2021-08-13, 08:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jaha där ser man!

Vad ska foliehattarna gapa om nu då?

Hur var det nu med "peer review" alla gapar om? Jag förutsatte från början att parametrarna för studien skulle beräknas så att ingen statistisk säker effekt skulle noteras. Allt annat hade varit otänkbart pga politiseringen av ivermectin. Antar också att denna studie blev möjlig att konstruera först när delta tagit över.

För egen del är jag glad för att ha upptäckt ivermectin. Väldigt användbart mot andra luftvägsvirus och inflammationer så har sin plats i medicinskåpet.

Dock är det profylaktiskt som det bör användas. Delta är så smittsamt så tror antivirala rent generellt har svårt att få effekt när du väl hamnat i vården. Måste tas innan eller allra senast vid exponering/första symptom.

Den Israeliska studien som faktiskt påvisade antiviral effekt in vivo genom odling av prover i lab är den jag personligen har högst förtroende för.
Citera
2021-08-13, 08:34
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ingen effekt av ivermektin:

Column: Major study of Ivermectin, the anti-vaccine crowd’s latest COVID drug, finds ‘no effect whatsoever’

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jaha där ser man!
Vad ska foliehattarna gapa om nu då?

Och sidan innan påvisade jag vad som försiggick i kulisserna, men det passade sig inte att kommentera.
Det här visar bara att ni 2 har en klar agenda emot IVM, oavsett vilka resultat som presenteras.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Hade ni varit seriösa hade ni ifrågasatt dessa uppgifter också, vilket ni uppenbart inte fixar.
Citera
2021-08-13, 08:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Även i Sverige samma tragiska mönster:
/.../Flertalet av de patienter som läggs in är ovaccinerade eller bara vaccinerade med en dos, enligt Region Stockholm som nu uppmanar ovaccinerade invånare att vaccinera sig så snart som möjligt.

En liknade bild ger flera andra regioner som DN pratat med.

I Västra Götalandsregionen vårdas för närvarande 38 personer med konstaterad covid-19 på sjukhus, varav sju på iva, enligt siffror från onsdagen.

Enligt Jan Kilhamn, regionens hälso- och sjukvårdsdirektör, är de inneliggande patienterna mellan ungefär 40 och 70 år gamla.

– Det är samma åldersstruktur som under tredje vågen. Och det är en övervikt av män.

Patienterna är också i huvudsak ovaccinerade.

De fåtal covid-patienter som är vaccinerade och är i behov av sjukhusvård har i regel någon underliggande sjukdom som innebär att de inte har ett fullgott immunförsvar, enligt Kilhamn.

– Då har vaccinet inte gett samma svar, säger han.
https://www.dn.se/sverige/manga-ovaccinerade-bland-sjukhusvardade-med-covid/

Fler lär det bli:

Smittspridningen tio gånger högre än FHM:s värsta höstscenario
Spridningen av covid-19 fortsätter öka i Sverige.

Antalet nya fall per dag är nu betydligt fler än Folkhälsomyndigheten räknade med i sin senaste analys – och är redan över tio gånger fler än det högst beräknade scenariot för hösten.
https://www.dn.se/sverige/smittspridningen-tio-ganger-hogre-an-fhms-varsta-hostscenario/

Det är tyvärr som vi har skojat om här, att när Tegnell säger att det inte kommer att bli någon fjärde våg, då är det dags att förbereda sig SÅ IN I HELVETE för en fjärde våg... eftersom det ALLTID blir tvärtemot vad han säger. Tänk även vad lönerna kostar för de där personerna på FHM, som arbetar med att ta fram prognoserna. Fastän det ALLTID blir fel och därför är fullkomligt meningslöst, eller rentav skadligt när t.ex. Regeringen fattar beslut om restriktioner efter dem, eller vården fattar beslut om hur mycket personal som behöver anställas, om man ska börja beta av uppskjuten icke-nödvändig vård, o.s.v..

FHM är den skadligaste myndigheten vi har. Lägg ner den! Och inför Smittskyddsinstitutet igen, med experter på just bakterier och virus, och smitta och hygien.
Citera
2021-08-13, 08:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hur var det nu med "peer review" alla gapar om? Jag förutsatte från början att parametrarna för studien skulle beräknas så att ingen statistisk säker effekt skulle noteras. Allt annat hade varit otänkbart pga politiseringen av ivermectin. Antar också att denna studie blev möjlig att konstruera först när delta tagit över.

För egen del är jag glad för att ha upptäckt ivermectin. Väldigt användbart mot andra luftvägsvirus och inflammationer så har sin plats i medicinskåpet.

Dock är det profylaktiskt som det bör användas. Delta är så smittsamt så tror antivirala rent generellt har svårt att få effekt när du väl hamnat i vården. Måste tas innan eller allra senast vid exponering/första symptom.

Den Israeliska studien som faktiskt påvisade antiviral effekt in vivo genom odling av prover i lab är den jag personligen har högst förtroende för.
Nu kommer den delen att bli peer-reviewed som de tidigare delarna i studien:
The study’s results on Ivermectin haven’t been formally published or peer-reviewed. Earlier peer-reviewed results from the Together Trial related to the antimalarial drug hydroxychloroquine, which had been touted as a miracle treatment for COVID by then-President Trump, were published in April; they showed no significant therapeutic effect on the virus.
August 6, 2021: Early Treatment of COVID-19 with Repurposed Therapies: The TOGETHER Adaptive Platform Trial (Edward Mills, PhD, FRCP)
Key Points
The most successful clinical trials have 1 thing in common; they are all Adaptive Platform Trials with an overarching master protocol that plans for changes in the long term, such as changing the intervention.
Perpetual trials are key to effective adaptable trials, where the focus is to build a trial infrastructure that is not abandoned at the end of the trial, but repurposed to quickly and efficiently begin another trial.
The TOGETHER Trial is a randomized Adaptive Platform Trial studying repurposed therapies to treat COVID-19.
In the TOGETHER Trial, participants were randomized to either a placebo arm of the study, or to a repurposed therapy arm of the study. If a particular repurposed therapy didn’t show significant benefit for COVID-19 patients, that arm of the study was discontinued and an additional repurposed therapy was introduced in a new arm of the study.
After many trial therapies showed little effect, Fluvoxamine, an SSRI commonly used for depression, has shown promising results when repurposed to treat COVID-19.
https://rethinkingclinicaltrials.org/news/august-6-2021-early-treatment-of-covid-19-with-repurposed-therapies-the-together-adaptive-platform-t rial-edward-mills-phd-frcp/

