det i grundlagen. Det tillhör den historiska sopphögen. Ska man börja se över detta så vill det till något betydligt värre än ett virus med 0,6% dödlighet, anser jag.
Citera
2022-01-15, 13:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Undrar dock om det verkligen finns något luftvägsvirus som stannar i kroppen på samma sätt.

Sars V2 kan ju ta sig in i hjärnan men om andra luftvägsvirus också har den förmågan vet jag inte.

Early research suggests that SARS-CoV-2 can enter the brain easily through a person's nose, infiltrating brain cells where it lurks unchecked, possibly leading to lasting neurological symptoms, such as trouble with thinking and memory.

Two new studies — from the California National Primate Research Center and the Rotman Research Institute in Toronto — suggest that the virus directly infects neurons in the brain, potentially offering clues as to why some people suffer from a range of symptoms long after their initial Covid infection.
Citera
2022-01-15, 14:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Jag anser att "vaccinen" mot influensa är lika mycket vaccin som "vaccinet" mot corona. Har du koll på hur bra de vaccin som vi får som barn är jämfört med dessa? Det är du som slingrar dig. Jag har fått de svar jag behöver. Du har bevisat att detta "vaccin" är värdelöst. Skillnaden mellan att vara smart och korkad är att vi smarta kan göra riskanalyser, vilket ni korkade inte klarar. Jag vet hur liten risk det är att jag ska drabbas allvarligt av Covid. Eftersom jag har gjort den analysen. Jag skiter i om du tar "vaccin" eller inte men tro inte att det är något mirakelmedel du tar. Jag hoppas du förstår att det finns risk för biverkningar.
Du fick det svar du frågade efter.
Vad du anser är det ingen som bryr sig om.
Vaccin mor influensa är inte alls samma typ som mot covid.
Har du helt missat detta och ändå blivit en antivaxxer, ojojoj

Du är helt trög. Covid vaccin är mycket bra till det som det är framtaget för. De uppfyller de krav som finns på dessa vaccin med bred marginal.
Detta går inte in i din korkade skalle så du får inget mer av mig för du är redan förstoppad mentalt.
Citera
2022-01-15, 14:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Som vanligt håller du på och skriver massa skit som du inte har fakta eller länkar till.
Du gissar och hittar på massa saker som är utan relevans till det vi diskuterar i denna tråd.

Inse att du är mentalt felprogrammerad och när du ändå inte tror på pandemin så mår du nog bättre av att logga ut nu.
Citera
2022-01-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du fick det svar du frågade efter.
Vad du anser är det ingen som bryr sig om.
Vaccin mor influensa är inte alls samma typ som mot covid.
Har du helt missat detta och ändå blivit en antivaxxer, ojojoj

Du är helt trög. Covid vaccin är mycket bra till det som det är framtaget för. De uppfyller de krav som finns på dessa vaccin med bred marginal.
Detta går inte in i din korkade skalle så du får inget mer av mig för du är redan förstoppad mentalt.
Du menar att man bara har rätt att ställa en fråga? Jag ställde följdfrågor men du hade inte svar på dem, vilket sa allt. Jag är inte antivaxxer eftersom jag har tagit flera andra, riktiga vaccin i mitt liv.

Det finns bara EN anledning till att Covidvaccinen uppfyller kraven och det är för att man ändrade definitionen av vaccin EFTER att man insett hur dåliga dessa vaccin var.

Du är extremt dålig på att argumentera och att föra en diskussion. Du går i försvar fullständigt då du vet att du har fel men likt många andra fascister stoppar prestigen dig från att erkänna detta. Du gör endast dig själv till åtlöje med ditt beteende. Det är ingen som bryr sig om vad du tycker. Vi alla vet att du är en psyksjuk hypokondriker med riktigt värdelös människosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in