2022-01-13, 18:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
WHOs främsta uppgift är att främja vaccinindustrin så självklart lobbar de kraftigt för ökad vaccinering vilket kräver att de skrämmer upp folk.

WHO bryr jag mig inte om alls och jag tror det gäller majoriteten av alla Svenskar. Vi är bäst själva så har det alltid låtit. Vilka är dom jo något irländare och en massa representanter för fattiga u-länder vars huvudintresse är att få gratis vaccin till sina egna länder. Väl där kan de inte hantera det på rätt sätt och det går till spillo. Skulle det vara direkta pengar med i spelet så hamnade nog en hel del i deras egna fickor.
Citera
2022-01-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Fara för mänskligheten är sådan som du. Ni är på tvären mot den samlade majoriteten av vetenskapen.

Att få dör är inte skäl till att släppa alla restriktioner. Belastningen på vården ökar hela tiden och alla annan viktig vård får skjutas upp. Skulle hälften av alla samtidigt bli smittade upphör många samhällsfunktioner att fungera, typ att ambulanserna slutar rulla, sjukhusen avvisar hälften av alla bara med extremt svåra symptom släpps in.
Kommunikationer slutar rulla det finns inga förare. Kanske blir det som 2020 då alla toalettrullar tog slut i affärerna. Men allt annat stannar också matleveranser.

Du får använda din egen begränsade fantasi för att förstå scenariot. Men det är kanske detta tilkorta kommande som gör att ni antivaxxers inte ser några som helst problem. Nu har vi ledare som gör det och tar situationen på allvar.

Förnuftiga styr ännu landet antivaxxer comuityt sprattlar desperat på nätet men ni har ingen makt utan är ett gäng haverister som inte fattar att ni är det.

Om du tänkte hoppa in och försöka spela smart så är väl det minsta du kunde göra var att läsa konversationen?

Jag har hela tiden sagt att vården måste få mer resurser istället för att staten kastar pengar på
massa annat skit.

Gå och ta din booster och håll käften vem fan bryr sig om vad du tycker?
Citera
2022-01-13, 18:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nja, imbilden verkar njuta av skräckupplevelsen precis som de som gillar skräckfilmer. Det är ju i grund och botten ingen fara, hen sitter där boostad och läser tidningarna och skriver dramatiska inlägg på Flashback, lika trygg som den som bänkat sig med popcorn i TV-soffan framför Friday 13th.

Psykologiska aspekter av pandemin är intressanta och av intresse för folkhälsan, men för vissa verkar ångesten mer fungera som en drog än ett bekymmer. Det kittlar dödsskönt i kistan liksom när de går i taket över nya skräckscenarier. Största problemet är väl att de skapar oro för andra när alla egentligen borde försöka hålla sig lugna och sansade. Själv tror jag inte hen lider, snarare njuter i fulla drag, utan en tanke på hur det påverkar andra.

Imbilden är vettig & balanserad och det han säger är väl avvägt mellan vad vi säkert vet och alla osäkerheter om framtiden. Ni andra verkar vara olika grader av psykfall. Ni uttalar är tvärsäkert om allt. Ingen gråskala, inga graderingar, vaccin är helvetet och vaccinfritt är himmelriket.
Citera
2022-01-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du borde rimligen veta att vaccinen inte är 100% och dessutom fungerar de sämre mot Omikron. Tror du vi hade haft denna smittspridning om vaccinen fungerat bra? WHO varnade nyligen för att se lätt på Omikron. Behöver de också psykvård? Fattar du inte att viruset är farligt? Titta hur man agerar i Kina. Tror du man hade gjort det om de inte bedömde det som nödvändigt?

Du borde rimligen veta att Omikron är som en förkylning.
Hur många är det som har dött av Omikron nu igen? 🧐

Vad är problemet med smittspridning när de flesta som smittas kurerar sig hemma?
Varför är detta så svårt för dig att ta in?

Att du jämför Kina med resten av världen visar bara hur bakom flötet du är.
Citera
2022-01-13, 18:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
T celler som skyddar mot allvarlig sjukdom varar betydligt längre än antikroppar.

Många har ju blivit duktigt sjuka vid reinfektion. Finns det några studier rörande att reinfektion ger mildare symtom?
Citera
2022-01-13, 18:17
Bannlyst
Om man träffar folk ute med med 3 meters avstånd. Tror ni ändå man kan bli smittad ?

Det är utomhus, det blåser mycket och 3 meters avstånd. Stor risk att få omikron?
Citera
2022-01-13, 18:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi blir ju förkylda ett par gånger om året, blir ju samma sak med denna. Ja om den nu inte muterar till en allvarligare variant. Jag tycker du ska vara lite positiv över det faktum att den binder i de övre luftvägarna och inte kilar ner i lungorna, det är ju det som varit problemet. Hade den varit lika jäklig som delta och så här smittsam, ja då hade vi verkligen haft problem, men nu ser det ju faktiskt ganska ljust ut.

Frågan är hur mycket av detta som beror på vaccinen och hur mycket som beror på det muterade viruset. Folk verkar ju dö av Omikron också. Bara inte lika vanligt.
Citera
2022-01-13, 18:19
Medlem
okok1s avatar
Är det någon som lyckats klura ut varför vi testar? Har för mig att man redan lagt 15-20 miljarder på tester. Vad har resultatet blivit av det? Hade det inte varit typ 1000 gånger bättre att lägga lite mer på vården istället?
Citera
2022-01-13, 18:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli intressant att se vad som händer nu när skolorna öppnar igen. Jag tror smittspridningen kommer vara mycket hög vid månadsskiftet sep/okt. Det är alltför få som vaccinerats och inga barn.

Jag kanske ska göra så här istället och svara på dina gamla inlägg.
Du hade FEL
Citera
2022-01-13, 18:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du borde rimligen veta att Omikron är som en förkylning.
Hur många är det som har dött av Omikron nu igen? 🧐

Vad är problemet med smittspridning när de flesta som smittas kurerar sig hemma?
Varför är detta så svårt för dig att ta in?

Att du jämför Kina med resten av världen visar bara hur bakom flötet du är.

WHO säger att det är hälften så farligt. Visst har folk dött av Omikron. Tror dock inte att siffrorna särredovisas. Även Fredik Elgh varnar för att ta lätt på smittan eller se det som något slags "vaccin".
Citera
2022-01-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Imbilden är vettig & balanserad och det han säger är väl avvägt mellan vad vi säkert vet och alla osäkerheter om framtiden. Ni andra verkar vara olika grader av psykfall. Ni uttalar är tvärsäkert om allt. Ingen gråskala, inga graderingar, vaccin är helvetet och vaccinfritt är himmelriket.

Haha grattis du är överlägsen segrare till trådens stora ironipris.
Förmodligen hela internets.
Citera
2022-01-13, 18:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Om du tänkte hoppa in och försöka spela smart så är väl det minsta du kunde göra var att läsa konversationen?

Jag har hela tiden sagt att vården måste få mer resurser istället för att staten kastar pengar på
massa annat skit.

Gå och ta din booster och håll käften vem fan bryr sig om vad du tycker?

Jag får inte vara med och leka är det det du skriver? Du vill välja vilka du bjuder in i pojkrummet!

Du har hela tiden sagt att man ska bygga ut vården, okej! Men du är knappast beslutsfattare som kan genomföra det själv. Hur gör du då??

Och när du/ni utökat vården så att vi slipper vacciner är den nuvarande pandemin för länge sedan över. Då står du med en överkapacitet i väntan på nästa pandemi om cirka hundra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in