Citat:
Ursprungligen postat av
hatavaccinpass
Ja, allt är möjligt. Frågan är om det är rimligt. Mitt svar är nej eftersom den rörelsen är alldeles för kort för att det ska ens uppfattas som ett sällskap. Snarare mer som en blixt från klar himmel.
Morelius är ett osäkert vittne. Man kan inte skylla på att det gått 34 år sedan. Ett säkert vittne håller fast vid sin sak. Att förflytta GM från entrén till mitten av avfasningen är inte trovärdigt.
Sen förstår jag heller inte det logiska med att som gärningsman gå förbi LOP och ställa sig vid entren till dekorima. Vad tjänar GM på det? Utöver att AB inte ens lägger märke till att GM står vid entrén?
Det finns inget att uppfatta, det var bara en slump att två nyktra vittnen ser LOP och GM sekundrar innan det smäller? Jag hävdar att det är något som rör sig som gör att de väljer rikta blicken dit.
Om han säger två helt olika saker 1986 och 2020 så måste jag ju kunna skylla på åren. Precis som vi gör med LL.
Är det inte trovärdigt flytta GM 5 meter? NF flyttade LOP över 100 m. AH är ibland först till Palme, ibland inte.
AB lägger inte märke till LOP och GM när de kommer, så det är inte konstigt att inte reagera på en GM som stannar 30m från hans bank. Det kanske är samma anledning till att AB noterar de tre.
Det är tre vittnen som av nån anledning noterar sällskapet sekundrar innan det smäller. Kan ju finnas en anledning...
Han behöver inte tjäna på det, det behöver inte va logiskt. Ett plötsligt stopp på LOP, det har väl varit uppe vittnesmål om en titt i ett andra skyltfönster. Han kan ha varit på väg att skjuta tidigare, ökat farten och inte vågat eller sett AB så han fått passera utan att skjuta. Han kan ha tänkt han ville se Palme i ögonen. Palme var en vaken person, om någon var 10 meter bakom vid övergångsstället, och vidLa Carterie och 10 m efter vid bankomaten så är det ju inte omöjligt han bromsat upp och släppt förbi. Jag gissar att en person med sån hotbild kan tycka folk är obehagliga.
LOP är närmare fasaden vid mordet än vid La Carterie, kan tyda på ett extra fönstertittande.