2022-01-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Vet inte om det är rätt tråd men..
Loggade in på 1177 och kollade vaccinationer, tidigare stod det 2 av 2 och vilket vaccin jag fått, nu står det 2 av 4 doser?

Är man "full vaccinerad" vid 4 doser nu? Vad blir nästa steg?

Intressant iakttagelse. Ser däremot ingen skillnad på covidbeviset, så det duger nog med både två och tre doser där än så länge. Vad nästa steg blir efter tredje dosen har jag inte sett något officiellt besked på. Det beror väl kanske delvis på hur den nuvarande smittvågen fortsätter utvecklas. Just nu ser ökningen rätt oroande ut. Man skulle kunna tänka sig att man försöker få fram något uppdaterat vaccin fram mot våren/försommaren, eller att det ändå blir ganska lugnt under sommaren, så man kan avvakta till hösten.

Hur som helst är det knappast särskilt höga odds på att man kommer erbjuda en fjärde dos någon gång mellan sent i vår, och tidigt nästa vinter.

Rent bevismässigt beror det väl på smittläget, men finns behovet låter det rimligare med någon högsta tidsgräns sedan man tog ett godkänt vaccin (som förvisso kan bestå av minst två doser), snarare än att man skulle behöva ett högt antal doser (eftersom anledningen till ett högt antal doser, åtminstone för närvarande, är att skyddet minskar med tiden).
Citera
2022-01-09, 11:35
Medlem
Leif GW Persson var i TV4 idag på fm.
23 anmälningar för förfalskade vaccinpass.
Leif ansåg brotten som margienella.
Idag ett brott imorgon inget brott, berodde på smittspridningen.
Inte som med förfalskade körkort och pass, de är alltid ett brott.
Leif, hade en välnyanserad åsikter angående angånde vaccinpassen.
Citera
2022-01-09, 13:10
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Detta är större än någon kan föreställa sig: Det är ett intimt samarbete mellan Läkemedelsbolagen. Medierna, Politikerna och Big Tech (sociala medier). De har ingått en gigantisk pakt. En pakt att en gång för alla ta makten globalt över sju miljarder människor, där de bestämmer narrativet i världen och där den enskilde har mycket lite att säga till om i framtiden.
Allt du nämnde ägs utav Rothschilds, Rockefellers etc. Det är en pakt mellan dem, inte mellan bolagen de äger.
Citera
2022-01-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Nu får man inte ens be utan vaccinpass. Vafan är det frågan om.

Inte om smittskydd iaf.
Citera
2022-01-11, 04:43
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Vet inte om det är rätt tråd men..
Loggade in på 1177 och kollade vaccinationer, tidigare stod det 2 av 2 och vilket vaccin jag fått, nu står det 2 av 4 doser?

Är man "full vaccinerad" vid 4 doser nu? Vad blir nästa steg?
Fullvaccinerad finns väl inte som term längre, två sprutor är en grundvaccinering.
Citera
2022-01-11, 22:03
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Är det bara vaccinpass som funkar i Sverige på restauranger och andra ställen? Funkar det inte med ett covidbevis/tillfrisknandebevis?
Citera
2022-01-12, 07:43
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Är det bara vaccinpass som funkar i Sverige på restauranger och andra ställen? Funkar det inte med ett covidbevis/tillfrisknandebevis?

Endast vaccinpass funkar + giltigt ID.
Inga tillfrisknandebevis eller andra bevis godkänns.
Citera
2022-01-12, 21:23
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Endast vaccinpass funkar + giltigt ID.
Inga tillfrisknandebevis eller andra bevis godkänns.

Funkar mitt vaccinpass även om jag har covid? Jag är vaccinerad men har testat positivt för corona, lite snuvig och lite rethosta, men känner mig skyddad mot svår sjukdom och död. Och jag smittar ju inte andra lika lätt som ovaccinerade gör. Passet ger mig väl fortfarande rätt att gå på krogen?
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2022-01-12 kl. 21:29.
Citera
2022-01-12, 21:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Du är så jvla obildad så du tror att vaccinen är förträffliga trots att det är bevisat att de ger noll skydd mot omikron.
Är det? Har du någon form av stöd för den typen av påstående? Är det en, två eller tre doser som du menar inte ger något skydd?
Citera
2022-01-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det? Har du någon form av stöd för den typen av påstående? Är det en, två eller tre doser som du menar inte ger något skydd?

https://twitter.com/govttrader/status/1481034405955063809?s=20
Citera
2022-01-12, 21:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iammichelemorrone
https://twitter.com/govttrader/status/1481034405955063809?s=20
Ja, det är ungefär vad samtliga institut kommit fram till när de undersökt saken. Samma institut konstaterar också att en tredje dos är effektivt mot Omicron.

Vi kan väl således konstatera att vaccinen är förträffliga och att det ÄR bevisat att de ger ett skydd mot Omikron?
Senast redigerad av korrektamund0 2022-01-12 kl. 21:31.
Citera
2022-01-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är ungefär vad samtliga institut kommit fram till när de undersökt saken. Samma institut konstaterar också att en tredje dos är effektivt mot Omicron.

Vi kan väl således konstatera att vaccinen är förträffliga och att det ÄR bevisat att de ger ett skydd mot Omikron?
EMA har gått ut och sagt att boosters riskerar skada immunförsvaret.

Hur är det förträffligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in