2022-01-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Jag tycker alla hemarbetare borde få en ekonomisk ersättning. Då man tar samhällsansvaret, att arbeta hemma för att minska smittspridning. Man är uppmanad av arbetsgivaren att jobba hemifrån. Datorn som står på 8 timmar varje vardag är en el-slukare m.m. Skillnadmot om man åkte till jobbet och kom hem efter ca 9 timmar.
Arbetsgivaren borde hosta upp en ersättning.

Ta det med din arbetsgivare, det är dom som sparar pengar
Citera
2022-01-12, 16:32
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Ta det med din arbetsgivare, det är dom som sparar pengar

Precis vad jag tänkte!
Citera
2022-01-12, 16:33
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Taket är 2000kwh, är du över det får du max 2000. Ligger du under kommer ersättningen följa en förbrukningstrappa som kommer redovisas senare. Så nej du kommer inte straffas.

Så en fördel att försöka ta sig upp till taket, kanske kräma på lite mer. Bra miljötänk här!
Citera
2022-01-12, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Era bot-farms kommer snart att vara ett stinkande minne blott , och era förehavanden i eftervärlden kommer ej ses som direkt föredömliga...
När DOJ tog över kontrollen av Ericsson glömde man inte bort att kartlägga och identifiera individerna i trollfabrikerna, värt att tänka på nu!

Förlåtelse kan och ges endast till den som aktivt söker den OCH medverkar till förändring.....

Vem av oss som tuggat bulle kan vi lämna därhän så länge, men en och annan skitmacka bör du nog lämna plats för!
Så när Stefan Löfven försäger sig i direktsänd TV att låtsasdemokratin Sveriges styrs av "djupa staten", tänker du då på Wallenbergfamiljen, Bilderberg, Kungliga sällskapsnätverket, Vårbynätverket, Ali Khan-familjen, eller snarare Isreal, Washington och Bryssel?
Citera
2022-01-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Precis vad jag tänkte!

Inget vi behövde veta här.😁
Vi diskuterar vår tjuvaktiga värdelösa regering och stödet till de höga elräkningarna.
Citera
2022-01-12, 16:37
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag fattade det så gäller det även lägenheter. Om man nu kommer upp i den förbrukningen som ger bidrag.

Eller bidrag & bidrag, staten efterskänker en liten del av den groteskt höga energiskatten. Så dom köper röster med medborgarnas egna pengar, som vanligt.

Ja min lägenhet dro ju ca 300, tror du jag kommer få något då? hade ändå 3-4 gånger så hög räkning än normalt.
Citera
2022-01-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bright
Ett välkommet bidrag till alla villaägare med uppvärmd swimmingpool. Speciellt till dom som behöver värmer upp den till behaglig temperatur även vintertid.

Hur tänker S här egentligen?

Och min bastu! Hehehe!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Du är korrekt. Och dessutom ska dom som valt ett hus med-/installerat en värmekälla straffas då enbart dom med direktverkande el och element ska täckas.

Vanlig sosselogi då, de ville ha in sina egna villor i förslaget så de täcks men få bort smarta människor (dvs icke sossar) från förslaget?

Men det sista du skriver här..:
Jag hoppas du skojar, hur ska staten veta om du har direktverkande eller inte ? Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Så en fördel att försöka ta sig upp till taket, kanske kräma på lite mer. Bra miljötänk här!

Troligtvis inte då skatten på den extra el du får betala för att nå upp till maxtaket kommer vara mer än du får tillbaka sen.
Citera
2022-01-12, 16:39
Medlem
Citat:
Taket är 2000kwh, är du över det får du max 2000. Ligger du under kommer ersättningen följa en förbrukningstrappa som kommer redovisas senare. Så nej du kommer inte straffas.

Clickbait. Trappor kan se väldigt olika ut. Blir spännande att se hur det är tänkt att detta skall lösas praktiskt. Automatiskt via elbolagen får man hoppas. Annars kommer ju administrationen att kosta lika mycket som bidragen som betalas ut.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Den nya elkostnadsreduktionen är bara en rökridå för att plocka röster för S.

Hur är det möjligt att folk inte förstår detta? De slänger oss ett söndergnagt hundben och familjer och hushål går fullständigt på knäna av elpriserna. Därtill ska detta bara gälla högkonsumerare av el, då uppmuntrar det ju snarare storkonsumenter än hjälper alla de hushåll som lider? Detta är samma trams som när de pratar om "hårdare tag"...det är BARA valfläsk INGET annat.

Vakna upp och inse att detta är inget mer än en genomskinlig rökridå för S att plocka mer röster. Så jävla osmakligt hur de gör politik på folks liv!
Citera
Medlem
Citat:

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in