Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, då blir det inte nådigt. Enligt FHM å andra sidan kommer pandemin att vara över nästa vecka. I alla fall enligt den prognos de gav i julas, samtidigt som jag gav min. Sanningen å säga skrev jag faktiskt andra halvan av februari/månadsbrytet feb-mars. Frågan är hur snabbt smittspridningen sedan faller. Kan även tänka mig att det kommer uppstå vissa fickor där smittan kommer poppa upp igen. När tror du nästa stora våg infaller?
Precis det kommer i så fall röra sig om miljoner smittade per dag om vi följer nuvarande derivat till feb/mars.
Nej du skrev månadsbrytet... Och att det skulle gå åt helvete såklart. Men gör du som Fhm erkänn att du hade fel och dra till med en ny reviderad gissning om du vill

.
Gulligt att du vill att andra ska vara med i din egna interna vadslagning med Fhm 🤣. Jag tror nästa "våg" av covid följer samma mönster som vi sett 2021, dvs hur virus brukar spridas i Sverige generellt .
Hur tydligt vi kommer se coronavågen beror på om vi fortsätter att hysteriskt räkna antalet som har omikronsnuvan. Det är ett väldigt slöseri med skattepengar med alla tester... Hoppas man klassar omikron (eller en framtida om möjligt ännu mer lindrig grekisk bokstavsvarianat) som en icke samhällsfarlig, dvs som en vanlig bonnaförkylning, och därmed slutar att skelögd endast fokusera på covidstatistiken. Men kanske kommer vi istället föra statistik i media på alla andra olika virus vi har i omlopp, då blir det många vågor att ha koll på.
Till sist, väldigt intresserat med din expertgissning

om att "det kommer uppstå vissa fickor där smittan kommer poppa upp igen"

. Vad är det för fickordu yrara om?

Menar du att fickorna kommer medföra att vi peakar i månadsbryytet feb/mars? Vore intressant att höra experten utbecka fickteorin...