2022-01-15, 12:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag vet inte hur utbrett det är men jag vet att det förekommer.
Jag vet också andra ställen där merparten av personal är borta och dom som är kvar hoppas på positiv test så allt kan stängas istället för att dom får jobba för 2-3 personer.

Men oavsett detta så är det nu dags att avsluta test och karantän, det ger negativ effekt på samhället.

Det dröjer nog inte länge innan det här testvansinnet får sitt slut nu. Så gott som alla antingen har, har haft eller kommer få omikron inom någon månad ändå så det borde snart gå upp även för de mest svagbegåvade att testningen och antal positiva fall numera är totalt irrelevant och intetsägande.

Det borde fan vara förbjudet att testa någon som inte har symptom från och med nu.
Citera
2022-01-15, 12:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det där har jag funderat en del över när det gäller covid. Med andra förkylningsvirus är det ju faktiskt så att man kan gå och bära på dem ganska länge utan att bli sjuk. Sedan tröttar man ut kroppen på något sätt och vips så bryter sjukdomen ut. Är det likadant med covid? Finns det någon som har undersökt den saken tro?
Ett helt nytt virus gissar jag (bokstavligt menat) att man inte kan ha latent eftersom kroppen inte har något immunförsvar alls. Ett sådant nytt virus bryter ut oavsett om man är kärnfrisk eller inte om man bara får i sig tillräckligt mycket va det.

Det är ju precis det som hänt historiskt när vi började upptäcka världen. Vissa folkgrupper slogs i stort sett ut.
Citera
2022-01-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det dröjer nog inte länge innan det här testvansinnet får sitt slut nu. Så gott som alla antingen har, har haft eller kommer få omikron inom någon månad ändå så det borde snart gå upp även för de mest svagbegåvade att testningen och antal positiva fall numera är totalt irrelevant och intetsägande.

Det borde fan vara förbjudet att testa någon som inte har symptom från och med nu.

För kanske första gången håller jag med dig. Dags att riva av plåstret. Den som vill har haft möjlighet att vaccinera sig vid det här laget och om man vill kan man skydda sig med N95, KF94 eller KN95 mask nu. Men i övrigt är det dags att leva normalt.
Citera
2022-01-15, 12:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Mmm.

Har du något exempel?
Nej, Nibiru2011 har i stort sett aldrig lyckats presentera några bra exempel.
Citera
2022-01-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
. Det bevisar ju bara hur oerhört dödligt detta virus är. INGEN går säker mot omikron förutom möjligen de som blivit vaccinerade med tre doser.
Hur dödligt detta virus är? Skömtar du? De flesta som dör med Coronavirus är ju redan svårt sjuka!
Citera
2022-01-15, 12:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Banalt? Snarare lättförståeligt och definitivt vetenskapligt.. Vilket kan behövas här med tanke på era skrala kunskaper om virus, bakterier och svampar m.m.
Jo, det som stod var lätt att först, men det var ju inte något svar på det jag frågade om.
Finns det några intressanta källor att läsa som beskriver att en person som är isolerad från all kontakt med omvärlden ändå blir sjuk?
Citera
2022-01-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, Nibiru2011 har i stort sett aldrig lyckats presentera några bra exempel.
Jo det har jag såklart men din läsförståelse lämnar ju en del att önska..
Citera
2022-01-15, 12:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag vet inte hur utbrett det är men jag vet att det förekommer.
Jag vet också andra ställen där merparten av personal är borta och dom som är kvar hoppas på positiv test så allt kan stängas istället för att dom får jobba för 2-3 personer.

Men oavsett detta så är det nu dags att avsluta test och karantän, det ger negativ effekt på samhället.
Frågan är hur alternativet kan komma att se ut.
Det blir ju liknande påverkan på samhället oavsett om man är hemma i karantän eller hemma sjuk.
Citera
2022-01-15, 12:35
Medlem
Citat:
Frågan är hur alternativet kan komma att se ut.
Det blir ju liknande påverkan på samhället oavsett om man är hemma i karantän eller hemma sjuk.

Nej, skillnad är att man då kan jobba med små eller inga symptom.
Dvs det dom flesta får.
Citera
2022-01-15, 12:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det har jag såklart men din läsförståelse lämnar ju en del att önska..
Menar du informationen från koncernen som säljer läkemedel som du kopierat några rader från deras webb och klistrat in? Du och de bör väl ändå ha något bättre att bidra med.
https://www.viatris.com/en
https://www.viatris.com/sv-se/lm/sweden
Citera
2022-01-15, 12:43
Medlem
Citat:
Menar du informationen från koncernen som säljer läkemedel som du kopierat några rader från deras webb och klistrat in? Du och de bör väl ändå ha något bättre att bidra med.
Finns så klart hur mycket som helst om detta om man vill fördjupa sig. Men det vill ni uppenbarligen inte så då är det ju relevant att länka lättfattliga texter.
Citera
2022-01-15, 12:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nej, skillnad är att man då kan jobba med små eller inga symptom.
Dvs det dom flesta får.
Så vad tror du händer om alla lätt covid-sjuka börjar gå till sina arbeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in