Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-01, 21:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart
Huruvida de använde ”samma” drog som pundas med idag vet jag inte. Men målet för de som konsumerar är antingen att bli mer effektiva, eller så är det ute efter ruset helt enkelt. Själv har jag inte provat meta, men jag har förstått att det ska vara väldigt ”bra”.

Det tar nog ett bra tag av bruk innan kroppen I sig är ”slut”. MEN. Det tar bara ett par vakna dygn för hjärnan att hamna redigt ur balans, dvs att man dels börjar hallucinera. Men också att man bara blir allmänt efterbliven, inte kunna ta genomtänkta beslut osv.

Och det är förmodligen därför det finns en handfull av guldkorns-historier som handlar om knarkade soldater som gör massa dumt.

Tack!
Har fått intrycket att det var perfekt att trycka i soldaterna detta i 14 dygn och köra non stop men att det sedan blev problem.

Gåtan för mig är dock att dagens metaamfetaminmissbrukare inte ger intryck av att ha sökt drogen för att vara ultrafokuserade och vakna 14 dygn i rad. Så vad sökte de?
Citera
2025-05-01, 22:09
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tack!
Har fått intrycket att det var perfekt att trycka i soldaterna detta i 14 dygn och köra non stop men att det sedan blev problem.

Gåtan för mig är dock att dagens metaamfetaminmissbrukare inte ger intryck av att ha sökt drogen för att vara ultrafokuserade och vakna 14 dygn i rad. Så vad sökte de?

Jag lyssnade på en intervju med en som varit beroende av det. Mannen var även hemlös, och han var trött på att bli rånad (folk rotade igenom hans fickor) medans han sov. Så han såg en fördel i att kunna vara vaken i flera dygn.

Utöver det, så mår man väll väldigt bra utav att använda det. Sex ska vara otroligt om man tagit meta.

Jag skulle också gissa att i början av (miss)brukandet, så blir folk väldigt produktiva. Vilket ger dom en ”anledning” att fortsätta. Men att det så småningom förvandlas till ett fullt utvecklat missbruk, så att användaren måste ha meta för att ”fungera”.

Notera att jag har skrivit ”tror” och att jag ”gissar” baserat på intervjuer jag sett, men också baserat på min generella (relativt bristande) kunskap om missbruk överlag.
Citera
2025-05-06, 14:05
Medlem
Nkpgisits avatar
Jag har haft äran att få köpa racematiskt metamfetamin från individen som kokar det och jag säger bara wow. Vet inte hur många kg amfetamin jag indicerart samt några hg metamfetamin där jag har noll koll på % men detta var helt sinnessjukt. Jag och vännen testade 0.1g var först på någon meter och det löste sig lika snabbt som kokain och smakade eller luktade inget direkt. Sved lite på tungan när jag la lite lite meta där för att smaka men det var allt, samt lite beska.

0.1an gav en varm och mjuk skjuts med kalla och varma ånger i munnen. 0.15g på 1.5 meter vatten var mitt sweetspot med en väldigt påtaglig skjuts samt ett väldigt rent meta rus i 10+ timmar.

Jag testade 0.3 IV som mest och det vart ytterst otrevligt med extrema sjukhetskänslor och en en överhettning som heter duga.

Kul att ha testat rent meta och har väll konsumerat 10g sammanlagt med en vän.
Citera
2025-05-06, 16:35
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Crystal meth alltså? Vet inte varför den ej är etablerad, antagligen samma skäl som vi ej Har äkta xanax bars, rent kokain, adderall osv - vårt läge i världen. Som xanax bars säljs i USA gör crystal därmed behövs/finns inte någon export.

En sak som säkert förstör är att den svenska distributionen är byggd på bankning i varje led, vilket gör att vi i sverige har ett extremt smutsigt fultjack numera

I USA distribueras knarket av samma karteller som tillverkar det i vissa fall ända till slutkonsumenten
De där gängen, m13 och allt vad de heter. Så där blir man väl halsuggen om man cuttar för egen vinning för mycket

Men i sverige importerar Leffe X kg olja, som Örjan försöker göra om till sulfat i sitt garage med mindre bra resultat, som säljer till Lenny, som bankar det till 40% med dextropur , till Liam, som bankar det till 20% med koffazon, till Calle, som bankar det till 15% och säljer som "dunder" på dark web.

