2022-01-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du vill hålla på hela våren med ett virus som inte går att stoppa?

Smittspridningen går att stoppa eller iallafall bromsa in rejält.
Citera
2022-01-13, 17:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Hur ska Tegnell nya scenario med 69000 positiva på en dag kunna nås? Det är ju fler än vad vi testar per dag nu.

Om Tegnell siktar på tex 50 procent positivity så måste vi testa 140000 om dagen för att nå hans mål
Citera
2022-01-13, 17:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Snälla du har fel precis hela tiden och blir tillrättavisad av 100 olika skribenter här men ändå fortsätter du mala på om domedagen.

Smittan skulle explodera när skolan startade i höstas, FEL

Smittan skulle sjunka under jullovet, FEL

vi var För sena med tredje dosen och dödsfallen skulle öka explosionsartat, FEL

Du hävdade att Omikron minnsan inte var mildare, FEL

Du har hävdat att världen skulle utrota sjukdomen med vaccin, FEL

Jag kan fortsätta hur läng som helst om du vill.

Du ljuger ju värre än en häst travar. Jag har aldrig skrivit att smittan skulle explodera när skolan började i höstas. Däremot skrev jag det år 2020 och det stämde ju. Smittan tog ny fart under hösten år 2020.
Jag skrev att den stora smittspridningen skulle ta fart efter jullovet, vilket den ju gjort.

Vi är sena med tredje dosen och dödstalen har ju ökat. Det är ju också därför man nu kortat ned intervallet till 5 månader.

Ja, jag hade hoppats på att sjukdomen skulle försvinna när vi fick vaccin. Så har det inte blivit tyvärr, men det är inte slut än. Till våren kommer uppdaterade vaccin.

Har inte uttryckligen skrivit att Omikron inte skulle vara mildare. Länka gärna till jag skulle skrivit det.
Citera
2022-01-13, 17:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Historiskt gissar jag. Hur det ser ut denna veckan skulle vara kul att se.
T.o.m. regionerna själva går ju ut och säger att siffrorna inte är rättvisande.

Ja, det var kanske 20 procent när delta dominerade o spridningen var låg.
Citera
2022-01-13, 17:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ignorerar du helt meningen ” Du verkar tro att sjukdom per automatik betyder att man kommer behöva vård.”?

Förstår du hur FÅ det är som dör av covid nu?
Många har fått sin booster nu(även du) så vad är du RÄDD för?

På riktigt du behöver psykvård. Människor som dig är en fara för mänskligheten.

Du borde rimligen veta att vaccinen inte är 100% och dessutom fungerar de sämre mot Omikron. Tror du vi hade haft denna smittspridning om vaccinen fungerat bra? WHO varnade nyligen för att se lätt på Omikron. Behöver de också psykvård? Fattar du inte att viruset är farligt? Titta hur man agerar i Kina. Tror du man hade gjort det om de inte bedömde det som nödvändigt?
Citera
2022-01-13, 17:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får ett skydd som mot andra coronavirus. Vitsen är att kunna återgå till ett normalt samhälle.

Men hur ska det gå till när immuniteten bara varar några månader?
Citera
2022-01-13, 17:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Alltså de som är registrerade som covidpatienter, vilket jag trodde att du förstod. 20 % av dessa har sökt vård av annan anledning

Men du skrev ju att 20% av de som söker vård av andra anledningar är smittade med Covid.
Citera
2022-01-13, 17:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du borde rimligen veta att vaccinen inte är 100% och dessutom fungerar de sämre mot Omikron. Tror du vi hade haft denna smittspridning om vaccinen fungerat bra? WHO varnade nyligen för att se lätt på Omikron. Behöver de också psykvård? Fattar du inte att viruset är farligt? Titta hur man agerar i Kina. Tror du man hade gjort det om de inte bedömde det som nödvändigt?

WHOs främsta uppgift är att främja vaccinindustrin så självklart lobbar de kraftigt för ökad vaccinering vilket kräver att de skrämmer upp folk.
Citera
2022-01-13, 17:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

T celler som skyddar mot allvarlig sjukdom varar betydligt längre än antikroppar.
Citera
2022-01-13, 17:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Vi blir ju förkylda ett par gånger om året, blir ju samma sak med denna. Ja om den nu inte muterar till en allvarligare variant. Jag tycker du ska vara lite positiv över det faktum att den binder i de övre luftvägarna och inte kilar ner i lungorna, det är ju det som varit problemet. Hade den varit lika jäklig som delta och så här smittsam, ja då hade vi verkligen haft problem, men nu ser det ju faktiskt ganska ljust ut.
Citera
2022-01-13, 17:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det blir nästan som ett riktigt vaccin. Eller som ett traditionellt vaccin, är kanske bäst att säga.
Håller med, verkar riktigt bra,
Lätt konspiratoriskt, men vem fixade det här?
Citera
2022-01-13, 17:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ignorerar du helt meningen ” Du verkar tro att sjukdom per automatik betyder att man kommer behöva vård.”?

Förstår du hur FÅ det är som dör av covid nu?
Många har fått sin booster nu(även du) så vad är du RÄDD för?

På riktigt du behöver psykvård. Människor som dig är en fara för mänskligheten.

Fara för mänskligheten är sådan som du. Ni är på tvären mot den samlade majoriteten av vetenskapen.

Att få dör är inte skäl till att släppa alla restriktioner. Belastningen på vården ökar hela tiden och alla annan viktig vård får skjutas upp. Skulle hälften av alla samtidigt bli smittade upphör många samhällsfunktioner att fungera, typ att ambulanserna slutar rulla, sjukhusen avvisar hälften av alla bara med extremt svåra symptom släpps in.
Kommunikationer slutar rulla det finns inga förare. Kanske blir det som 2020 då alla toalettrullar tog slut i affärerna. Men allt annat stannar också matleveranser.

Du får använda din egen begränsade fantasi för att förstå scenariot. Men det är kanske detta tilkorta kommande som gör att ni antivaxxers inte ser några som helst problem. Nu har vi ledare som gör det och tar situationen på allvar.

Förnuftiga styr ännu landet antivaxxer comuityt sprattlar desperat på nätet men ni har ingen makt utan är ett gäng haverister som inte fattar att ni är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in