2022-01-10, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om det nu är en mäktig man på Gotland som blev begravd för ca 400 år sedan så borde den kyrkan ligga i Visby där alla krösusar höll till på 1600-talet. Troligen måste "den mäktige mannen" blivit begravd någon gång mellan 1615-1665, från Gustav II Adolf's till Karl XI's tid. Gotland (Rosornas ö) blev svenskt någon gång mellan 1643-1645. Men inte går det att hitta något om nån som blev begravd med sin hund någonstans. Om man inte är superinsatt i Gotlands kyrkohistoria och tycker att det är roligt att läsa om gamla gravplatser. Men visst skulle det vara intressant att veta historien bakom mannen med hunden ifall det finns några paraleller.

Eller är det en Shakespear tolkning?
Han dog 1616 nästan 400 år, 2014.
Men vad jag vet begravdes inte Shakespear med någon hund.
Romeo och Julia tog ju däremot sina liv.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-10 kl. 16:41.
Citera
2022-01-10, 19:14
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Bring Up My Post

2022-01-09, 22:10 länk
Handfatstrallaren
Vad fick GN att vilja göra tatueringen Förgör du mig ’ Förgör jag dig?
2022-01-08, 23:34 länk
Handfatstrallaren
* Har det med Evas tidigare jobb att göra?
2021-02-23, 22:21 länk
Handfatstrallaren
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-02-23, 04:39 länk
Handfatstrallaren
Vad arbetade Eva med innan universitetsstudierna i Umeå?
Med tanke på Evas nya arbete som SYO-konsulent i Sundsvall, arbetade hon tidigare inom barnomsorgen i Kramfors?
Kan motivet till mordet vara ”förgör du mig förgör jag dig”?
Ren spekulation från min sida; om Eva arbetade inom barnomsorgen i Kramfors, förgjorde (förtalade) hon sig över GN beträffande hans äldsta dotter (f. 1984) om denne då gick på ”hennes” dagis?

Var socialen isåfall inkopplade?

Var det därför som GN förgjorde (dödade) Eva den 25 september 1987?

Som sagt var, ren spekulation från min sida.

Något som har kommit till min kännedom iallafall är att GN var den som ville förekomma de andra vårdnadshavarna i frågor beträffande barnens skolgöromål i låg och mellanstadiet (som t.ex. klassresor), typ ”jag vet bäst”.

Är det någon som vet mera?

2017-01-17, 22:55 länk
Timeout
- Fast det är klart jag får ju e-post från kompisarna i Kramfors och då känner jag ibland att det inte skulle vara dumt att sitta på Träffen med en kall öl.
Själv använder jag mig utav telefoni när jag kommunicerar med mina kompisar i Kramfors.
Vad arbetade Eva med innan universitetsstudierna i Umeå?
Med tanke på Evas nya arbete som SYO-konsulent i Sundsvall, arbetade hon tidigare inom barnomsorgen i Kramfors?
om Eva arbetade inom barnomsorgen i Kramfors, förgjorde (förtalade) hon sig över GN beträffande hans äldsta dotter (f. 1984) om denne då gick på ”hennes” dagis?
Var socialen isåfall inkopplade?
Var det därför som GN förgjorde (dödade) Eva den 25 september 1987?
2019-04-18, 20:28 länk
boanchga
Jag har som jag skrivit tidigare stenkoll på allt som rör Eva.
Upp till bevis nu boanchga, vad arbetade Eva Söderström med innan universitetsstudierna i Umeå och sitt nya arbete som SYO-konsulent i Sundsvall?

Vet Marpet1 det?

(echoesofglory vet ingenting längre)
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-10 kl. 19:53.
Citera
2022-01-10, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Med den (tatueringen) gör jag en speciell hälsning till Rosornas ö" skrev GN.

Gör GN en subtil liknelse här mellan den 400 åriga mannen som begravdes med sin hund och Eva o Laban's döda kroppar intill varandra?
Var det en symbolisk och rituell handling att begravas med sin hund?
Det har stått i media att Eva och Laban låg placerade intill varandra på ett nästan rituellt sätt. Det har även beskrivits som att Eva låg i en märklig position.

Kan Evas toyboy ha funnits i Kramfors ? :-)
Om detta hade kommit ut hade det inte varit bra.
Förgör du mig får då en helt ny innebörd.
Och det kan förklara varför Eva ville gå sista biten.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-10 kl. 20:02.
Citera
2022-01-10, 20:58
Medlem
2016-10-24, 18:58 länk
Lawnmoverman2011
Typiskt lustmord/sexualmord
en gärningsman
som bär på inre mörka sjuka fantasier
2016-10-30, 03:02 länk
Lawnmoverman2011
en mansperson i bekantskapskretsen
som bodde i närheten av henne
avvikande personer är alltid intressanta i anslutning till mordfall
en historia av tidigare begångna brott
Riktigt intressanta stolpar indeed

Gärningsmannen som bodde i närheten av henne var en avvikande mansperson i bekantskapskretsen som bar på inre mörka sjuka fantasier om lustmord / sexualmord med en historia av tidigare begångna brott.

