2022-01-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Din fråga ger mig känslan att du inte tycker att det är okej.

visst är det okej men håller men mer på någon är väl risken att analyserna inte blir helt rätt. du gillar andra mer än Stina men då kanske du inte analyserar Stinas insatts med neutrala ögon heller utan letar negativt i from att först rygg lopp sedan bra jakt länge visst utmärkt men gäller att ha kapaciteten utnyttja situationen
Citera
2022-01-15, 13:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Anna Magnusson är långsam i spåret, oavsett ingenmansland eller en blåslampa i röven.
Om vi siktar på guld i OS-stafetten måste Mona eller Stina in laget
Vad som sker i OS beror så mycket på vad de andra lagen gör. Finns inget som är måste.
Citera
2022-01-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Hans intervju med Skottheim var direkt plågsam, inte en fråga om vad hon tyckte om sin sträcka eller hur det kändes utan bara om OS.
Tvärtom. Han gav henne chansen att försvara sig och hon gjorde det bra genom att betona sin erfarenhet i tidigare stafetter och sin stabilitet.

Ingen vill höra gamla tråkiga "hur kändes det" och sen floskler svar tillbaka. Sluta vara så torr.
Citera
2022-01-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad som sker i OS beror så mycket på vad de andra lagen gör. Finns inget som är måste.
Det är sant, men Annas bristande fart i spåret motsvarar i princip en straffrunda och det har man sällan råd med.
Citera
2022-01-15, 13:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Anna Magnusson är långsam i spåret, oavsett ingenmansland eller en blåslampa i röven.
Om vi siktar på guld i OS-stafetten måste Mona eller Stina in laget

Det är skidskytte inte längdåkning. Du får vänta och se vad de som bestämmer gör.
Citera
2022-01-15, 14:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
visst är det okej men håller men mer på någon är väl risken att analyserna inte blir helt rätt. du gillar andra mer än Stina men då kanske du inte analyserar Stinas insatts med neutrala ögon heller utan letar negativt i from att först rygg lopp sedan bra jakt länge visst utmärkt men gäller att ha kapaciteten utnyttja situationen

Jodå, jag analyserar den rätt. Det enda jag gjorde var att balansera det ensidiga blickfång på en åktid som nu skedde. Genast är lakejerna igång och angriper som bålgetingar.

Jag tror att Anna Magnusson hade kunnat pressa sig 15-20 sekunder till i tid medan Stina Nilsson körde maximalt. Det ger ju ändå en differens på cirka en halvminut till Nilssons fördel. Sedan har det ju överlag blivit ett alldeles för stort fokus på hur fort skidskyttarna åkt som om det var en tävling i sig. Det är nu en gång för alla så att skidskytte handlar om att åka, att skjuta fort och att träffa. Gör man inte det senare så kommer man både att tappa tid och bli trött.
Citera
2022-01-15, 14:12
Bannlyst
Citat:
Jodå, jag analyserar den rätt. Det enda jag gjorde var att balansera det ensidiga blickfång på en åktid som nu skedde. Genast är lakejerna igång och angriper som bålgetingar.

Jag tror att Anna Magnusson hade kunnat pressa sig 15-20 sekunder till i tid medan Stina Nilsson körde maximalt. Det ger ju ändå en differens på cirka en halvminut till Nilssons fördel. Sedan har det ju överlag blivit ett alldeles för stort fokus på hur fort skidskyttarna åkt som om det var en tävling i sig. Det är nu en gång för alla så att skidskytte handlar om att åka, att skjuta fort och att träffa. Gör man inte det senare så kommer man både att tappa tid och bli trött.

Anna Magnusson åkte ut med 20 sekunder till Sola. Hon kontrollerar en pallplats på en sista sträcka genom ett mycket starkt skytte. Hade hon fått Simons rygg hade hon kört 15-20 sekunder snabbare och stressat Simon till misstag.
Citera
2022-01-15, 14:12
Medlem
Citat:

nja rätt och rätt lyssna man på din första analys fick man det till att Stina gick i rygg hela loppet. men visst Anna hade nog kunnat prestera ca 15 sek bättre om hon varit pressad och ja Anna tar jag också ut före i en stafett

sedan ska inte åktid underskattas helt Johanna lär aldrig bli bra om hon inte börjar lyfta sin åkning igen så därför många ser att Stina är ett betydligt mer intressant kort att satsa på när det finns chans till bättre resultat när det fungerar
Citera
2022-01-15, 14:15
Bannlyst
Ferry brukar ha koll på det mesta men det att sätta in Mona på en stafett i dagsläget, då har han inte koll på historiken.

Ferry åkte med Mattias Nilsson ( nu tränare i landslaget) som hade hjärnspöken i stafett..då borde han förstå att man inte plockar ut en tjej som har dessa problem. I Ruhpolding känner hon sig trygg med skjutvallen. Kommer bli annat i Beijing.
Citera
2022-01-15, 14:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
nja rätt och rätt lyssna man på din första analys fick man det till att Stina gick i rygg hela loppet. men visst Anna hade nog kunnat prestera ca 15 sek bättre om hon varit pressad och ja Anna tar jag också ut före i en stafett

Fast det är du som väljer att tolkade det jag skrev på ditt sätt.

Citat:
sedan ska inte åktid underskattas helt Johanna lär aldrig bli bra om hon inte börjar lyfta sin åkning igen så därför många ser att Stina är ett betydligt mer intressant kort att satsa på när det finns chans till bättre resultat när det fungerar

Det har på senare år blivit väldigt varierande hos åkarna i skidskytte, både i skytte och i åkning. Det är därför svårt att veta vad som ska resultera. Naturligtvis kommer alltid en snabbare åkare att komma före en långsammare åkare om de har samma skytteresultat.
Citera
2022-01-15, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Sveriges medaljchanser i skidskytte

1. Damstafett
2. Elvira Öberg
3. Sebastian Samuelsson
4. Hanna Öberg
5. Mixedstafett
6. Martin Pounsilouma ( sprint)
7. Herrstafetten
8. Stina Nilsson ( sprint)
9. Martin Pounsilouma ( masstart, om han får köra)
10. Linn Persson ( sprint)

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag tror att Linns medaljchanser är större i tävlingar med fyra skjutningar.

Kan säkert vara så. Hon har ju en pallplats i masstart och hade det först som medaljkandidat men hon är väl inte kvalad dit ännu. Annars hade jag tagit masstart.
Citera
2022-01-15, 14:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Anna Magnusson åkte ut med 20 sekunder till Sola. Hon kontrollerar en pallplats på en sista sträcka genom ett mycket starkt skytte. Hade hon fått Simons rygg hade hon kört 15-20 sekunder snabbare och stressat Simon till misstag.

Det gäller ju att hamna bakom en åkare som är ungefär lika snabb. Simon lade ju helt ner åkningen efter sista skyttet. Hon hade säkert haft bästa tid annars. Tippar att hon hade närmare en minut mer att pressa ut rent åkmässigt. Det fanns således inte en chans för Magnusson att ta rygg på Sinom i början då Simon körde på max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in