2022-01-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ja det var ju det som var min poäng.

Och du anser att månlandningen håller för en kritisk granskning?
Så antar att du gjort en kritisk granskning då.

Så hur ligger det till med Van Allen belt?
Hur tog dom sig igenom det i Alfons helikopter?
Hur kan du vara säker på att det hänt när Buzz säger att det vi såg på tv var en animation eftersom dom inte hade en kameraman på månen.

I detta läge undrar jag om det är nåt som talar för att det har skett.
Är det nåt?

Ja du, pellejöns 2…

Hur har du själv kritiskt granskat Van Allen Belt….? Har du kollat vad herr upptäckaren själv säger om Van Allen Belt…? Han säger att om man väljer rätt tidpunkt och plats samt passerar bältet på kort tid, så är det ingen fara att passera detta bälte.

Buzz säger inte det du påstår.

Precis alla påståenden från er som förnekar månlandningarna har granskats, och motbevisats och förklarats många gånger om, och demonstrerats varför era påståenden i bästa fall är bara felaktiga, i värsta fall helt avsiktliga lögner, ja om ni inte helt enkelt är obeskrivligt korkade och okunniga.
Citera
2022-01-14, 01:10
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du, pellejöns 2…

Hur har du själv kritiskt granskat Van Allen Belt….? Har du kollat vad herr upptäckaren själv säger om Van Allen Belt…? Han säger att om man väljer rätt tidpunkt och plats samt passerar bältet på kort tid, så är det ingen fara att passera detta bälte.

Buzz säger inte det du påstår.

Precis alla påståenden från er som förnekar månlandningarna har granskats, och motbevisats och förklarats många gånger om, och demonstrerats varför era påståenden i bästa fall är bara felaktiga, i värsta fall helt avsiktliga lögner, ja om ni inte helt enkelt är obeskrivligt korkade och okunniga.

Hehe om man väljer rätt tidpunkt. Hehe sluta nu.

Buzz säger det hos Conan. " Jag minns när jag såg er landa på månen"
" Nej det gjorde du inte, det var en animation eftersom vi inte hade nån kameraman på månen såklart"

Sen det sista du skriver, mindervärdeskomplex? Euvercompensat.

Vad talar för att de landat på månen?. Lista gärna.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-01-14 kl. 01:12.
Citera
2022-01-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ja när en pellejöns inte går att lura så lätt ligger det nog nåt i det.

Månlandning, hehe, undrar vem det är som är en pellejöns. Använder du drömfångare också?

Varför trollar du som en barnrumpa istället för att svara seriöst på mina seriösa frågor…?

Citat:
Hehe om man väljer rätt tidpunkt. Hehe sluta nu.

Buzz säger det hos Conan. " Jag minns när jag såg er landa på månen"
" Nej det gjorde du inte, det var en animation eftersom vi inte hade nån kameraman på månen såklart"

Sen det sista du skriver, mindervärdeskomplex? Euvercompensat.

Vad talar för att de landat på månen?. Lista gärna.

Conan är en show, inte ett faktaprogram. Vad som än sägs i det programmet kan vara satir och inte allvarligt menat.

Dessutom, hur skulle man kunna filma deras landning på månen, det stod ju knappast nån där med kameran och väntade på dem…. Så om han sa det du påstår så stämmer det ju i sig.

Det första som filmades från själva månen var när de klättrade ner från laddaren, då användes en fast kamera på en arm på själva laddaren.

Allt detta finns förklarat i detalj.

Vad som talar för att de var på månen….? Ja allt, då det är bevisat många gånger om på en massa sätt.
Det är du som ska bevisa varför detta inte skulle stämma, inte genom tomma påståenden utan verkligen kunna styrka dina påståenden med seriösa bevis.

Att t ex påstå att man inte skulle kunna passera Van Allen bältet blir bara trams då Van Allen själv förklarat att det inte är några problem om man gör det vid rätt tidpunkt och plats.
Det blir lika korkat som att påstå att man inte kan åka båt till England för tidvattnets skull…..
Citera
2022-01-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför trollar du som en barnrumpa istället för att svara seriöst på mina seriösa frågor…?

Conan är en show, inte ett faktaprogram. Vad som än sägs i det programmet kan vara satir och inte allvarligt menat.

Dessutom, hur skulle man kunna filma deras landning på månen, det stod ju knappast nån där med kameran och väntade på dem…. Så om han sa det du påstår så stämmer det ju i sig.

