2022-01-12, 21:12
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

När jag läser TFs ”Spioner och spioner som spionerar på Spioner” står det klart att den ”bakgård” han skriver om är Utslagna/pundare på svenska samhällets skuggsida , inte U-tjänstens bakgård(sid 413). Detta pratar han om med Donald Forsberg och Mikael Hylin. TF berättar om hur han och Hylin skrivit ihop ett tips om detta till PU.
Är det någon som sett ett sådant tips?
Citera
2022-01-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Nja nu har inte IM vittnat om detta i nutid .Han blev kallad till CP rättegång som var 87 om jag inte har fel,och vittnade om vad han hade upplevt.Ett år efter händelsen.

Jag är inte övertygad om att GM sprang efter OP från Grand och därefter sprang slalom mellan reklampelarna för att nöjt inse att de plötsligt stannat upp vid ett butiksfönster.
Där får han korn på statsminister och skjuter för att sedan springa uppför trappen.

Du får ha din teori så håller jag på min!
Jag tror att det var en övervakning som gick snett ,någon kunde inte motstå chansen han fick där i dunklet på Sveavägen och han var ingen duvunge utan visste precis vad han höll på mig.
En GM med vapenvana ,kyla och skolad i att kunna hantera stressade situationer.
Därför går han fri....och skyddad av några få!
Nej. Du likt andra klarar inte att inse att verkligheten inte är mer fullspäckad än så. Ni likt de i linköpingstråden om dubbelmordet som trodde det var uteslutet med slumpmässigt mord fick fel i slutändan.

Morelius uppgifter timmarna/dagen efter mordet går inte ihop med det han säger senare. Det förhöret är inte vattenvärt. Du har tre andra mer trovärdiga vittnen som dessutom befinner sig närmare som ser något helt annat. Dekorima är tom när Fauzzi går förbi halvminuten-minuten innan mordet.

Grand och GM har för många likheter. GM kom från grand och sköt Palme bakifrån. Detta är den enkla sanningen. Inte mer komplicerat än så. Sen kan vilken stolle som helst ha vapenvana och anses vara kylig. GM är helt enkelt irrationell och upplevs kylig därför att han undkommer med ren tur. Inget proffs skjuter mitt i city och halvjoggar som en elefant över halva stan.
Citera
2022-01-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Promenerat några steg säger IM. Och de andra säger inte emot.
Fauzzi ser tensonmannen lång innan. AB ser hur ett sällskap går och har det trevligt. Delsborn uppfattar som ett sällskap på 3 personer som pratar. Hur får du det till "några steg"? Varför ska man lita på Morelius som sitter i bil och har motljus. Som blandar ihop tid och sen säger att GM står vid avfasningen och går bakifrån och skjuter? Om så vore fallet hade inte GM hunnit skjuta Palme där han blev skjuten.
Citera
2022-01-12, 21:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Min poäng är att man ska sluta ta alla vittnen på lika stort allvar. Cedergren säger att när mordet sker så blir han blockad av en vit volvo. En ren och skär lögn eftersom LJ måste ha sett detta då han var där. Eller att utgå från att skelleftehamnsmannen har rätt när han hör en tysktalande säga "auto" i sin WT vid olofsgatan. Trots att denna skelleftehamnsmannen inte ens är identifierad.

Många utav dessa WT eller konstiga bilar har avfärdats som väktare och väktarbilar.

Vad är oddsen att allt detta sker när Palme blir mördad? Är SÄPO och ryssar ute på palmejakt samtidigt?

Nej, inse att detta är en ensam galning som tar tillfället i akt. Sluta gasta om diamantspår bestående av SÄPO, CIA, Mossad, kurder.

Jag tror att det var en ensam galning. Men nej, jag avskriver inte spaning och konspiration.

Jag är av den åsikten att jag anser mordplatsen och tidpunkten var väldigt lämplig för ett mord.
Citera
2022-01-12, 21:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Fauzzi ser tensonmannen lång innan. AB ser hur ett sällskap går och har det trevligt. Delsborn uppfattar som ett sällskap på 3 personer som pratar. Hur får du det till "några steg"? Varför ska man lita på Morelius som sitter i bil och har motljus. Som blandar ihop tid och sen säger att GM står vid avfasningen och går bakifrån och skjuter? Om så vore fallet hade inte GM hunnit skjuta Palme där han blev skjuten.

