2022-01-15, 13:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu var ju det faktiskt en källa till just det. Men som sagt om läsförståelse saknas så är det inte mycket mer jag kan göra.
Citat:
Finns hur många som helst och är grundläggande fysiologi men här är en du bör förstå
” Latenta infektioner
När det gäller virus är det svårt att tala om en inkubationstid, eftersom virus kan finnas i kroppen en väldigt lång tid utan att ge några effekter. Det heter att viruset finns latent i kroppen. När immunförsvaret är försvagat kan viruset börja föröka och sprida sig. Virus som ligger latent kan normalt inte överföras till en annan person men om viruset eller bakterien ”aktiveras” och börjar sprida sig kan den infekterade personen smitta andra.”
Från infektionsguiden.se
Du kan uppenbarligen inte presentera något vettigt som styrker ditt ursprungliga påstående.
Citat:
Öh! Fattar du inte heller att vi har triljoner av virus bakterier svampar och annat i och runt oss hela tiden varav en del av dom är latenta patogener vilket kan ge oss alla möjliga sjukdomar även om vi är isolerade..
Fetat av mig i ditt inlägg.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Håller med, men nu påstod ju Nibiru2011 att man kan bli sjuk av de virus, bakterier, mm. som alla människor alltid bär omkring på i kroppen.

Jag är nyfiken och vill gärna läsa något om just detta, dvs. att den vanliga interna virus och bakteriefloran plötsligt kan göra att man blir sjuk.
Vattkoppsvirus är väl det uppenbara exemplet. Det stannar i kroppen resten av livet, gömt i nerverna, och den dag immunförsvaret försvagas kan det aktiveras i form av bältros. Verkar t o m som om covidvaccin kan orsaka ett sådant uppblossnade. Eftersom vaccinet uppenbarligen försvagar immunsystemet.

Dr. Gerald Evans, chair of Queen's University's infectious diseases division in Kingston, Ont., told CTVNews.ca on Tuesday that he is not surprised some people reported a shingles flare-up after being vaccinated.
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/covid-19-vaccines-don-t-cause-shingles-but-may-lead-to-flare-ups-experts-say-1.5516488
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du är en orm som försöker slingra dig.

Så här var din ursprungliga fråga
"Haha säg ett annat vaccin som ger så dåligt skydd under så kort tid som detta "vaccin"."
Kommer du ihåg den eller sviker minnet dig?

Och när du fick svar på den ändrade du och började slingra dig.

Jag fick nog antikroppar efter influensan 1993 som säkert varade några månader men hade inte hjälpt så mycket då influensa 1994 hade en annan variant som inte de antikropparna hade hjälpt emot om de hade funnits kvar.
Kan du överhuvudtaget något alls?

Skillnaden mellan att vara smart och korkad är att jag använder de skydd som finns och lever bra.
Du kör utan säkerhetslina och det kommer funka ett tag men sedan faller du. Så tro inte du är speciellt smart din stackare.
Jag anser att "vaccinen" mot influensa är lika mycket vaccin som "vaccinet" mot corona. Har du koll på hur bra de vaccin som vi får som barn är jämfört med dessa? Det är du som slingrar dig. Jag har fått de svar jag behöver. Du har bevisat att detta "vaccin" är värdelöst. Skillnaden mellan att vara smart och korkad är att vi smarta kan göra riskanalyser, vilket ni korkade inte klarar. Jag vet hur liten risk det är att jag ska drabbas allvarligt av Covid. Eftersom jag har gjort den analysen. Jag skiter i om du tar "vaccin" eller inte men tro inte att det är något mirakelmedel du tar. Jag hoppas du förstår att det finns risk för biverkningar.
Citera
2022-01-15, 13:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det där är också intressant. Nu har viruset cirkulerat två år, vad vi vet, och omikron kan bryta igenom och smitta personer som redan har visst skydd på grund av tidigare genomgången infektion. En spekulation här, men borde inte de kunna bära på smittan latent, den är ju inte ny för dem?
Nu är ju inte jag virolog eller epidemiolog, men om man fortsätter att gissa...
Det borde ju vara så att de som har viss immunitet mot coronaviruset kan bära på det och att covid bryter ut senare om man på något vis får nedsatt motståndskraft.
Citera
2022-01-15, 13:18
Medlem
https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/15/corbevax-covid-vaccine-texas-scientists

"Texas scientists’ new Covid-19 vaccine is cheaper, easier to make and patent-free"

Bra om ekonomiska incitament att korrumpera och manipulera beslutsfattare minskas.
Citera
2022-01-15, 13:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vattkoppsvirus är väl det uppenbara exemplet. Det stannar i kroppen resten av livet, gömt i nerverna, och den dag immunförsvaret försvagas kan det aktiveras i form av bältros. Verkar t o m som om covidvaccin kan orsaka ett sådant uppblossnade. Eftersom vaccinet uppenbarligen försvagar immunsystemet.

