2022-01-15, 09:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De jobbar inte för ett snabbt beslut, direkt.
Hade inte allt detta med Svea Hovrätt, kunnat avvisas/avslås direkt?

Enligt min mening så ja, det kunde ha avslagits med vändande post men på grund av att en av personerna i målet är en känd partiledare så måste målet behandlas med silkesvantar.

I och för sig är ju juridiken trög till sin natur men så här trög borde den inte vara.
2022-01-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Enligt min mening så ja, det kunde ha avslagits med vändande post men på grund av att en av personerna i målet är en känd partiledare så måste målet behandlas med silkesvantar.

I och för sig är ju juridiken trög till sin natur men så här trög borde den inte vara.
Det närmar sig en rättsskandal... Vi är alla lika inför lagen och det ska inte spela någon roll om någon är partiledare. Är juristerna i hovrätten så fruktansvärt osäkra på sitt jobb så att de inte kan står bakom sina beslut - oavsett vem de berör - bör de fan söka nya jobb som pizzadegsknådare i någon norrländsk håla. ryggrad för i helvete - RYGGRAD!
2022-01-15, 10:01
Avslutad
Citat:

Nej, det borde inte vara möjligt att dra ut på detta trams, en fars, cirkus, kalla det vad du vill, det är fruktansvärt onödigt och fördyrande.
Det är viktigt att besluten är noga övervägda, men just detta är helt galet.

Vilka scenarier har Ebbe och Ebba framför sig?
2022-01-15, 10:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Det är inget förtursmål så det ligger på vänt.
Sedan delar jag din uppfattning vad gäller parterna. Ingen vill göra fel.
2022-01-15, 10:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
förlikningen är ingen tingsrättsdom. Sluta knarka.
Förlikningen är stadsfest i en tingsrättsdom
Sluta knarka.
2022-01-15, 10:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är inget förtursmål så det ligger på vänt.
Sedan delar jag din uppfattning vad gäller parterna. Ingen vill göra fel.

Exakt, inget förtursmål och ett känsligt mål, inget får liksom bli fel för oavsett vad utgången blir så kommer utslaget att behöva försvaras och tåla en granskning.
2022-01-15, 10:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Exakt, inget förtursmål och ett känsligt mål, inget får liksom bli fel för oavsett vad utgången blir så kommer utslaget att behöva försvaras och tåla en granskning.
Precis så är det. Båda sidorna kommer nagelfara beslutet vad det än må bli
2022-01-15, 10:08
Medlem
Citat:
Sluta knarka.
Och...?
Det är två vitt skilda saker och stadfästelse är inget som sker automatiskt, det är något man får begära och det är inte obligatoriskt. En förlikning är fortfarande ingen tingsrättsdom.
Du har fel.
2022-01-15, 10:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och...?
Det är två vitt skilda saker och stadfästelse är inget som sker automatiskt, det är något man får begära och det är inte obligatoriskt. En förlikning är fortfarande ingen tingsrättsdom.
Du har fel.
Du har både fel och rätt.
En stadsfestelse begärs och då som dom.
Domen är en exekutionstitel och kan användas för verkställighet
2022-01-15, 10:14
Avslutad
Citat:
Sluta knarka.
Vad då för stadsfest? Som vattenfestivalen i Stockholm? undrar vem som ska sluta nyttja substanser..
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-01-15 kl. 10:17.
2022-01-15, 10:15
Medlem
Citat:
Du har både fel och rätt.
En stadsfestelse begärs och då som dom.
Domen är en exekutionstitel och kan användas för verkställighet
Jag svarade på ett påstående och jag hade rätt.
Du skulle - precis som tidigare om att "ingen någonsin sagt något om rättshabil...bla bla bla" - in och visa dig duktigt, men du gör bara bort dig.
2022-01-15, 10:20
Medlem
Merrybums avatar
Har ni sett när Magnus Betnér talar om regeringen. Ett klipp från i somras. Publiken är lite halvljummen tills han säger;

-Men värst måste väl ändå Ebba Busch vara.

Jubel och spontana applåder utbryter. Publiken börjar ropa till Magnus om vad de tycker att Ebba gjort för fel.

Magnus håller självklart en lysande standup om henne. Han berör hennes festande under pandemin, faktum att hon träffar en gammal människa trots gällande restriktioner. Magnus säger sig känna en del personer i Ebbas stab. Han säger sig sällan dela åsikt med dom, men att de för övrigt var kloka och välutbildade människor. Han undrar varför ingen tagit Ebba åt sidan och sagt att hon inte kan använda sin partiledarroll för att bedriva hetsjakt mot enskild pensionärer och dennes omgivning. Vidare föreslår Magnus att någon borde visa Ebba hemmet och säga att det finns andra hus hon kan köpa.

Publiken jublar, skrattsalvorna dånar och Magnus är fullständigt briljant och träffsäker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in