Frågan är inte hur jag får det till några steg. Frågan är hur du får det till mer än några steg? AB är inne på sekunder. Delsborn ser inte de tre länge innan det smäller.

Motljus gör inte att gående ser stillastående ut.

Så IM har garanterat fel om allt, men han kan inte vara 3 m fel när han säger avfasningen?

Men varifrån kommer uppgiften att IM säger mannen stod vid avfasningen? Han stod vid skyltfönstret intill entrén enligt förhören
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-01-12 kl. 21:39.
Citera
2022-01-12, 21:38
Medlem
Citat:
Nej. Du likt andra klarar inte att inse att verkligheten inte är mer fullspäckad än så. Ni likt de i linköpingstråden om dubbelmordet som trodde det var uteslutet med slumpmässigt mord fick fel i slutändan.

Morelius uppgifter timmarna/dagen efter mordet går inte ihop med det han säger senare. Det förhöret är inte vattenvärt. Du har tre andra mer trovärdiga vittnen som dessutom befinner sig närmare som ser något helt annat. Dekorima är tom när Fauzzi går förbi halvminuten-minuten innan mordet.

Grand och GM har för många likheter. GM kom från grand och sköt Palme bakifrån. Detta är den enkla sanningen. Inte mer komplicerat än så. Sen kan vilken stolle som helst ha vapenvana och anses vara kylig. GM är helt enkelt irrationell och upplevs kylig därför att han undkommer med ren tur. Inget proffs skjuter mitt i city och halvjoggar som en elefant över halva stan.

Grandmannen existerar, ja möjligtvis som en halvlullig statsvandrare som såg att statsminister skulle gå på bio .Ser när OP går in vid 21 tiden och håller sig kvar i området för att närmare flukta på en kändis som OP, det är också en lösning!

Det finns en rad av vittnesskildringar till det här mordet men problemet är att visste de vad de skulle uppleva den här kvällen skulle varenda rörelse de sett bränna sig fast i minnet.

Korvkiosksvittnet är svajigt, italienarens vittnesmål förändrades hela tiden, LP hade ögonen på sin man som låg på trottoaren och förblödde och AB var full och ville förmodligen bara gå hem.
Grandmannen föddes genom att MP erinrade sig om en man som betedde sig skumt utanför Grand och sen rullade historian på om denna man.
Det finns ett vittne som står och väntar på bussen Christina? hon ser paret komma och gå och hon vittnar om att ingen förföljde paret. Hon var nykter!

För övrigt vistas det mycket skumt folk i Stockholm både i dagsljus och under kvälls o nattetid.
Till den kategorin tillhör Grandmannen!
Citera
2022-01-12, 21:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Grandmannen existerar, ja möjligtvis som en halvlullig statsvandrare som såg att statsminister skulle gå på bio .Ser när OP går in vid 21 tiden och håller sig kvar i området för att närmare flukta på en kändis som OP, det är också en lösning!

Det finns en rad av vittnesskildringar till det här mordet men problemet är att visste de vad de skulle uppleva den här kvällen skulle varenda rörelse de sett bränna sig fast i minnet.

Korvkiosksvittnet är svajigt, italienarens vittnesmål förändrades hela tiden, LP hade ögonen på sin man som låg på trottoaren och förblödde och AB var full och ville förmodligen bara gå hem.
Grandmannen föddes genom att MP erinrade sig om en man som betedde sig skumt utanför Grand och sen rullade historian på om denna man.
Det finns ett vittne som står och väntar på bussen Christina? hon ser paret komma och gå och hon vittnar om att ingen förföljde paret. Hon var nykter!

För övrigt vistas det mycket skumt folk i Stockholm både i dagsljus och under kvälls o nattetid.

Ja hon säger att ingen gick inom 10 m bakom LOP. Men vad säger det? För lyssnar man på Mårten så måste mannen gått mer än 10 meter bakom i det läget.

