2021-12-10, 20:09
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men du vågar inta Pyrovaleroner?

Kan inte kemi. Röker inte. Tar inget i.v. om jag inte själv öppnar ampullen. Förstår inte ens ditt skratt.

Lär mig då ABC i punderikemi.
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2021-12-10 kl. 20:11.
Citera
2021-12-10, 20:55
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Men du vågar inta Pyrovaleroner?

Hur har du tagit crystal meth? Är det något du kommer över och gör på hyggligt daglig basis?
Citera
2021-12-10, 22:07
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Hur har du tagit crystal meth? Är det något du kommer över och gör på hyggligt daglig basis?
Nopp. Men vill testa.

Hade man kunnat köpa svavelsyra o röd fosfor i Sverige så hade jag syntetiserat det själv.
Citera
2022-01-12, 06:21
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Nopp. Men vill testa.

Hade man kunnat köpa svavelsyra o röd fosfor i Sverige så hade jag syntetiserat det själv.
Så du kan syntetisera meth men har problem med att framställa svavelsyra?
Citera
2022-01-12, 09:47
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Jag har provar rätt mycket, har injicierat hydromorfon men jag skulle aldrig våga inta crystal meth på något sätt.

Hur kommer det sig?

Att i injicera morfin eller andra opiater ger ju mycket högre risk att dö än att ta meth.
Citera
2022-01-12, 15:01
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Så du kan syntetisera meth men har problem med att framställa svavelsyra?
Vad snackar du om? Har svårt att få tag i H2SO4. Tror nog att jag aldrig snackat om att framställa det. Med få tag i så menar jag från en svensk legit aktör som har rena grejer.
Citera
2022-01-12, 16:00
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Vad snackar du om? Har svårt att få tag i H2SO4. Tror nog att jag aldrig snackat om att framställa det. Med få tag i så menar jag från en svensk legit aktör som har rena grejer.
Min poäng var, att framställa egen, ren svavelsyra och röd fosfor är otroligt simpelt, i jämförelse med de kunskaper inom organisk kemi som behövs för att syntetisera ett kristalliserat metamfetamin.

Lite som att antyda att du kan författa ett mästerverk inom litteratur, men det som står i din väg är just att du inte begriper dig på alfabetet.
Senast redigerad av Tiaitchsi 2022-01-12 kl. 16:06.
Citera
2022-01-15, 08:11
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Min poäng var, att framställa egen, ren svavelsyra och röd fosfor är otroligt simpelt, i jämförelse med de kunskaper inom organisk kemi som behövs för att syntetisera ett kristalliserat metamfetamin.

Lite som att antyda att du kan författa ett mästerverk inom litteratur, men det som står i din väg är just att du inte begriper dig på alfabetet.
Skojar du eller?
Orkar inte ens argumentera mot dig

Finns en anledning till vrf varje pundare i usa kan framställa D-Meta..

Jag har ett labb hemma med vacuum filtrering, destillator, e-kolvar osv. Har aldrig framställt H2SO4, därav så köper jag det hellre än att försöka syntetisera det.

Men du får tycka o tänka vad du vill. Jag vet själv vad jag kan o känner inteb att jag bhvr hävda mig inför dig.
Senast redigerad av Jaggermeister 2022-01-15 kl. 08:15.
Citera
2022-01-15, 15:58
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Skojar du eller?
Orkar inte ens argumentera mot dig

Finns en anledning till vrf varje pundare i usa kan framställa D-Meta..

Jag har ett labb hemma med vacuum filtrering, destillator, e-kolvar osv. Har aldrig framställt H2SO4, därav så köper jag det hellre än att försöka syntetisera det.

Men du får tycka o tänka vad du vill. Jag vet själv vad jag kan o känner inteb att jag bhvr hävda mig inför dig.

Att mixa ihop ingredienser i en PET-flaska som du skakar om och lägger i en ryggsäck vid sidan av vägen (så kallat "shake and bake") är verkligen inte det samma som att kristallisera en organisk molekyl.

Du verkar ju ha tränat in formeln för svavelsyra, och som du ser är den jävligt simpel. Allt du behöver är grundläggande labbutrustning, svavel, vatten och värme. Det lärde man sig ju i första ring, Kemi 1.
Citera
2022-01-15, 16:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Att mixa ihop ingredienser i en PET-flaska som du skakar om och lägger i en ryggsäck vid sidan av vägen (så kallat "shake and bake") är verkligen inte det samma som att kristallisera en organisk molekyl.

Du verkar ju ha tränat in formeln för svavelsyra, och som du ser är den jävligt simpel. Allt du behöver är grundläggande labbutrustning, svavel, vatten och värme. Det lärde man sig ju i första ring, Kemi 1.

Jag är kemi- okunnig, men ni verkar ju veta: visst byggde shake and bake-meth trenden på att det tidigare fanns i obegränsad tillgång till legal efedrin i apoteken? Dvs att det är relativt enkelt tillverka meth om man har massa efedrin?

Om jag fattat rätt så dog det ut lite när apoteken införde restriktioner för att köpa efedrin och att tillverkningen gick mer från lokala skogslabb till mexikanska drogfabriker.
Citera
2022-01-15, 18:11
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Nopp. Men vill testa.

Hahahahahhahah ok bro.
Citera
2022-01-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hur kommer det sig?

Att i injicera morfin eller andra opiater ger ju mycket högre risk att dö än att ta meth.

Att dö av meth är inte så svårt, överhettning, näringsbrist, sömnbrist, förlorad kontroll ökar risken för död avsevärt. Sedan kan det vara värre att vara vid liv i en riktig psykos än att dö. Att ta morfin vid normala doser är nog bra mycket säkrare än att ta meth ifrån gatan, men det är absolut inte riskfritt och beroendeframkallande. Därför undviker jag både.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in