2022-01-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Fast han kanske räknar med att L och MP får 5% ihop? Det är ju osannolikt att de plötsligt får 0% av rösterna.

Nja han säger inte så. L OCH MP tillhör hans påstådda 17%.
Sen så brukar rösterna i procent på övriga partier ligga runt 1-1,5% men håkan tror det kommer bli 17% kommande val.
Citera
2022-01-09, 11:18
Medlem
Henriksss avatar
Det där med % och Bergmark blir som det blir…
Citera
2022-01-10, 08:15
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det där med % och Bergmark blir som det blir…

Håkan tror att 18000 "följare" på youtube gör honom till en stor opinionsbildare och att han kan påverka dessa 17%.

Tragikomiskt.
Citera
2022-01-10, 08:41
Medlem
Vad tror ni kommer han göra en video idag om att KD upp viglar krig mot Ryssland nu när KD vill att vi ska gå med i Nato?
Med tanke att han har gjort video anklagad försvarsminister för det när svensk militär hjälper Ukraina med utbildning.
Citera
2022-01-10, 10:07
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Håkan tror att 18000 "följare" på youtube gör honom till en stor opinionsbildare och att han kan påverka dessa 17%.

Tragikomiskt.

Tillägg: enligt SCB är 7,5 miljoner svenskar röstberättigade i nästa val. 17% motsvarar knappt 1,3 miljoner vilket är fler än de fick 2018 (1 135 000). Håkan tror alltså att utöver sd:s väljare som ändå står närmast hans marginalpartier så ska lika många till rösta på foliehattarna
Citera
2022-01-10, 13:39
Medlem
Citat:
Tillägg: enligt SCB är 7,5 miljoner svenskar röstberättigade i nästa val. 17% motsvarar knappt 1,3 miljoner vilket är fler än de fick 2018 (1 135 000). Håkan tror alltså att utöver sd:s väljare som ändå står närmast hans marginalpartier så ska lika många till rösta på foliehattarna

Håkan tror inte på det här själv givetvis. Men han säger det för det är vad hans publik vill höra. Skulle han säga motsatsen och vara ärlig för en gångs skull hade det blivit revolution bland fårskocken.
Citera
2022-01-10, 15:19
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Håkan tror inte på det här själv givetvis. Men han säger det för det är vad hans publik vill höra. Skulle han säga motsatsen och vara ärlig för en gångs skull hade det blivit revolution bland fårskocken.

Jovisst det har du rätt i. Men han säljer in sig själv som en knivskarp politisk analytiker och dessa fantasier (som jag ändå tror att han drömmer om) måste ju kallas för vad dem är: fantasier. Inte ens en partiledare som sporrar sina medlemmar på en valvaka kan ju fantisera så fritt

Minns för ett par val sedan när FI låg hyfsat när riksdagsspärren och valtaktiken gick ut på att "om alla sympatisörer bara övertygar en vän att rösta på oss så kommer vi in". Smart resonemang i teorin men eftersom alla predikar i sina sociala bubblor för redan frälsta gick det ju som det gick...
Senast redigerad av Ovrall 2022-01-10 kl. 15:45.
Citera
2022-01-10, 15:42
Medlem
Citat:
Jovisst det har du rätt i. Men han säljer in sig själv som en knivskarp politisk analytiker och dessa fantasier (som jag ändå tror att han drömmer om) måste ju kallas för vad dem är: fantasier. Inte ens en partiledare som sporrar sina medlemmar på en valvaka kan ju fantisera så fritt

Minns för ett par val sedan när FI låg hyfsat när riksdagsspärren och valtaktiken gick ut på att "om alla sympatisörer bara övertygar en vän att rösta på oss så kommer vi in". Smart resonemang i praktiken men eftersom alla predikar i sina sociala bubblor för redan frälsta gick det ju som det gick...

Ja, det är detta som är boven i dramat, och inget som är unikt för Håkan. ALLA politiska kommentatorer på internet som lever på bidrag från sin publik, oavsett om man är höger eller vänster, bör tas med en extrem nypa salt.

De har inga incitament överhuvudtaget att vara ärliga mot sin publik. De har däremot ekonomiska incitament att bekräfta det publiken vill höra.

Att gå emot sin egen publik är extremt ovanligt bland politiska kommentatorer på internet då de direkt förlorar ekonomiskt på det genom uteblivna donationer. Ett fåtal gör detta ändå - och all heder till dem.
Citera
2022-01-10, 17:42
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Tigger Håkan? Det är inte min bild. Jag följer många Youtubers och det är väldigt ofta "tiggeri" och det görs reklam för de som sponsrat videon, ibland så länge så det tar mer tid än själva videon. Håkan har inga sponsorer och gör inte reklam! ÄNDÅ är han så aktiv så det finns nästan alltid ngt nytt från Håkan. Man behöver inte ta hans ord som om de kom ifrån Gud!

Om Håkan tigger?

https://youtu.be/byiEwqBCJ18
Citera
2022-01-10, 17:56
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Om Håkan tigger?

https://youtu.be/byiEwqBCJ18

Japp!
"Jag lägger ner så mycket tid på att min egen bil för att göra dokumentationer och intervjuer"
Vilka då? Han sitter ju alltid i sitt hyrda pojkrum och läser innantill! Oj vad tid det tar att lägga upp ett klipp utan "klippning" på 5-6 minuter!
Citera
2022-01-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Japp!
"Jag lägger ner så mycket tid på att min egen bil för att göra dokumentationer och intervjuer"
Vilka då? Han sitter ju alltid i sitt hyrda pojkrum och läser innantill! Oj vad tid det tar att lägga upp ett klipp utan "klippning" på 5-6 minuter!

Det kanske tar lång tid för Håkan. En artikel som läses igenom på två minuter av en normalbegåvad människa kanske tar 30-60 minuter för Håkan.
Citera
2022-01-10, 19:30
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det kanske tar lång tid för Håkan. En artikel som läses igenom på två minuter av en normalbegåvad människa kanske tar 30-60 minuter för Håkan.

Jo så är det nog. Men det är intressant att ingen av fåraskocken ifrågasätter? Han jobbar ju dessutom så mycket vid sidan av hans gigantiska mediaprojekt och då lär han väl få in en massa stålar. Sedan kommer ju skatt och sådant trist 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in