2022-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Funkar mitt vaccinpass även om jag har covid? Jag är vaccinerad men har testat positivt för corona, lite snuvig och lite rethosta, men känner mig skyddad mot svår sjukdom och död. Och jag smittar ju inte andra lika lätt som ovaccinerade gör. Passet ger mig väl fortfarande rätt att gå på krogen?
Very nice
Citera
2022-01-12, 23:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
EMA har gått ut och sagt att boosters riskerar skada immunförsvaret.

Hur är det förträffligt?
Nej, det har EMA inte gått ut och sagt.
Citera
2022-01-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det har EMA inte gått ut och sagt.
Jo det har sagts på officiell presskonferens

"While use of additional boosters can be part of contingency plans, repeated vaccinations within short intervals would not represent a sustainable long-term strategy," the European Medicines Agency's Head of Vaccines Strategy, Marco Cavaleri, told a media briefing.

The EMA official raised concerns that a strategy of giving boosters every four months hypothetically poses the risk of overloading people's immune systems and leading to fatigue in the population

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/
Citera
2022-01-12, 23:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo det har sagts på officiell presskonferens

"While use of additional boosters can be part of contingency plans, repeated vaccinations within short intervals would not represent a sustainable long-term strategy," the European Medicines Agency's Head of Vaccines Strategy, Marco Cavaleri, told a media briefing.

The EMA official raised concerns that a strategy of giving boosters every four months hypothetically poses the risk of overloading people's immune systems and leading to fatigue in the population

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/
EMA har således inte sagt att boosters riskerar skada immunförsvaret. Tack för att du bekräftar detta.
Citera
2022-01-12, 23:31
Medlem
Citat:
EMA har således inte sagt att boosters riskerar skada immunförsvaret. Tack för att du bekräftar detta.
Jo det är vad som sagts
Citera
2022-01-12, 23:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo det är vad som sagts
Nej, det är det inte. Och om du inte förstår det så får du ursäkta, jag har inte tid.
Citera
2022-01-12, 23:39
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte. Och om du inte förstår det så får du ursäkta, jag har inte tid.
Det är exakt vad som sägs. Risk är ett sannolikhetsbegrepp,
Citera
2022-01-13, 05:28
Medlem
Citat:
Är det? Har du någon form av stöd för den typen av påstående? Är det en, två eller tre doser som du menar inte ger något skydd?

Din närvaro på flashback blir bara mer och mer märklig. När hela vaccin narrativen ramlar sönder så fortsätter du ändå och pusha för något som inte fungerar.

Varför går du inte på vitamin d3 istället - som verkligen fungerar? Varför står du inte upp för dina medmänniskors rättigheter att få ta del av ivermektin som en tidig behandling?

Om vi skulle ha jämfört 2 doser av moderna för män under 40 med exempelvis 40 åringar som hade toppade vitamin d3 nivåer så skulle moderna framstå som ett fullständigt tokigt alternativ.

Om vi hade jämfört Astra Zeneca för kvinnor med kvinnor som fått toppade d3 nivåer så hade även Astra Zeneca framstått som helt tokigt.

Förstår inte hur du kan sitta och jobba mot dina medmänniskor måste kännas fel.
Citera
2022-01-13, 05:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Funkar mitt vaccinpass även om jag har covid? Jag är vaccinerad men har testat positivt för corona, lite snuvig och lite rethosta, men känner mig skyddad mot svår sjukdom och död. Och jag smittar ju inte andra lika lätt som ovaccinerade gör. Passet ger mig väl fortfarande rätt att gå på krogen?

Absolut, passen skyddar mot covid och hindrar smittspridningen, det är vad vetenskapen säger. Så en covidsmittad person med vaccinpass utgör inget som helst hot och är välkommen överallt medan en ovaccinerad person med antingen naturlig immunitet eller ett negativt test är en samhällsfara som måste förbjudas.

Smittar lika lätt som ovaccinerade gör du visserligen men eftersom du har vaccinpasset så är det lugnt. Gå på krogen du!
Citera
2022-01-13, 05:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Vet inte om det är rätt tråd men..
Loggade in på 1177 och kollade vaccinationer, tidigare stod det 2 av 2 och vilket vaccin jag fått, nu står det 2 av 4 doser?

Är man "full vaccinerad" vid 4 doser nu? Vad blir nästa steg?

5 doser.
Citera
2022-01-13, 06:55
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:

Jajamen, har du passet & ID kommer du in, lite snuva är ju ingen fara. Positiv eller inte, med pass får man ändå komma in.

Jag vet, idiotiskt, men så ser det ut...
Citera
2022-01-13, 08:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är exakt vad som sägs. Risk är ett sannolikhetsbegrepp,
Läs igen. Jag är dessutom inte den enda som påpekat antivaxxarfadäsen i det här fallet, ser jag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in