Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Jag skrev vilka kriterier det behövs för att avsluta den här debatten. Och det är ett sådant fotografi:
https://lunasights.files.wordpress.com/2019/03/rolling-rock-cropped.png
Biljävel och hjulspår ovanifrån, punkt slut.
Ett annat alternativ är att kinesiska rovern Yutu 2 kör förbi landningsplatsen, och tar bilder på biljälven och månlandaren med rovern. Och då borde i alla fall Kina kunna bekräfta att biljävlen verkligen är där och har körts.
Till och med en nyare digital bild i den här upplösningen hade varit bättre, än uteslutande fotografier från 60-talet som endast finns idag.
https://i.insider.com/5e56aadffee23d055c4e5323?width=700&format=jpeg&aut o=webp
Så länge det är ett nytt fotografi, som kan bekräfta att månlandningen. Det är allt som behövs.
Försöker du flytta målstolparna? Du har glömt att vi (du) har begärt att bilden ska tas från jorden?
Jag tror inte att kineserna är sugna på att routa om rovern ett par tusen kilometer för att ta en bild när ingen sådan behövs. Vi som vet att USA landade på månen vet redan detta, i alla meningsfulla betydelser av "veta" och de som förnekar saken, kommer fortsätta förneka saken. Så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Jag skulle dock inte inte vara en besserwisser och påstå att det är omöjligt att ta ett sådant fotografi. Visst det är en teknisk utmaning, fast helt omöjligt är det inte.
Då är du så vänlig att berätta exakt hur det ska gå till, eller hålla käften om saken. Är du på plats, är det ingen som helst "teknisk utmaning" och bilder och filmer finns en masse, tagen av astronauterna själva. Är du på jorden, kan du icke ta en sådan bild idag eller inom överskådlig tid. Med Hubble kan du inte ta en sådan bild och med James Webb-teleskopet kan du inte ta en sådan bild. Det råkar vara alldeles extra omöjligt att ta en bild från James Webb faktiskt, eftersom det teleskopet då skulle behöva vara kanske 1000 ggr större, ha en helt annan optik för de rätta våglängderna och antingen magiskt se
igenom månen, eller när månen är i opposition...
Du är rolig du. Du kallar mig "besserwisser" när jag faktiskt, objektivt och utstuderat, vet bättre än dig och tror därtill att jag inte ser att du försöker flytta målsnöret!
Fortsätt du och fråga om det "inte borde gå", kanske länka till en video av en inzoomning med digitalkamera och försöka blanda bort korten. Det kommer säääkert ändra på verklighetens fundamenta! LRO ser som sagt spåren och landningsplatserna, men det duger inte. I stället vill du ta foton från omöjliga platser, eller dirigera om rovers på omöjliga uppdrag och hela tiden så inbillar du dig att detta skulle övertyga någon...
Nej. Det är tydligt att du ljuger när du säger att du skulle bli övertygad. Du är nöjd med att ha satt upp ett omöjligt kriterium. Nu försöker du låtsas om att du inte sagt "från jorden" längre, när du och alla andra som läser tråden ser gång på gång att ditt kriterium är gjort för att misslyckas.
Igen: Det finns inget sådant teleskop som kan på jorden och det finns inget sådant teleskop planerat. Det nästa kommande teleskopet får en spegel om drygt 30 meter om/när det blir klart, i Chile tror jag och inga större teleskop är planerade. Teleskop byggs heller inte för att förse pajaser med nonsensbevis, eftersom teleskoptid är i sig extremt värdefull, alltid finns för lite av, och används till seriös forskning. Du begär att man ska torrlägga Atlanten för att bevisa att Titanic ligger där. Ungefär så dumt är det.