Intressant att man ser effekt hos fluvoxamin dock och som jag tidigare tagit upp. Då fluoxetin har liknande egenskaper så lär detta gälla även för det.

Man kan titta på förhandsresultaten här:

https://dcricollab.dcri.duke.edu/sites/NIHKR/KR/GR-Slides-08-06-21.pdf

Och vid en snabb titt ser man åtminstone en 30% förbättring. Man ser också noll förbättringar när det gäller ivermektin.
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Och sidan innan påvisade jag vad som försiggick i kulisserna, men det passade sig inte att kommentera.
Det här visar bara att ni 2 har en klar agenda emot IVM, oavsett vilka resultat som presenteras.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Hade ni varit seriösa hade ni ifrågasatt dessa uppgifter också, vilket ni uppenbart inte fixar.

Har vi en agenda nu också? Då kanske vi får betalt. Vart ringer vi?
Senast redigerad av arbetet 2021-08-13 kl. 08:58.
Citera
2021-08-13, 08:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Ska bli intressant att se vad som händer nu när skolorna öppnar igen. Jag tror smittspridningen kommer vara mycket hög vid månadsskiftet sep/okt. Det är alltför få som vaccinerats och inga barn.
Citera
2021-08-13, 09:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli intressant att se vad som händer nu när skolorna öppnar igen. Jag tror smittspridningen kommer vara mycket hög vid månadsskiftet sep/okt. Det är alltför få som vaccinerats och inga barn.
Jag tror också smittspridningen kommer att öka. Eller skena snarare. Smittspridningen går inte att stoppa, bara dämpa. Däremot tror jag inte vi får de här stora inläggningarna på iva som vi sett innan. Såklart kommer även det öka men inte på samma sätt som förut just på grund av vaccinationen. Jag tror också fler kommer vaccinera sig i takt med att man ser det här mönstret med vaccination-smittspridning-intensivvårdssiffror och att en majoritet av iva-patienter kommer vara ovaccinerade.
Senast redigerad av ArneIII 2021-08-13 kl. 09:03.
Citera
2021-08-13, 09:08
Medlem
Citat:
Vi har i alla fall en väldigt tydlig "spikrak" utveckling om man kollar log-diagrammet över antal fall.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&time=2021 -05-15..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

Så det är upp till bevis om terminsstarten gör så att det bryter av uppåt, till en brantare lutning.
Citera
2021-08-13, 09:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag tror också smittspridningen kommer att öka. Eller skena snarare. Smittspridningen går inte att stoppa, bara dämpa. Däremot tror jag inte vi får de här stora inläggningarna på iva som vi sett innan. Såklart kommer även det öka men inte på samma sätt som förut just på grund av vaccinationen. Jag tror också fler kommer vaccinera sig i takt med att man ser det här mönstret med vaccination-smittspridning-intensivvårdssiffror och att en majoritet av iva-patienter kommer vara ovaccinerade.

Ja, risken är ju att det blir kaos. Många tror det är över, men med smittsamt deltavirus i omlopp och en låg vaccinationsgrad bland smittsamma personer, främst yngre kan det gå illa. Samtidigt som folk blir alltmer oförsiktiga.
Citera
2021-08-13, 09:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vi har i alla fall en väldigt tydlig "spikrak" utveckling om man kollar log-diagrammet över antal fall.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&time=2021 -05-15..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

Så det är upp till bevis om terminsstarten gör så att det bryter av uppåt, till en brantare lutning.

Ja, det är väl deltan som spökar. Plus att man lättade en del restriktioner från 1 Juli. Utvecklingen är inte direkt oväntad, även om jag nog trodde det skulle dröja lite längre innan man började se effekterna. Visar tydligt kraften i deltan.
Citera
2021-08-13, 09:14
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Finns flera förklaringar till varför vaccin kan godkännas tidigare än dina åtta år. T.ex. antal studier och medverkande. Vissa vaccin har nu nästan två år på nacken.

Ja, då kallas det för "nödgodkänt vaccin". Du känner dig trygg med att trycka i dig ett nödgodkänt vaccin? Trots att du inte har en aning om hur vaccinet kan komma att påverka dig?
Citera
2021-08-13, 09:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Vad spelar smittspridningen då för roll enligt dig?
Är det inte allvarligt sjuka och döda som är det viktiga och inte hur många som för en förkylning?

Om några tusen människor avlider av covid och/eller influensa i vinter så är det helt normalt och inget att oroa sig för.
Citera
2021-08-13, 09:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vad spelar smittspridningen då för roll enligt dig?
Är det inte allvarligt sjuka och döda som är det viktiga och inte hur många som för en förkylning?

Om några tusen människor avlider av covid och/eller influensa i vinter så är det helt normalt och inget att oroa sig för.

Det hänger förstås ihop. Ju fler som blir sjuka, desto större blir kravet på sjukhusvård. Dessutom ökar risken för att riskgrupper blir smittade om smittspridningen är stor i samhället. Vaccinet skyddar inte till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in