Det första som filmades från själva månen var när de klättrade ner från laddaren, då användes en fast kamera på en arm på själva laddaren.

Allt detta finns förklarat i detalj.

Vad som talar för att de var på månen….? Ja allt, då det är bevisat många gånger om på en massa sätt.
Det är du som ska bevisa varför detta inte skulle stämma, inte genom tomma påståenden utan verkligen kunna styrka dina påståenden med seriösa bevis.

Att t ex påstå att man inte skulle kunna passera Van Allen bältet blir bara trams då Van Allen själv förklarat att det inte är några problem om man gör det vid rätt tidpunkt och plats.
Det blir lika korkat som att påstå att man inte kan åka båt till England för tidvattnets skull…..

Trollar som en barnrumpa? Jag använde ditt sätt att argumentera för att visa hur idiotiskt det är.

Först. Kan du erkänna att du hade fel när du påstod att han inte sa det?
Så jag vet att det finns intellektuell hederlighet närvarande.
Och seriösa vetenskapliga händelser och dess personal brukar ju behandlas under "shower"
Tycker det talar för att det är en del av showen jag.

Din jämförelse hade stämt om man inte sett vattnet och gjort det i enorma hastigheter för det första.
Sen tycker jag du ska tipsa NASA om vad Allen sagt då eftersom dom håller på att lista ut hur man ska ta sig igenom det.
Och din liknelse med tidvattnet.
Men varför sitter vi å filosoferar om rymden för? Vi är väl inga sci Fi författare.

Du påstår de åkt till månen. Vad talar öht för det? "Allt, det är bevisat på hur många sätt som helst" jaha, vilka är dom sätten då?

Du har bevisbördan här. Extraordinära saker kräver extraordinära bevis, el vad man säger.
Jag påstår det är omöjligt. Förklara varför det är möjligt.

Om jag säger jag varit på mars är det väl inte upp till dig att bevisa jag inte varit det.

Försök inte skriva pellejöns också..
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-01-14 kl. 02:18.
Citera
2022-01-14, 03:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Trollar som en barnrumpa? Jag använde ditt sätt att argumentera för att visa hur idiotiskt det är.

Först. Kan du erkänna att du hade fel när du påstod att han inte sa det?
Så jag vet att det finns intellektuell hederlighet närvarande.
Och seriösa vetenskapliga händelser och dess personal brukar ju behandlas under "shower"
Tycker det talar för att det är en del av showen jag.

Din jämförelse hade stämt om man inte sett vattnet och gjort det i enorma hastigheter för det första.
Sen tycker jag du ska tipsa NASA om vad Allen sagt då eftersom dom håller på att lista ut hur man ska ta sig igenom det.
Och din liknelse med tidvattnet.
Men varför sitter vi å filosoferar om rymden för? Vi är väl inga sci Fi författare.

Du påstår de åkt till månen. Vad talar öht för det? "Allt, det är bevisat på hur många sätt som helst" jaha, vilka är dom sätten då?

Du har bevisbördan här. Extraordinära saker kräver extraordinära bevis, el vad man säger.
Jag påstår det är omöjligt. Förklara varför det är möjligt.

Om jag säger jag varit på mars är det väl inte upp till dig att bevisa jag inte varit det.

Försök inte skriva pellejöns också..

Din lilla tönt, det finns för det första mångrus idag på de flesta renommerade universitet på jorden som blivit testade gång på gång. Alltså inte bara från Apollo 11 utan även från de följande landningarna. det finns även speglar uppsatta på månen som vi ifrån jorden kan rikta lasrar och därigenom fastställa exakta differenser gällande avstånd månen-jorden. Du är tyvärr en obildad kretin som läser konspirationer på nätet och tror du ser något andra inte ser. Gå i skolan istället är mitt råd.
Citera
2022-01-14, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Din lilla tönt, det finns för det första mångrus idag på de flesta renommerade universitet på jorden som blivit testade gång på gång. Alltså inte bara från Apollo 11 utan även från de följande landningarna. det finns även speglar uppsatta på månen som vi ifrån jorden kan rikta lasrar och därigenom fastställa exakta differenser gällande avstånd månen-jorden. Du är tyvärr en obildad kretin som läser konspirationer på nätet och tror du ser något andra inte ser. Gå i skolan istället är mitt råd.

Du vet inte att MIT reflektera en laser från månen 1962 innan de påstådda månlandningarna? Innan påstådda speglar.

Och ingenting har täckt, förstört eller slitit speglarna som inte finns på 60 år?