Bara en gissning. finns säkert andra förklaringar
Citera
2025-05-07, 20:28
Medlem
För några år sedan fick jag för mig att nu jävlar anamma ska jag få tag på riktigt meta och prova på. Reste till Stockholm, Göteborg och flera andra städer och hörde mig för hos kranar jag träffade på men inte en enda jävel hade meta. Var helt omöjligt att få tag på, fick däremot lärdomen om hur jävla vanligt det är med kokain i det här landet. Överallt var det kokain, hände oftare att man blev erbjuden det än att man blev erbjuden vanligt tjack.

Sen av en händelse stifta jag bekantskap med en tokig engelsman, på en fest långt senare som sa att han hade meta. Han sa att han inte sålde mot pengar men att jag kunde få prova på om jag nyttja byteshandel så jag bjöd han på lite vanligt tjack samt lite exstacy. Så han gjorde iordning en dos åt mig. Jag kan säga att det var en rejäl skjuts i grejerna. Mådde som en prins, kommer inte ihåg hur stor dosen var på men det kändes av hehe, mycket intensivare än vanligt tjack.

Saknar metan men engelsmannen försvann och inte en kran jävel jag vet har det. Tror inte det finns meta i det här landet. Engelsmannen jag fick av sa att han hade bytt till sig sin meta från en polare som tagit in det från Polen. Om det nu var sant har jag ingen aning om. Jävla rolig typ att han rata pengar men att byteshandla gick hur bra som helst hehe.

Var även på den här resan genom land å rike jag fick tag på syra/lsd för första gången så kringresandet gav ju nånting iallfall. Hade varit najs om man fick tag på syra i mina trakter känns mega jobbigt att ta tåget till Stockholm för sina lappar. För meta hade jag däremot lätt åkt det hade känts mega värt det.
Citera
2025-05-11, 03:46
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Crystal meth alltså? Vet inte varför den ej är etablerad, antagligen samma skäl som vi ej Har äkta xanax bars, rent kokain, adderall osv - vårt läge i världen. Som xanax bars säljs i USA gör crystal därmed behövs/finns inte någon export.

Jag är säker på att alla skulle älska det ja, när man var i AUS var vi 3st som delade en pipa 0.2mg crystal o det höll ju sjukt länge... Köpte 5g där för 1200kr ungefär -det räckte oss 3 dagligen i mer än en vecka. Sverige har jag inte hittat en som kommit nära det USA o AUS har, bästa än var kanske 30% närhet...sen kokain priser på gram?! Ska inte kosta mer än 300kr om man är riktigt dyr, 900 är ju flera gram annars utrikes..
Fast nu är det ganska utbrett i sthlm. Speciellt inne i stan och stureplan. Ice börjar bli väldigt stort i Stockholm iaf.
Citera
2025-05-11, 03:49
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Men nu har jag crystal i veckan, håll tummarna för att det äntligen är äkta grejer,... Bad dem ta bild först o var som glas som det ska vara, är de vitaktiga/vita=Inte cmeth