Det låter som GN det!

Lawnmoverman2011 skrev bara två inlägg i tråden, ett tre dagar innan och ett tre dagar efter Svenska fall för FBI del 1 2016-10-27.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-10 kl. 21:53.
Citera
2022-01-10, 21:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan Evas toyboy ha funnits i Kramfors ? :-)
Om detta hade kommit ut hade det inte varit bra.
Förgör du mig får då en helt ny innebörd.
Och det kan förklara varför Eva ville gå sista biten.

Du menar Eva och hingsten GN i full galopp medans M*arina och småflickorna sov?
Citera
2022-01-10, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2016-10-24, 18:58 länk
Lawnmoverman2011
Typiskt lustmord/sexualmord
en gärningsman
som bär på inre mörka sjuka fantasier
2016-10-30, 03:02 länk
Lawnmoverman2011
en mansperson i bekantskapskretsen
som bodde i närheten av henne
avvikande personer är alltid intressanta i anslutning till mordfall
en historia av tidigare begångna brott
Riktigt intressanta stolpar indeed

Gärningsmannen som bodde i närheten av henne var en avvikande mansperson i bekantskapskretsen som bar på inre mörka sjuka fantasier om lustmord / sexualmord med en historia av tidigare begångna brott.

Det låter som GN det!

Lawnmoverman2011 skrev bara två inlägg i tråden.

Intressanta stolpar som sagt, det här känns mitt i prick och för tankarna direkt till GN.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-10 kl. 22:17.
Citera
2022-01-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om det nu är en mäktig man på Gotland som blev begravd för ca 400 år sedan så borde den kyrkan ligga i Visby där alla krösusar höll till på 1600-talet. Troligen måste "den mäktige mannen" blivit begravd någon gång mellan 1615-1665, från Gustav II Adolf's till Karl XI's tid. Gotland (Rosornas ö) blev svenskt någon gång mellan 1643-1645. Men inte går det att hitta något om nån som blev begravd med sin hund någonstans. Om man inte är superinsatt i Gotlands kyrkohistoria och tycker att det är roligt att läsa om gamla gravplatser. Men visst skulle det vara intressant att veta historien bakom mannen med hunden ifall det finns några paraleller.
så borde den kyrkan ligga i Visby
Den 12 januari 2014 laddade GN upp en bild på Visby S:ta Maria domkyrka.

https://www.svenskakyrkan.se/visby/visby-sta-maria-domkyrka
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-10 kl. 22:59.
Citera
2022-01-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du menar Eva och hingsten GN i full galopp medans M*arina och småflickorna sov?
hingsten
Det var inte en hingst som genomförde ett lustmord / sexualmordEva, det var en vallack som enträget försökte få’till’stånd ett sexbrott.

2021-02-25, 19:40 länk
BerraSWE
GN är ju bisexuell och hade nog gärna tagit damcykeln med sig
Precis, bisexuelle GN satt hellre på en damsadel än Eva!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-10 kl. 23:34.
Citera
2022-01-11, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
hingsten
Det var inte en hingst som genomförde ett lustmord / sexualmordEva, det var en vallack som enträget försökte få’till’stånd ett sexbrott.

Det här var nog ett lustmord, snarare än ett "vanligt" sexmord eller en urspårad våldtäkt med tanke på det bestialiska övervåldet.

Inga spår av sperma på/i offret eller på mordplatsen. Lustmördaren kom i brallorna precis som Matija Sovdat gjorde under det bizarra dubbelmordet i Skarpnäck -98.

Wikipedia:
"Ett lustmord är ett mord som har sitt upphov i det slags sexuella abnormitet som brukar kallas sadism och som kännetecknas av att den sexuella retningen i större eller mindre grad är betingad av en association med föreställningar om att tillfoga annan person kroppslig smärta.

Medan de kriminella uttrycken av denna abnormitet vanligen stannar vid mer eller mindre svårartade former av misshandel, stegras de i extrema fall ända till ett överlagt dödande av annan person under mer eller mindre ohyggliga former".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-11 kl. 00:22.
Citera
2022-01-11, 10:03
Avslutad
Citat:
hingsten

2021-02-25, 19:40 länk
BerraSWE
GN är ju bisexuell och hade nog gärna tagit damcykeln med sig
Precis, bisexuelle GN satt hellre på en damsadel än Eva!