Anledningen till varför det fungerar utan speglar eller månmän kan vi ju börja spekulera i så fort såna som du håller dig utanför och inser dina begränsningar.

Så reflektion utan rymdresa och speglar fungerar. Utan tvivel
Mångruset är jag nyfiken på hur du bestämmer härkomst på?
Tyvärr tror jag ju en kille i vit rock med en näve grus kan övertyga dig om att det var en liten planet för 2 ljusår sen.
The moon rock visade sig ju vara trä så trovärdigheten i såna uttalanden väger ganska lätt.

Skolan är uppbyggd så den största idioten också ska kunna repetera och jobba. Du hittar inte mycket mer än en anställning där.

Om du har lite slutledningsförmåga så kan du ju ganska lätt se hur bedrägeriet med speglar på månen fungerar. Om du börjar 1962 och arbetar dig framåt.

Så vi har mångrus på första plats eller?
Finns det nån andra plats eller ska vi kanske ta på oss vuxenbyxorna och slänga rymdpyjamasen.
Vi åkte till månen och det vi har att visa är mångrus. Är du på riktigt? Du kör ingen tvärtom psykologi för att folk ska inse hur tunnt allt är?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-01-14 kl. 06:15.
Citera
2022-01-14, 07:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Har inte tid att gå in i detalj på det just nu. Återkommer. Finns en bra film om det men hittar den inte.

Medans kan ju ni ta och titta på Apollo 11. Ser ju ut som ett konstprojekt av Någon talanglös på Konstfack. Att den saken skulle ha färdats ut i rymden i otroligt hög hastighet med alla dess påfrestningar är omöjligt.

Så du vet egentligen inte vad du påstår? ”Måste hitta filmen först”, hehe.

Du kan alltså inte med egna ord redogöra för vad det är för fel på alla foton och filmer tagna på månen? Är det korrekt uppfattat?
Citera
2022-01-14, 07:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur kan du vara säker på att det hänt när Buzz säger att det vi såg på tv var en animation eftersom dom inte hade en kameraman på månen.

Är det nåt?

Jaså Van Allen belt minsann? Van Allen-bältena brukar man säga på svenska. Har du kollat på ett filmklipp kanske?

Och återigen, helt plötsligt går det att lita på Nasa. Ibland ljuger de om allt, men när du tror du kan plocka en poäng så duger Nasas uppgifter.

Hur vet du ens att de finns?
Citera
2022-01-14, 07:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Har inte tid att gå in i detalj på det just nu. Återkommer. Finns en bra film om det men hittar den inte.

Medans kan ju ni ta och titta på Apollo 11. Ser ju ut som ett konstprojekt av Någon talanglös på Konstfack. Att den saken skulle ha färdats ut i rymden i otroligt hög hastighet med alla dess påfrestningar är omöjligt.

Hur borde “Apollo 11” sett ut då, enligt dig? Vad är det för fel på konstruktionen som du ser det?
Citera
2022-01-14, 07:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Är det nåt?

Trams. Det finns åtskilliga meter film från månen som inte är animationer.

Det finns också animationer av satelliter etc i rymden, men riktigt filmmaterial finns det gott om.
Citera
2022-01-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det var inte ett jättesmart inlägg om man säger så ..

Du menar så klart ditt inlägg. Kom igen nu! Kom med nått riktigt för en gångs skull så tråden inte dör
Citera
2022-01-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså Van Allen belt minsann? Van Allen-bältena brukar man säga på svenska. Har du kollat på ett filmklipp kanske?

Och återigen, helt plötsligt går det att lita på Nasa. Ibland ljuger de om allt, men när du tror du kan plocka en poäng så duger Nasas uppgifter.

Hur vet du ens att de finns?

Ja samma nonsens. Belt bälten.
Nä jag påvisar bara att NASA inte brydde sig ett skit om en sak, sen är det ett jätteproblem som måste kalkyleras noga, det går att hitta en väg in men det är svårt, på senare tid, då man vet om det..

Vet inte hur du snurrar det till att det går att ta dom på allvar, men intressant är det.

NASA kan mycket väl vara en front där de filmar skådespelande astrofysiker och dylikt..
Sen gör JPL el va dom heter nu raketer dom skjuter ut i havet utanför Florida. Är väl nåt sånt jag skulle göra om jag skulle visa mina finansiärer att jag visst använder mina 52 miljoner dollar per dag till nåt vettigt. Men det e bara nåt jag hitta på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in