Dr. Gerald Evans, chair of Queen's University's infectious diseases division in Kingston, Ont., told CTVNews.ca on Tuesday that he is not surprised some people reported a shingles flare-up after being vaccinated.
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/covid-19-vaccines-don-t-cause-shingles-but-may-lead-to-flare-ups-experts-say-1.5516488

Epstein-barr som misstänks orsaka ms blir du inte heller av med. Ett annat känt virus är HIV.
Citera
2022-01-15, 13:19
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det är ju därför det är intressant att läsa någon forskning om hur fullständig isolering funkar när det gäller att bli sjuk.

Om man hävdar att det är de virus, bakterier, mm. som alltid finns i kroppen som kan blomma ut plötsligt och göra oss sjuka bör man ju kunna visa att det påståendet stämmer.

Jag tycker att det hör lite till generell kunskap. Precis som lunginflammationer ofta börjar med virus i luftvägarna, som försvagar kroppen så att bakterierna kan börja växa till sig. Malaria och herpes (alla sorter) är välkända exempel på virus som ligger i kroppen och väntar.

Edit: Rättelse! Malaria räknas som en parasit.
Senast redigerad av Vekruset 2022-01-15 kl. 13:21.
Citera
2022-01-15, 13:20
Medlem
Citat:
:

Du kan uppenbarligen inte presentera något vettigt som styrker ditt ursprungliga påstående.
Alltså vad är det som är så svårt för dig att förstå? Att triljoner virus bakterier oarasiter svampar m.m ligger latent i kroppen som kan göra oss sjuka är inget okänt för den som bara har basala kunskaper om biologi och fysiologi uppenbarligen har du en bit kvar till den förståelsen.
Citera
2022-01-15, 13:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Nu är ju inte jag virolog eller epidemiolog, men om man fortsätter att gissa...
Det borde ju vara så att de som har viss immunitet mot coronaviruset kan bära på det och att covid bryter ut senare om man på något vis får nedsatt motståndskraft.

Personer med nedsatt immunförsvar som bär på COVID länge har det ju skrivits om. Dessa misstänks ju kunna generera nya mutationer mer effektivt.
Citera
2022-01-15, 13:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Prova att isolera dig från omvärlden och gå ut mitt i vintern i bara underkläderna.
Det kan man ju pröva, men vad jag förstått sedan tidigare måsta man närma sig medvetslöshet innan kroppens immunförsvar ger upp.
Citera
2022-01-15, 13:25
Medlem
Armmuskeln är det nya rövhålet, och statens stora drule har blivit en liten vax-spruta

Det roligaste lurordet är nog ändå "fullvaccinerad". Fattar inte folk att det vi i själva verket gjorde var att signa upp oss på ett livslångt medicineringsprogram? Ju yngre personer som luras in i skiten, destå mer lukrativt för läkemedelsindustrin. Räkna på ett par sprutor om året livet ut, för några miljarder människor. Så hur är läget med alla nyblivna sprutnarkomaner? Ursäkta att jag retas. Men vi är rätt många som faktiskt insett att vi blivit grundlurade. Jag gick på skiten, men jag tänker inte förlänga abonnemanget. Och det viktiga nu är att avskaffa dessa nazistiska fascistiska apartheid-pass. Det är ni ovaccinerade, som stod emot samhällstrycket, som gjorde det rätta valet. Jag tvivlar inte på att sprutorna kanske ger en minskad risk för allvarlig sjukdom under en kort tid, och att de flesta inte får några värre biverkningar, men ett naturligt immunförsvar lär ju helt enkelt vara bättre i längden. Vi talar då på dussintals års sikt, och sen när man blir gammal om man nu blir det. Det kommer att komma nya mutationer var och varannan månad av alla möjliga virus för all framtid. Det existerar inte en enda forskare som VET hur dessa virus kommer att mutera om tio år. Det enda vi vet är att en del kommer bli mer sjuka, andra mindre. Det kommer väl visa sig i statistiken vilka som blir sjuka och inte. Jag lär väl bli sjukare, eftersom jag gick på bluffen och tog de där två mRNA-sprutorna. Men jag är rätt stark i övrigt så jag klarar mig kanske. Även om de flesta extrema antivaxxers är ganska tokiga så finns det just precis de som argumenterar på ett vettigt allmänt skeptiskt sätt. De som ser ett globalt mänskligt perspektiv. De som insett att massvaccineringen är det som driver på mikroberna att mutera, och att det är en enda ond cirkel alltihop. Vaccinet skapar behovet av mer vaccin. Det är ju inte vettigt att fem tio miljoner människor ska ta en spruta i kvartalet för resten av all framtid. Det roliga blir ju sen när stater världen över insett detta och vägrar gå läkemedelsbolagens vägar och betala för skiten. Att ni som tänker fortsätta vaxxa er då får pröjsa ett par tusen spänn varje gång blir ju ganska komiskt. Frågan är hur många år ni ska hålla på och ta sprutor innan ni kliver av tåget.
Citera
2022-01-15, 13:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Epstein-barr som misstänks orsaka ms blir du inte heller av med. Ett annat känt virus är HIV.
Undrar dock om det verkligen finns något luftvägsvirus som stannar i kroppen på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in