2022-01-17, 20:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det blir inget för mig.

Vågar du inte?
Citera
2022-01-17, 20:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vågar du inte?

Det finns ingen anledning.

Jag är redan immun mot förkylningen i fråga. En immunitet som är naturlig och därmed överlägsen din halvdana och avtagande vaccinimmunitet.

För övrigt underhållande att du som inte vågat gå ut på två år försöker ägna dig åt härskartekniker
Citera
2022-01-17, 20:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo, det är konstaterat.

Haha, nej det går inte att konstatera.
Citera
2022-01-17, 20:47
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag trodde du var mer noga och försiktig men så är inte fallet.
Du får aldrig i dig tillräckligt med D-vitaminer under mörka delen av året och en kost som ger dig fullgott med D-vitamin kan du drömma om.

Men vad är det för mediciner du måste ha bort kravet på nu då? Räcker väl jättebra att köpa mer när de gamla är på väg att ta slut.

Missade du kursen i att pengar inte ska bindas i lager?

Just-in-time-mentaliteten är orsaken till leveransproblemen som kommit med pandemin. Vi har också tidigt i pandemin kastat avundsjuka blickar på Finland, som fortfarande har ett beredskapslager. Något som Sverige hade avvecklat.
Citera
2022-01-17, 20:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det finns ingen anledning.

Jag är redan immun mot förkylningen i fråga. En immunitet som är naturlig och därmed överlägsen din halvdana och avtagande vaccinimmunitet.

För övrigt underhållande att du som inte vågat gå ut på två år försöker ägna dig åt härskartekniker

Nej, du är inte immun. Du kommer garanterat bli reinfekterad. För övrigt sägs det att flockimmunitet aldrig kan uppnås för ett coronavirus. Helt enkelt för att immuniteten är så kortvarig. Visst, möjligen kan det uppnås om man vaccinerar hela befolkningen samtidigt, men aldrig annars.
Citera
2022-01-17, 20:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, nej det går inte att konstatera.

Jo, det är konstaterat.
Citera
2022-01-17, 21:05
Medlem
Citat:
Visst, möjligen kan det uppnås om man vaccinerar hela befolkningen samtidigt, men aldrig annars.

Dessutom måste vaccinet vara verksamt länge nog för att viruset skall dö ut av att det inte kan föröka och sprida sig. Så vitt jag vet är de vaccin vi har nu bara sådana att du kan bli smittad, men får då långt mindre allvarliga symptom än utan vaccin. Dvs du blir sjuk och är hemma några dagar istället för att bli sjuk någon vecka och ligga på sjukhuset under den tiden.
Citera
2022-01-17, 21:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, du är inte immun. Du kommer garanterat bli reinfekterad. För övrigt sägs det att flockimmunitet aldrig kan uppnås för ett coronavirus. Helt enkelt för att immuniteten är så kortvarig. Visst, möjligen kan det uppnås om man vaccinerar hela befolkningen samtidigt, men aldrig annars.

Haha, nej så fungerar det inte.

Men visst, jag brukar bli förkyld 1-2 gånger per år och det lär jag bli även framöver, det tvivlar jag inte på.
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-01-17 kl. 21:09.
Citera
2022-01-17, 21:07
Medlem
Citat:
Massor av folk har haft covid19 mer än en gång. Känner personligen flera stycken.

Det går inte att säga säkert då dom har fuskat med pcr-proverna ända från början för att trycka upp smittotalen.
Citera
2022-01-17, 21:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo, det är konstaterat.

Det går inte att konstatera, nej. Eller har du uppfunnit ett pålitligt covidtest vars existens du ännu inte upplyst världen om?

Och nej, de PCR-test som används är inte pålitliga, även om företagen som säljer dem såklart påstår att de är det.
Citera
2022-01-17, 21:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Btw, då kommer du alltså ta minst två vaccindoser per år resten av ditt liv då? Har jag tolkat dig rätt?
Citera
2022-01-17, 21:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Har träffat på sådana som dig tidigare. Talesätt av typen; "jag har inte dött förr, så varför skulle jag göra det nu?" Ja, det säger ju något om intelligensen kan man säga

Så du har t ex slutat köra bil? Eller tror du att du kommer överleva nästa bilresa bara för att du överlevt alla så här långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in