2022-01-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Först hette det att vaccinpass stoppade smittspridningen.

Sluta göra dig dummare din skalliga fitta.

Vaccinpass är internationell kommunism och har noll med covid att göra.
Citera
2022-01-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är emot vaccinpass.

Tanken är att de som inte är vaccinerade inte ska vara bland vaccinerade för att icke vaccinerade blir smittade av vaccinerade, skillnaden är att ovaccinerade blir i större utsträckning mer sjuka och inlagda/dör.

Har du vaccin: Du kan bli smittad, du kan smitta andra. Men du har lägre chans att bli inlagd på sjukhus
Därför ska icke vaccinerade hålla sig hemma och långt ifrån folksamlingar

Eller så kan riskgrupperna hålla sig hemma.
Visa stats på att ovaccinerade utanför riskgrupp drabbas svårare av Omikron än riskgrupperna.
Men ja, låt alla ovaccinerade stanna hemma med lön så lär dom göra så.
Citera
2022-01-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Fullt av ovaccinerad personal inom hemtjänsten i gbg, och ytterst få brukare har blivit sjuka senaste året. Just saying.

Naturlig immunitet skyddar bättre än vaccin
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Läs lite av mina inlägg, finns nog ingen som hatar antivaxxare mer än mig, jag ser gärna att ni kolar som är korkade nog att neka vaccinet.

Men jag vet att vaccinpassen inte fungerar som regeringen tror, men det handlar inte om det.

Vaccinen stoppar inte smittspridningen, vaccinerade kan bära på sjukdomen och smitta andra, det är sant, men vaccinpassen är dock ändå viktiga, då undrar ni varför?

Det handlar mer om att belöna de som är smarta nog att ta ansvar. För vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och även om DU som läser detta vill ta risken och inte bryr dig om du dör eller blir allvarligt sjuk så bryr sig samhället. Din allvarliga sjukdom och död KOSTAR oss, det är dyrt att vårda er och du tar sjukhus platser. Du ska INTE ha rätten att riskera ditt eget liv även om du vill det.

Du är väl medveten om att full-vaccinerade dog i mycket högre utsträckning än ovaccinerade mellan 1 juli till 24 oktober? De dog av covid då. Förlåt om jag spricker din lilla propaganda bubbla https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Dessutom spreds Omicron av två full-vaccinerade först. https://www.businessinsider.com/omicron-research-infected-2-vaccinated-people-separate-hotel-rooms-2021-12
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Du verkar må dåligt. Jag fattar, det är en jobbig situation men att bli så defensiv över en kommentar som visar på en trovärdig förklaring är underligt.

Pfizer gick nyligen ut och förklarade att pandemin är snart över, dvs 2024 så är den endemisk.
Vilka är dom att spekulera om detta, låter det inte konstigt?

Vinstdrivande bolag som vinner på att kränga "vaccin" är knappast nåt att lita på mer än att du kan ge dig fan på att dom har mer än tillräckligt med pengar att influera världspolitiken.

Vilka är dem? Virusexperter är dem, det är ju dem bland annat som lyckats slå tillbaka mot viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det skulle vara underbart. Inget slår mot svenskar som det.

Då kommer man få se på upplopp
Alla olika samhällsklasser kommer enas i en samlad trupp
Citera
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Det trista är att vi inte kan sitta och prata oss ur det heller
Politikerna bryr sig inte ifall 20% av befolkningen säger nej.
Nej men det är därför folk behöver organisera sig. Dags kanske att någon drar igång Telegram-chatt där man kan skriva mer om frågan?
Citera
2022-01-05, 14:58
Medlem
Där kom det!

Inte säkert i ett senare skede att man räknas som fullvaccinerad efter 2 doser

Det kommer säkert sen " du kommer aldrig att vara fullvaccinerad som vi ser det"
Citera
2022-01-05, 14:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Omikron är helt ofarligt. Lyft dom restriktioner vi har också!!

Omikron dominerar helt i Storbritanninen. NHS=National Health Service dvs den offentliga sjukvården har så smått börjat klappa ihop.

Covid: Greater Manchester hospitals cancel surgery as NHS pressures mount

Citat:
Some non-urgent surgery is being halted at Greater Manchester hospitals as the "rising impact" of Covid-19 and staffing shortages continues to affect NHS trusts.

At least 10 trusts across England have declared critical incidents since Christmas.

Two trusts in Bristol also declared the highest level of alert earlier.

Health bosses in Greater Manchester said about 15% of their workforce were either ill with Covid or isolating. ...

NHS trusts are "under extreme pressure with the Omicron variant"
Citera
2022-01-05, 14:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Och 20 åriga ovaccinerade utanför riskgrupp har en väldigt liten risk att hamna på sjukhus.

Absolut, jag svarade på vad anledningen var till att fhm vill använda vaccinpass, inget personligt.
Citera
2022-01-05, 14:59
Medlem
DerRoteBarons avatar
Räknade hur många gånger de sa något vaccinrelaterat ord, blev 103 gånger
Citera
2022-01-05, 15:00
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är emot vaccinpass.

Tanken är att de som inte är vaccinerade inte ska vara bland vaccinerade för att icke vaccinerade blir smittade av vaccinerade, skillnaden är att ovaccinerade blir i större utsträckning mer sjuka och inlagda/dör.

Har du vaccin: Du kan bli smittad, du kan smitta andra. Men du har lägre chans att bli inlagd på sjukhus
Därför ska icke vaccinerade hålla sig hemma och långt ifrån folksamlingar

Men varför det? Ovaxxade som inte tillhör riskgruppen har ju sitt naturliga immunförsvar som skyddar bättre än vaxxet mot sjukdom (om man har antikroppar). Visst ska restriktioner gälla, både för vaxxade som ovaxxade, men hålla sej hemma är ju idiotiskt. Får man inte gå ut i skogen menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in