Blir den 7 säljarens jag testar inrikes - men när man kan vakna på 0.1g ungefär utrikes delat på 2st i 8h+ utan påfyllning medans dessa inrikes har man kunnat köra hela pipan på knappt 48h ensam - då förstår jag inte varför de inte marknads för det som annat, folk köper ju uppenbarligen vad som helst med tanke på hur mkt polaren får iväg 3cmc vilket inte direkt är poppis alls utöver här haah
Finns massor av ice som är äkta som är offwhite/opaque kristaller i utseende. Det spelar absolut ingen roll, det har med återkristalliseringsprocessen att göra. Vilket lösningmedel, hur snabbt osv. Gör man det snabbt så fastnar det lite mer biprodukter som orsakar missfärgningen (Alltså 0.1 - 0.5% kontaminering) Men jag fattar vrf folk säger nej. Finns mer substanser som har den där offwhite opaque utseendet än det där riktigt glasiga kristaller soom meta ibland har. Så fattar varför liksom, better safe than sorry.
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-05-11 kl. 03:51.
Citera
2025-05-14, 21:12
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Finns massor av ice som är äkta som är offwhite/opaque kristaller i utseende. Det spelar absolut ingen roll, det har med återkristalliseringsprocessen att göra. Vilket lösningmedel, hur snabbt osv. Gör man det snabbt så fastnar det lite mer biprodukter som orsakar missfärgningen (Alltså 0.1 - 0.5% kontaminering) Men jag fattar vrf folk säger nej. Finns mer substanser som har den där offwhite opaque utseendet än det där riktigt glasiga kristaller soom meta ibland har. Så fattar varför liksom, better safe than sorry.
Har du kokat innan Heisenberg eller är du bara Bra med Kemi???
Citera
2025-05-15, 22:51
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Har du kokat innan Heisenberg eller är du bara Bra med Kemi???
Aldrig gjort meta nej. Inte varit tillräckligt intressant, hehe, men gjort andra substanser. Har läst kemi i många år privat ooch även gjoort några studier. Men har mycket mer att lära, så är inte någon master riktigt
Citera
2025-05-17, 21:24
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Aldrig gjort meta nej. Inte varit tillräckligt intressant, hehe, men gjort andra substanser. Har läst kemi i många år privat ooch även gjoort några studier. Men har mycket mer att lära, så är inte någon master riktigt
Nice😀 Men går det att rena Tjack/Meta med kemisk bensin i såna småflaskor. Eller måste det vara rent rent aceton?
Citera
2025-05-18, 13:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Nice😀 Men går det att rena Tjack/Meta med kemisk bensin i såna småflaskor. Eller måste det vara rent rent aceton?
Kemiskt ren bensin är inte en substans i sig, utan det är en blandning mellan olika kolväten med olika kolatomer, har för mig att det står på flaskan typ C5 - C10 eller någt i den stilen. För att rena amfetamin vill du helst ha ETT lösningsmedel. Aceton funkar så bra eftersom lösligheten är väldigt låg, speciellt med kyld Aceton, och för att det är så lätt att införskaffa.

Så jag tror inte kemiskt ren bensin är ett bra medel att använda. Jag kan ha fel, för jag vet inte EXAKT vilka kolväten den innehåller. Men det är alltid en dålig idé att rena något med en produkt med olika lösningsmedel. Bensen och kloroform funkar oxå att rena det med, men det får du köpa utrikes eller tillverka själv. Därav Aceton är de bästa alternativet.

Kemiskt ren bensin är just vad namnet säger. DEt är destillerad bensin/olja. Och bensin/olja är en blandning mellan olika kolväten.

Man kan dck använda kemisk bensin o "pull" amfetamin från vattenlösningar, ifall man skulle behöva det nångång
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-05-18 kl. 13:55.
Citera
2025-05-18, 22:09
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Kemiskt ren bensin är inte en substans i sig, utan det är en blandning mellan olika kolväten med olika kolatomer, har för mig att det står på flaskan typ C5 - C10 eller någt i den stilen. För att rena amfetamin vill du helst ha ETT lösningsmedel. Aceton funkar så bra eftersom lösligheten är väldigt låg, speciellt med kyld Aceton, och för att det är så lätt att införskaffa.

Så jag tror inte kemiskt ren bensin är ett bra medel att använda. Jag kan ha fel, för jag vet inte EXAKT vilka kolväten den innehåller. Men det är alltid en dålig idé att rena något med en produkt med olika lösningsmedel. Bensen och kloroform funkar oxå att rena det med, men det får du köpa utrikes eller tillverka själv. Därav Aceton är de bästa alternativet.

Kemiskt ren bensin är just vad namnet säger. DEt är destillerad bensin/olja. Och bensin/olja är en blandning mellan olika kolväten.

Man kan dck använda kemisk bensin o "pull" amfetamin från vattenlösningar, ifall man skulle behöva det nångång

Du har ju NOLL koll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in