Skulle det kunna vara AL som är grandmannen, som sedan avvek?
Citera
2022-01-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Frågan är inte hur jag får det till några steg. Frågan är hur du får det till mer än några steg? AB är inne på sekunder. Delsborn ser inte de tre länge innan det smäller.

Motljus gör inte att gående ser stillastående ut.

Så IM har garanterat fel om allt, men han kan inte vara 3 m fel när han säger avfasningen?

Men varifrån kommer uppgiften att IM säger mannen stod vid avfasningen? Han stod vid skyltfönstret intill entrén enligt förhören
I SVT med andre pops 10 juni 2020 ställer han sig mitt framför avfasningen av dekorima. Han säger själv "avfasningen". Han ställer sig inte vid entren.
Citera
2022-01-12, 21:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
I SVT med andre pops 10 juni 2020 ställer han sig mitt framför avfasningen av dekorima. Han säger själv "avfasningen". Han ställer sig inte vid entren.

34 år efter mordet!

Han säger inte så 1986. Han säger vid skyltfönstret, intill entrén. Även IM har rätt att få minnas fel 35 år senare.
Citera
2022-01-12, 21:44
Medlem
Citat:

Sant. IM vet rimligtvis redan i tidiga förhör att uppgiften om en väntande GM är väldigt viktig. Att han inte kan ge ett tydligt svar där betyder rimligtvis att han inte vet hur det var med den saken. I brist på nåt konkret att säga om nåt av betydelse svamlar han på om annat. Överskattat vittne.
Citera
2022-01-12, 21:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Sant. IM vet rimligtvis redan i tidiga förhör att uppgiften om en väntande GM är väldigt viktig. Att han inte kan ge ett tydligt svar där betyder rimligtvis att han inte vet hur det var med den saken. I brist på nåt konkret att säga om nåt av betydelse svamlar han på om annat. Överskattat vittne.

Men tänk om han enbart tvekar om varifrån mannen kom? Han kanske menar att han inte vet om mördaren stått och väntat där en stund eller om han kommit norrifrån och stannat en kort kort stund vid skyltfönstret?

Alltså att tvekan inte alls gäller om mördaren stod still eller inte när han noterade honom.
Citera
2022-01-12, 21:51
Medlem
Citat:

Problemet är att Grandmannen stämmer överens med den mannen som Fauzzi ser, som Lisbeth ser och som andra på mordplatsen ser. Som andra vid flyktvägen ser. Klädsel, ålder, längd, gångstilen, hakan, rektangulära ansiktet, stirriga blicken. Allt detta går att koppla till en och samma person. Vi vet också att Mårten ser hur denna grandman följer efter makarna. Att GM sen följer efter LOP vid sveavägens östra sida säger också hur rimligt det är med grandmannen som GM. Folk måste sluta krånga till det i onödan.

Jag betvivlar inte alls att Lisbeth ser GM. När skotten faller så befinner sig AB och trycker sig till entren till dekorima i stort sett osynlig för LP. Den stirriga blicken och rektangulära ansiktet. Det obehagliga med gärningsmannen. Allt det som Lisbeth säger kan också bekräftas av vittnen vid grand. Att på riktigt tro att Lisbeth med den relativt unga åldern och bildningen ska helt missa att betrakta GM från 2 meters avstånd är bara naivt. Folk behandlar Lisbeth som att hon behövde en förmyndare 1986. GM står och tittar på som en autistisk dåre i 7 sekunder. Varför ska Lisbeth missa honom?

AB må vara onykter, men han är inte överdrivet opackad. Men han är tillräckligt opackad och ofokuserad för att missa när GM och LOP går förbi honom. Men han ser ändå hur de går som ett sällskap sista 5 meterna. Detta går inte att förneka och går ihop med Delsborns och delvis Fauzzis vittnesmål.

Vad säger Christina? Du tror inte det är otänkbart att GM helt enkelt går väldigt långt bakifrån eller genar direkt till östra sidan?
Senast redigerad av hatavaccinpass 2022-01-12 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in