Citat:
Ursprungligen postat av
dannbaggen
Försök inte slingra dig. Säg att staten helt plötsligt får 6 miljarder extra i inkomster som det inte var planerat för. Även om dessa skulle gå till att finansiera gamla räntekostnader, innebär det inte att staten då har 6 miljarder mer att röra sig med än man annars skulle ha?
Kom igen nu....
Alltså, om dessa 6 oväntade miljarder plötsligt bara dyker upp, varför skulle de leda till något annat än dessa saker eller en kombination av dessa?
- Lägre skatter än annars skulle vara
- Bättre offentlig service än annars skulle vara
- Lägre statsskuld än annars skulle vara
Man kan helt bortse från ditt apokalyptiska snömos, Sverige har ett av världens bästa och mest trimmade offentliga ekonomier, och strama tyglar via ekonomistyrningsverk och riksgäld och så vidare.
Troll! Trolltiderna snart över, både för din och dina ”kollegers” del.
Trodde ett tag att din profil faktist tillhörde en riktig persona men nu vet jag bättre.
Dina tjänster för ”samhällsinformation” kommer snart ej längre efterfrågas och du kommer finna ”dej” på en mörk, kall, tyst och mycket ensam plats där du mentalt tynar bort i vetskapen vilken desinformation du spridit.
Jag och många med mej, detta har jag sagt förrut, kommer välvilligt hjälpa dej in i det kakel du så gärna träffar näsan först....