Ja det var nog inte vanligt att män for runt på damcyklar på 80 talet.
Om man dessutom tänker att mördaren tar cykeln från sin gård och cyklar ikapp Eva så är det en kort bit mördaren färdas på cykeln.
Först tar han en lämplig kniv från köket och sedan frugans cykel som står på gården.
Av någon anledning blir han tvungen att lämna cykeln på platsen, kanske störd av något, så mördaren skyndar sig mot Norrskog.

Mördaren skapar sedan hundvittnet Sven för att ha ett "alibi", iaf en anledning varför han var ute på området vid tiden för mordet. Självklart var hundvittnet Sven rädd för att han hade blivit sedd.

Kanske var frugan inte hemma den här helgen, kanske var hon på Gotland??
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-11 kl. 10:30.
Citera
2022-01-11, 11:30
Medlem
2022-01-10, 22:54 länk
Handfatstrallaren
Ovan text associerade mer till att skymfa gärningsmannens potens i sänghalmen, eller som i det här fallet skogsdungen, än att höja mördarens förmåga till samlag till skyarna, eller som i det här fallet på backen.

2022-01-11, 00:00 länk
Pudelfrillan
Det här var nog ett lustmord, snarare än ett "vanligt" sexmord eller en urspårad våldtäkt med tanke på det bestialiska övervåldet.
med tanke på det bestialiska övervåldet

Tillåt mig tvivla.

Bakgrund: Evamordet fortfarande en gåta
UPPDATERAD 17 MARS 2017
PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016
Pekar på sexmord
Det mesta tyder på ett vettlöst och ytterst brutalt sexmord. Eva är nästan helt avklädd och kläderna ligger bredvid henne.

Tidningen Västernorrlands Allehanda, förstasidan om Evamordet, mordet på Eva Söderström 1987
Västernorrlands Allehandas förstasida.
Intill ligger hunden Laban, också han dödad.

Eva har huggits elva gånger med ett besinningslöst våld, både bakifrån och framifrån med ett grovt och långt tveeggat vapen.

Huggits genom kläderna
Men hon har huggits genom kläderna, bland annat genom jeansjackan som sedan tagits av henne. Och obduktionen kan inte styrka att hon verkligen utsatts för ett sexövergrepp.

Frågan väcks om mördaren arrangerat fyndplatsen för att få det hela att se ut som ett sexmord. Och i så fall varför.

Den tekniska undersökningen av brottsplatsen blir inte optimal, milt uttryckt.
Det mesta tyder på ett vettlöst och ytterst brutalt sexmord.

Och obduktionen kan inte styrka att hon verkligen utsatts för ett sexövergrepp.

Frågan väcks om mördaren arrangerat fyndplatsen för att få det hela att se ut som ett sexmord.

Om motivet inte var sexualmord så var uppsåtet till mordet på ett mer personligt plan.

2019-04-18, 20:28 länk
boanchga
Jag har som jag skrivit tidigare stenkoll på allt som rör Eva.
2022-01-10, 19:14 länk
Handfatstrallaren
Upp till bevis nu boanchga, vad arbetade Eva Söderström med innan universitetsstudierna i Umeå och sitt nya arbete som SYO-konsulent i Sundsvall?
2020-05-26, 07:03 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hej alla😃 jag skriver inte längre, jag har tröttnat. Nu sitter jag bara och väntar på DNA som jag redan vet vad det kommer att visa. Vare sig det går att fängsla P eller inte så blir han för alltid utpekad som han som mördande Eva. Det räcker gott för mig! 😃 Ha det bra alla...
Hej alla😃 jag skriver inte längre, jag har tröttnat.
😃 Ha det bra alla...
Kyss mig ifrån magen och ner …” jag skriver inte längre.

Efter det uttalandet skrev boanchga ytterligare hela 86 inlägg i tråden från 2020-05-27, 15:49 till 2021-11-02, 00:05, så nog fan läser boanchga ALLT det som skrivs här.

Så min fråga till dig boanchga, varför svarar du inte?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-11 kl. 12:29.
Citera
2022-01-11, 17:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2022-01-10, 22:54 länk
Handfatstrallaren
Ovan text associerade mer till att skymfa gärningsmannens potens i sänghalmen, eller som i det här fallet skogsdungen, än att höja mördarens förmåga till samlag till skyarna, eller som i det här fallet på backen.

Jodå, jag fattade galoppen direkt

Valde dock att kommentera misstanken om lustmord som Lawnmoverman2011 föreslog i en av sina stolpar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-11 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in