2017-08-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
KlokOchSnygg: Kolla detta underhållande klipp om omöjligheten att fejka månlandningen och ge oss gärna din kommentar om den.

https://www.youtube.com/watch?v=_loUDS4c3Cs

Han backar inte upp ett enda argument
Exempel på saker han inte backar upp:
- Han säger att de hade kapacitet att åka till månen men inte kapacitet att fejka det på film ???
- Summorna han påstår använts, mig veterligen finns ingen bevis för vad olika saker kostade och vad det användes till
- Han argument om att det inte kunde filma i slowmotion. Problemet där är att deras rörelser inte stämmer fysiskt. På månen är det inga större problem att hoppa flera meter upp i luften. De borde haft högre höjd sett till hastigheten de har framåt. Även med tung dräkt kan man göra en hel del. https://www.youtube.com/watch?v=pJBbIEhWAAE

Förstår jag honom rätt så är hans argument att man hade teknik för att åka till månen, landa och komma tillbaka och beviset är att det INTE fans teknik för att fejka det på film

Är det din slutsats med?
Citera
2017-08-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det enda "stora" beviset du har som man inte kunnat fejka är att raketerna startade från jorden. Allt annat i bevisväg är lätt att förvanska och granskar man de detaljerna så märker man hur mycket som inte stämmer, därför är många med mig inte så lättlurade

Vi har diskuterat massor av sådana detaljer i tråden och ingen har lyckats komma med förklaringar som håller vetenskapligt

Fast du har ju inte kunnat visa en enda sak som inte stämmer med månlandningarna. Du har heller aldrig kommit med en fråga som inte kunnat besvarats vetenskapligt.

Du har själv ALDRIG presenterat ett motargument som håller vetenskapligt. Eller ens logiskt. Du säger emot dig själv rätt ofta, blir övervbevisad hela tiden och har som starkaste argument "jag kan rymden". Men det är väl kanske det som är vetenskap för dig?
Citera
2017-08-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Fast du har ju inte kunnat visa en enda sak som inte stämmer med månlandningarna. Du har heller aldrig kommit med en fråga som inte kunnat besvarats vetenskapligt.

Du har själv ALDRIG presenterat ett motargument som håller vetenskapligt. Eller ens logiskt. Du säger emot dig själv rätt ofta, blir övervbevisad hela tiden och har som starkaste argument "jag kan rymden". Men det är väl kanske det som är vetenskap för dig?
Det gör jag hela tiden men låter du bli och ta till dig informationen så går det inte. Du får fakta efter fakta presenterad och du låter bli att diskutera det.

Här är exempel på fakta där folk räknat fram saker som inte stämmer angående att landaren saknade krater under raketen
https://www.youtube.com/watch?v=1tZbzZxRXnw
https://www.youtube.com/watch?v=yYn6dYv6ZFE

Uträkningar för hur mycket måndamm som borde förflyttats samt också intressant med tanke på att man får se en annan raket som testas på jorden
Citera
2017-08-16, 17:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det gör jag hela tiden men låter du bli och ta till dig informationen så går det inte. Du får fakta efter fakta presenterad och du låter bli att diskutera det.

Här är exempel på fakta där folk räknat fram saker som inte stämmer angående att landaren saknade krater under raketen

Uträkningar för hur mycket måndamm som borde förflyttats samt också intressant med tanke på att man får se en annan raket som testas på jorden
Det är väl ingen fakta det är spekulationer, har de genomfört kontrollerade vetenskapliga tester på det?? nej det har de ej... alltså kan du ej räkna med det.. alla kan göra en youtube med massa teorier men det är inte mer sant för det om ingen kontrollerade vetenskapliga tester är genomförda, vilket du inte hitills lagt fram. Även om jag med många andra påpekat det..
Citera
2017-08-16, 17:14
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Här har du bilder tagna under de faktiska förhållanden som råder på Månen:

http://static3.businessinsider.com/image/56b4d8d86e97c662008b5332-1200/the-mission-marks-the-first-time-humans-have-landed-anything-on-the-moon-since-the-1970s-the-lander- shown-here-first-touched-down-on-december-14-2013-and-deployed-the-yutu-rover-75-hours-later.jpg

http://static3.businessinsider.com/image/56b4d1452e526556008b52c3-1200/chinese-engineers-placed-cameras-on-the-lander-below-and-the-yutu-rover-which-took-this-photo-on-jan uary-13-2014--two-days-before-the-rovers-motor-failed-and-it-lost-mobility.jpg

Likheten med bilderna tagna under Apolloprojektet är slående!
Lägg särskilt märke till avsaknad av krater!

De "fakta" du presenterat i tråden stämmer helt enkelt inte, så varför bör någon ta till sig den felaktiga informationen?!?

Här har du en bild som visar "rovern" och de skarpa spår den efterlämnar i "mångruset":

http://static3.businessinsider.com/image/56b4d0946e97c627008b52d2-1200/heres-a-shot-of-yutu-making-tracks-across-the-moons-surface-which-it-did-for-about-a-month-after-tou chdown-before-losing-the-ability-to-move-still-yutu-continued-to-send-information-for-months-after-t hat-and-in-october-it-broke-the-record-for-operating-longer-than-any-other-lunar-rover-in-history.jp g
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2017-08-16 kl. 17:25.
Citera
2017-08-16, 17:17
Medlem
Citat:
Du tror inte jag gjort det, jag och många mer med mig. Det finns inga konstruktionsritningar på något.
Har du själv försökt leta efter ritningar?

Har du skrivit till Grumman som jag bad dig göra i ett tidigare inlägg?

Du tror väl inte att saker inte existerar bara för att du inte kan hitta dem på Google lilla naiva barnunge där?
Citera
2017-08-16, 17:27
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Varför är det så att de flesta (KlokOchSnygg) som tror att månlandningen aldrig existerat struntar/ingnorerar alla "stora" bevis, som att allt direktsändes på tv, de finns miljoner vittnen, alla nationer har bekräftat månlandningen, de flesta prylarna finns kvar att beskåda, det finns mängder av månstenar att forska på etc. Men de hänger upp sig på små detaljer (som de tydligen tycker övertrumfar ovanstående bevis). Som att en skugga ser underlig ut, att en flagga tycks vaja lite, ett fotavtryck ser underligt ut etc.

Är det inte så att om man detaljstuderar en humlas vingar så kommer man fram till att de är för små för att lyfta humlans kropp. Alltså kan inte humlor flyga!
Det är kännetecknande för en konspirationsteoretiker att hitta små detaljet och hänga upp sig på dem in absurdum. Bara att titta bakåt i denna tråd så ser man exempel på det. Det är likadant bland plattjordarna.
Citera
2017-08-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Har du skrivit till Grumman som jag bad dig göra i ett tidigare inlägg?

Du tror väl inte att saker inte existerar bara för att du inte kan hitta dem på Google lilla naiva barnunge där?

Japp men jag såg inga konstruktionsritningar, kan du visa någon ritning så går att konstruera efter? Tror inte riktigt du har koll på vad det är för typ av ritning
Citera
2017-08-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Likheten med bilderna tagna under Apolloprojektet är slående!
Lägg särskilt märke till avsaknad av krater!

De "fakta" du presenterat i tråden stämmer helt enkelt inte, så varför bör någon ta till sig den felaktiga informationen?!?

Tvärtom, de liknar inte alls,m lägg märkte till hur "dammiga" stenarna är från de kinesiska bilderna. denna dammighet finns inte på apollobilderna. Mycket svårt att avgöra om det är en krater eller inte under den kinesiska landaren eftersom dels är den mycket lättare än månlandaren från apollo var. inte alls så starka raketer och det är dåligt bildmaterial som visar vad som är under
Citera
2017-08-16, 18:13
Medlem
Citat:

Hahaha! Vad tog det den här gången? Ganska exakt 15 minuter innan du blev överbevisad. Men att du låter bli att ta till dig information kan ju inte vi påverka tydligen. Du får fakta efter fakta presenterad som motbevisar allt du säger. Sen att du hoppar vidare och låter bli att erkänna att du har fel kan vi andra inte heller rå för.

Detta kommer du självklart förneka, så jag bjuder på lite exempel:
Du har påstått: Motorerna skulle inte kunna klara av månlandningarna. Där har du blivit brutalt överbevisad.
Du har påstått: Datorerna var för dåliga. Du har blivit överbevisad + fått alla data, all programmering etc och blivit ombedd att visa vad som är "omöjligt" med detta. Då blev du tyst, trots att du "kan datorer"
Du har påstått att du "kan rymden" men blivit lika överbevisad i alla dina felaktiga påståenden där.
Du har påstått att bilder varit fejkade. Men har aldrig kunnat bevisa detta eller ens varit i närheten.
Du har påstått att USA kontrollerar (och tydligen kontrollerat) alla medier i världen. Utan att kunna komma med några belägg såklart.

Dessutom har du visat med all önskvärd tydlighet att du har noll koll på forskning, vetenskap och bevis. Du har förutom detta blivit ombedd av andra konspirationsteoretiker att sluta tramsa med dina påståenden. Du är dessutom i stort sett ensam om att tro på det du själv skriver.

Allt detta, även om du inte kan förstå det, har ett samband. Nämligen att du har helt fel i nästan allt du skriver.

Du har dessutom helt fel när du skriver att jag inte diskuterar med dig. Jag svarar alltid på det du skriver. Dock brukar du citera någon mening och enbart svara på denna och låta bli allt annat där du redan är överbevisad. Då kan diskussionen bli lite knepig. Men du kan få ett nytt försök!
Senast redigerad av DanielDO 2017-08-16 kl. 18:17.
Citera
2017-08-16, 19:27
Medlem
Citat:
Japp men jag såg inga konstruktionsritningar, kan du visa någon ritning så går att konstruera efter? Tror inte riktigt du har koll på vad det är för typ av ritning

Är du efterbliven?

Skriv till Grumman och fråga efter ritningarna!
Citera
2017-08-16, 19:31
Medlem
Citat:
Tvärtom, de liknar inte alls,m lägg märkte till hur "dammiga" stenarna är från de kinesiska bilderna. denna dammighet finns inte på apollobilderna. Mycket svårt att avgöra om det är en krater eller inte under den kinesiska landaren eftersom dels är den mycket lättare än månlandaren från apollo var. inte alls så starka raketer och det är dåligt bildmaterial som visar vad som är under

Ok, du ser alltså ingen krater på bilderna jag länkade till! Då har med andra ord foliehattarna du länkade till som påstod att en tydlig krater skulle synas totalt fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in